Toon posts:

heb wat help nodig (newbie met pc's)

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goeden dag beste mensen van tweaker forum ik heb sinds drie dagen en nieuwe pc.
Nu is dit een HEEL groot project voor mij want het is de eerste keer dat ik en pc zelf koop en in elkaar zet.

Ik zit met het volgende probleem(en) mijn E6750 cpu kan ik niet overcloaken wat als ik 5/10/15/20 % kies in de bios en hem herstart loop de pc vast op bios scherm

hier en foto van heel wat settings in van mijn pc:
Afbeeldingslocatie: http://stoeterijvanderwal.nl/website/images/help.jpg

wat mij opvalt is dat bij nvidia monitor zoveel dinge Rood zijn, zelfde voor de voltage's.... is dit normaal ?

ik hoop dat mensen mij veder kunne helpen in deze complexe computer wereld.

(systeem spec)
Windows: ultimate 32 bit
650 watt voeding
striker extreem moederbord
E6750 cpu
2x 8800 gt PNY
2xgeil ddr2 800mhz ( ik heb de timing hier van op 4-4-4-12 gezet is dat slim ? :P)
Zalman cooler cnpz9700 (duz overcloken zou moet kunnen)

Alvast bedankt
(srry voor de type fouten ben beetje dyslexties :( )

Vriendelijke groeten,

pieter koppert

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:10:
Ik zit met het volgende probleem(en) mijn E6750 cpu kan ik niet overcloaken wat als ik 5/10/15/20 % kies in de bios en hem herstart loop de pc vast op bios scherm
Je pc cloaken :+ , ik denk dat je overklokken bedoelt ;) .

Bios auto overklok functies niet gebruiken, die dingen zetten gewoon al je instellingen 1 stap omhoog. Als het werkt staan veel voltages te hoog, als het niet werkt te laag. Het is beter om gewoon zelf de goede settings te vinden. Als je niet weet hoe dat moet, zoek maar is rond op overklokken/overclocken hier op GoT en op google.
wat mij opvalt is dat bij nvidia monitor zoveel dinge Rood zijn, zelfde voor de voltage's.... is dit normaal ?

ik hoop dat mensen mij veder kunne helpen in deze complexe computer wereld.
Niet druk maken om al die dingen die rood zijn, beetje onzin die waardes zijn gewoon goed. Alleen je vcore staat een beetje hoog, 1.45V is een beetje hoog voor een cpu op normale settings.
(systeem spec)
Windows: ultimate 32 bit
650 watt voeding
striker extreem moederbord
E6750 cpu
2x 8800 gt PNY
2xgeil ddr2 800mhz ( ik heb de timing hier van op 4-4-4-12 gezet is dat slim ? :P)
Zalman cooler cnpz9700 (duz overcloken zou moet kunnen)
(srry voor de type fouten ben beetje dyslexties :( )
Welk merk is je voeding? Alleen 650w zegt niks. En over je geheugen, kijk naar de specs. Als daar 4-4-4-12 staat is dat goed, staat er 5-5-5-15 oid dan ben je je geheugen aan het overklokken maar zolang het stabiel is kan het geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
bassie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:23:

Niet druk maken om al die dingen die rood zijn, beetje onzin die waardes zijn gewoon goed. Alleen je vcore staat een beetje hoog, 1.45V is een beetje hoog voor een cpu op normale settings.
Wat is dan wel en Goede voltage setting ?
ik heb en:
Antec TruePower Trio, 650 Watt, Retail

iig heel erg bedankt voor je antwoord!.

nu aleen nog uitvogelen hoe ik cpu overclock kilnkt als en vlinke klus....

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 18:48 ]

Verwijderd

Jouw probleem is dat je hem overklokt via Windows -.-
Overklokken doe je bij voorbaat altijd via BIOS, alleen als je meer ervaren bent en er eigenlijk ook zelf wat van snapt doe je het met (goede) programma's.

Naar bios gaan, advanced settings (of zoiets) selecteren, FSB van 333 naar 350 zetten, opslaan en kijken of het werkt. Zo ja, weet je iig dat overclocken lukt, hoe ver moet je dan zelf nog onderzoeken.
Things to remember:
- EIST/C1E/etc, uit
- PCI-e gelockt op 100Mhz
- Voltage niet op auto zetten, zelf instellen (handigste is voor het overclocken even proberen zo laag mogelijke voltage op alle andere settings stock uit te vinden: zo kan je bijv toch een goede overclock met undervolt draaien).
- Memory settings komen later wel. Zet ze eerst allemaal op auto, pas wanneer het helemaal niet lukt kijk je ernaar.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je echt goed wil gaan overklokken moet je gewoon weten waar je mee bezig bent.

Frequently Asked Questions TCA

In de volgende link lees je de beginselen van het OC'en. Lees het door en dan weet je wat je aan het doen bent.

Het volgende topic bevat ook erg veel info over het OC'en van Core 2 Duo CPU's.

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10]

Kijk ook vooral even naar de volgende link.

http://www.hardware.info/..._2_Duo_overklok_tutorial/

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 06-12-2007 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
alvast geweldig bedankt
PilatuS en Gamesua

ik zal eens zien wat voor kennis ik kan opsluren :D.
ik denk zo als het nu lijkt dat voltage setting egt moelijk worden :o.

iig ik kan weer aan de slag cros ur fingers for me :D !

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

hoi boedoe,

welkom op GoT. Zoals je ziet krijg je vooral linkjes naar andere topics en de FAQ van dit subforum. probeer deze FAQ goed door te lezen, maar vooral ook te begrijpen zodat de kans dat je iets stuk maakt wat kleiner is. De FAQ is hier te vinden: Frequently Asked Questions TCA

Als je na het lezen van deze FAQ nog vragen hebt kun je ze hier stellen, maar vermeldt dan wel even wat je zelf al geprobeerd hebt en waarom het niet lukt, ook even welke topics je al hebt doorgelezen en wat de zoektermen waren van de zoekopdrachten die je hier en op Google gedaan hebt.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.