[CoD4] PB global GUID blocked?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.797 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33
k neem aan dat dit wel mag aangezien er verder niets illigaals wordt besproken:

ik heb een tijdje geleden de demo van CoD4 gedownload, en vond het helemaal geweldig. ik ben iemand die altijd eerst wil zien wat ik koop, dus ik had CoD via de iets minder legale weg gedownload. ga ik verder niet op in, aangezien dat niet mag op tweakers. nu is het probleem, dat als ik op bepaalde, ook minder legale, punkbuster enabled servers probeer in te loggen, dat ik een error krijg. punkbuster geeft de melding dat mijn GUID global gebanned is, na opzoeken ben ik erachter dat ik dus waarschijnlijk heb zitten rotzooien met punkbuster, of wel ontzettend heb lopen te cheaten. hier klopt vrij weinig van, want ik ben hier zeer tegen. punt is, ik heb nu het originele spel besteld, maar durf hier niet mee online, want ben bang dat ik hier
a. niet mee online kan, omdat mijn GUID geblokkeerd is
of b. dat ze mijn aangekochte serial blokkeren.
ben ik gewoon zo stom geweest om het spel te downloaden en heb ik nu gewoon zwaar pech, of valt hier nog iets aan te doen?
mailen naar punkbuster schijnt totaal niet te helpen, en het wijzigen van mijn mac(zou andere GUID op moeten leveren) heeft ook niet bepaald effect.
iemand een idee?
om even duidelijk te maken: ik vraag niemand hier om iets om mijn illigale versie werkend te krijgen, of iets dergelijks, aangezien dat niet op tweakers mag, ik heb het originele spel inmiddels in mijn bezit.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Jij hebt op bepaalde momenten iets gedaan waardoor PunkBuster je een ban heeft gegeven. Welke redenen maakt even niet uit. Maar het antwoord om het weer werkend te krijgen, is niet legaal.

Wat je moet doen is een ticket openen op www.evenbalance.com en om tekst/uitleg vragen hoe je weer kan gamen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ChaosZ0ne
MAX3400 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:46:
Jij hebt op bepaalde momenten iets gedaan waardoor PunkBuster je een ban heeft gegeven. Welke redenen maakt even niet uit. Maar het antwoord om het weer werkend te krijgen, is niet legaal.

Wat je moet doen is een ticket openen op www.evenbalance.com en om tekst/uitleg vragen hoe je weer kan gamen.
dat is dus het probleem, ik heb deze systeemconfigurate(dus GUID), en dit ip nog maar 2 maanden, en heb punkbuster gisteren pas geinstalleerd, een GUID ban krijg je voor zover ik weet alleen maar als je echt gruwelijk aan het cheaten bent of met punkbuster aan het kl*ten bent geweest, dit is niet bepaald het geval, maar ik wil weten of het niet iets kan zijn wat ik verkeerd heb gedaan, zodat ik niet dalijk WEER geblokkeerd word.

• MAX3400

MAX3400

ChaosZ0ne schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:49:
[...]

dat is dus het probleem, ik heb deze systeemconfigurate(dus GUID), en dit ip nog maar 2 maanden, en heb punkbuster gisteren pas geinstalleerd, een GUID ban krijg je voor zover ik weet alleen maar als je echt gruwelijk aan het cheaten bent of met punkbuster aan het kl*ten bent geweest, dit is niet bepaald het geval, maar ik wil weten of het niet iets kan zijn wat ik verkeerd heb gedaan, zodat ik niet dalijk WEER geblokkeerd word.
Wat ik net zeg; het antwoord wat je gedaan hebt (en dus gedeeltelijk de oplossing) ligt in het grijze gebied en dus niet helemaal legaal.

EvenBalance kan je vertellen wat het probleem is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je gebruikt voor je illegale game dus een illegale key die je wellicht ook nog eens deelt met meerder mensen. Wellicht heeft een van je medegebruikers ook nog eens op meerdere ip's gekke dingen gedaan.

Echter op deze illegaal verkregen versie zul je nooit support krijgen bij evenbalance.

De enige manier om support te krijgen is Je illegale versie volledig eraf gooien, je mac adres
wijzingen. Je ip adres wijzigingen als je ISP dat toestaat. Je harde schijf veranderen. (hoe kun je vast wel bij elkaar googlen.

Er is een kansje dat je dan ook windows zult moeten heractiveren.

Weekje ofzo niet meer COD online spelen,

EN dan installeren met de nieuwe DVD key. Die key is waarschijnlijk de belangrijkst reden voor je ban, die is (waarschijnlijk) zo illegaal als de neten, en dat hebben ze echt wel door. Mocht je dan een ban krijgen kun je alsnog overwegen een ticket te openen, echter dit doen op een illegale key geeft je in de toekomst alleen maar minder kans dat ze ook maar regaren met iets anders dan een standaard template.

Als ze echter niet reageren op je legale installatie, waar je niet gecheat hebt, dan heb je geen andere optie meer dan een advocaat in te schakelen, en unban te eisen, en tevens schadevergoeding van alle kosten die je daarbij bij maakt. ;) >:) :'(

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
je kunt gewoon een nieuwe cdkey invullen in-game, je punkbuster id is gekoppeld aan je cdkey.

• ChaosZ0ne
itons schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:19:
je kunt gewoon een nieuwe cdkey invullen in-game, je punkbuster id is gekoppeld aan je cdkey.
hmm... maar je GUID is toch je hdd, je mac enzo? en aangezien ik GUID geblocked ben...
het probleem is dat ik op internet echt enorm uiteenlopende verhalen lees wat te doen, van ander mac adres, tot verhuizen naar een ander land enzo :P maar hopen dat ik m nog werkend krijg :9~

EDIT: hoe zit het eigenlijk als je meerdere harde schijven hebt, wordt de GUID op de schijf bepaald waar hij geinstalleerd staat? of wordt er een hash gemaakt van beide schijven?

[ Voor 15% gewijzigd door ChaosZ0ne op 06-12-2007 22:27 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

GUID gaat op serial:
What is a guid?

In general, GUID is an acronym that stands for “globally unique identifier”. The guid inside PunkBuster is used to identify players with something more solid than their playing name or IP address. Your guid is loosely based on the cdkey that was used to install the game on your computer. When Server Admins kick or ban a player from their server(s), PunkBuster uses the player's guid to enforce the kick/ban. Since it is based on the game installation, it is a better way to identify individual players than by looking at their IP address or playing name. For those concerned about privacy, PunkBuster uses a 128-bit one-way hash (a mathematical function) to generate the guid from the cdkey so that no one can figure out or compute your cdkey by knowing your guid.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• ChaosZ0ne
dus als k het goed begrijp is t gewoon kwestie van alles deinstallen en de legale installeren? dat je guid wordt bepaald door je mac enzo is dus gewoon niet waar?

• MAX3400

MAX3400

ChaosZ0ne schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:12:
[...]

dus als k het goed begrijp is t gewoon kwestie van alles deinstallen en de legale installeren? dat je guid wordt bepaald door je mac enzo is dus gewoon niet waar?
Andere sites zeggen er wat anders over; iets in de trant van wat "leuk_he" eerder in dit topic ook al noemt. Het zou dus zomaar kunnen betekenen dat je fysieke hardware moet vervangen/omwisselen om het legale spel werkend te gaan krijgen.

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 09:24
In cod 1 en 2 was het altijd zo dat wanneer je key had gewijzigd je gewoon weer een andere guid krijgt. immers je guid is een md5-hash van je cd-key. Dus als jij je cd-key in je register vervangt door je nog te ontvangen legale key dan zit je goed en is er niets aan het handje.

• ChaosZ0ne
nou, gelukkig is het probleem verholpen, ik heb gewoon mijn MAC-adres veranderd, en het originele spel geinstalleerd. verder helemaal geen probleem gehad. bedankt voor alle snelle antwoorden :)
Pagina: 1