Toon posts:

Netwerk probleem, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn netwerk ziet er als volgt uit: Modem > Router (Edimax BR-6204WG) > Pc en Xbox360 op aangesloten. Dit heb ik al ongeveer een maandje en alles deed het perfect, tot gisteren.

Sinds ik de router heb zijn mijn torrents langzaam, dus zocht ik even op wat ik moest doen om dit te verbeteren. Blijkbaar moest ik een paar poorten open zetten door Port Forwarding. Ik moest ook een static ip hebben ivp dynamic(ofzo). Dit had ik dan veranderd via netwerkinstellingen en op de browser van de router. Nadat ik het had veranderd, had ik opeens geen internet meer. Dus had ik alles weer teruggezet zoals normaal en nog had ik geen internet.
Probleem zit hem nu in de routerinstellingen volgens mij, want rechtstreeks van modem naar pc doet het gewoon. Ik heb ook via de xbox een internet test gedaan, en hier kwam uit dat het probleem in de DNS zit.
Wat ik nu allemaal heb gedaan:
- @home software opnieuw geinstalleerd
- Router helemaal gereset (default settings)
- Router en modem gereset door stroom minuut er van af te halen

Wat ik overigens echt raar vind is wanneer ik de computer via de router heb aangesloten doen MSN, Firefox, Internet explorer etc het niet, maar Bitcomet kan wel downloaden en uploaden? :/

Kan iemand me misschien helpen? :)

Alvast bedankt,

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Muggie

8 pm

Je bitcomet doet het wel en de rest nu niet meer ?

Heb je de torrentpoorten opengezet en de rest dicht ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar ligt het niet aan, want alle poorten zijn al verwijdert.

Maar probleem is nu opgelost :). Na lang zoeken en uitproberen toch gelukt :P. Lag aan een WAN-instelling.

Toch bedankt :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 21:26 ]