Achteraf, extra kosten. Oneerlijke pricewatch

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Ik vind dat de shop Salland Automatisering onterecht als één van de goedkopere, zo niet de goedkoopste, met een aantal produkten in de pricewatch terecht komt. De reden hiervoor is dat ze bij bedragen onder de 50 euro, 5 euro orderkosten in rekening brengen. Zie ook deze tekst op hun website: http://www.sallandautomat...wcontent.php?contentId=30

Ik vind het geen probleem dat een bedrijf deze kosten in rekening brengt en ik begrijp het ook wel maar dan moet dit wel duidelijk zijn in de pricewatch want nu kwam ik er pas achter bij het afrekenen van mijn order. Tevens is het niet vermelden van deze kosten in de pricewatch naar mijn mening oneerlijk tegenover (sommige) andere webwinkels. Het nut van de pricewatch vervalt bij mij ook een beetje als men bij elke winkel eerst de kleine lettertjes moet gaan doornemen om te kijken of er nog extra kosten bij komen, daarnaast is het natuurlijk erg onpraktisch.

In mijn voorbeeld zocht ik in de pricewatch naar: AC Ryan Blackfire4 UV LEDFan ACR-BF4685 (120mm, 3/4p, Rood)
En:
AC Ryan Blackfire4 UV LEDFan ACR-BF9000 (120mm, 3/4p, Groen/Oranje)
In beide gevallen komt Salland er het goedkoopste uit terwijl dit effectief niet zo is (ook al bestel ik beide tegenlijk).

edit:
@Freezerator: Mee eens. Salland rekent trouwens idd ook iDeal-kosten alleen dat vind ik persoonlijk minder bezwaarlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door temp00 op 17-12-2007 22:13 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://tweakers.net/ext/s...action&LeverancierID=1370 al gevonden?

Nergens staat dat "jouw bezwaren" vermeld moeten worden op T.net dus ja, dan komt Salland misschien als de goedkoopste uit de bus bij sommige zoek-akties.

*edit*
Dat zou dan ook betekenen dat als een leverancier een bezorgbedrijf heeft wat "per kg" de porto afrekent, dat de leverancier ook maar overal moet vermelden hoeveel een produkt weegt zodat je weet wat je uiteindelijke boodschappenlijst gaat kosten om te verzenden?

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 06-12-2007 17:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:55
Het mag eventueel wel bij de bijkomende kosten worden vermeldt? En ook dat winkels ideal kosten rekenen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Freezerator op 06-12-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
@MAX3400:
Waarvoor gelijk een shopreview in vullen? :S Ik heb a, nog niks bij hun gekocht en ik zie b, bovenaan dit subforum het volgende staan:
"Voor alle problemen, vragen en opmerkingen over de pricewatch, de shop survey en/of vraag & aanbod kun je hier terecht."

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Om meteen de Pricewatch van oneerlijkheid te beschuldigen is wat vergaand. ;) Ook wij zijn afhankelijk van de informatie die ons gemeld word. Pas als wij informatie krijgen kunnen wij onze gegevens aanpassen.

Ik heb de extra order kosten onder de € 50,00 bij deze vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

temp00 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:25:
@MAX3400:
Waarvoor gelijk een shopreview in vullen? :S Ik heb a, nog niks bij hun gekocht en ik zie b, bovenaan dit subforum het volgende staan:
"Voor alle problemen, vragen en opmerkingen over de pricewatch, de shop survey en/of vraag & aanbod kun je hier terecht."
Dat snap ik maar T.net is niet verantwoordelijk voor de vermelding van Shop-gegevens.

Als in: jij opent een winkel, wil je gegevens in de ShopSurvey hebben, post allerlei "aantrekkelijke" gegevens maar op je eigen site nog allerlei randbepalingen. Dat mag; T.net past dat niet aan maar hoopt dat door de feedback van klanten (met afgeronde order) de shop vanzelf de positieve/negatieve aandacht krijgt in de Survey.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
@Longbeard: Dank je wel. Dat is nog eens daadkrachtig handelen :). Voor alle duidelijkheid ik vind pricewatch een prachtig initiatief/produkt en ik wil het ook absoluut niet afkraken _/-\o_ . Ik bedoelde meer dat ik het enigzins oneerlijk vond voor de andere shops die niet die kosten rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34
Ik vind On_line je pc spullen kopen veel te duur ..... 20 euro verzendkosten :( mijn god wat verdienen die gasten lekker.

Niet normaal... als ik een muismat bestel van 15 Euro komen er 18 Euro verzendkosten overheen 8)7 ... zo wil ik ook wel zaken doen. ( pure winst )
En de service is ook ver te zoeken bij de web_winkels.... en ze "neppen" je ook nog. Gebruikt voor nieuw verkopen ... daar bedoel ik mee opengemaakte verpakkingen. Of zeggen dat het op voorraad is terwijl ze het niet hebben.

Laatse tijd koop ik gewoon weer alles in de gewone pc_winkel .... en als er iets mee is kan je het zo omruilen.

[ Voor 24% gewijzigd door RoaDHouse op 06-12-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Ik weet niet waar jij koopt, maar als ik iets bestel is het meestal 8 euro. Dat is veel minder dan het verschil in prijs met een normale winkel (zo'n 150 bij een hele pc).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34
MsG schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:48:
Ik weet niet waar jij koopt, maar als ik iets bestel is het meestal 8 euro. Dat is veel minder dan het verschil in prijs met een normale winkel (zo'n 150 bij een hele pc).
Vertel me waar dan..... ik ken ze niet.

Salland
Azerty
Perfect Systems enz.... allemaal 18 of 20 Euro verzendkosten.

[ Voor 11% gewijzigd door RoaDHouse op 06-12-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

RoaDHouse schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:50:
[...]

Vertel me waar dan..... ik ken ze niet.

Salland
Azerty
Perfect Systems enz.... allemaal 18 of 20 Euro verzendkosten.
http://tweakers.net/pricewatch/ icm http://tweakers.net/shopreview/ ;)

Winkels die maar liefst €18,- (inderdaad: waar dan?) verzendkosten vragen moet je natuurlijk gewoon links laten liggen. Bovendien, voor alleen een muismat is het inderdaad niet echt de moeite, maar als je wat meer of duurder spul koopt, loont het al snel om het online te bestellen.

Salland rekent €8,95, plus €5 als je onder de €50 zit
Azerty rekent €8,95
Perfect Systems rekent €6,- als je met iDeal betaalt

Hoezo €18 of €20 :?

[ Voor 110% gewijzigd door Mad Marty op 06-12-2007 18:00 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

bovenstaande geldt ook een beetje voor progress uit hengelo, die berekent notabene voor ophalen 2.50 administratiekosten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:30:
@Longbeard: Dank je wel. Dat is nog eens daadkrachtig handelen :). Voor alle duidelijkheid ik vind pricewatch een prachtig initiatief/produkt en ik wil het ook absoluut niet afkraken _/-\o_ . Ik bedoelde meer dat ik het enigzins oneerlijk vond voor de andere shops die niet die kosten rekenen.
hahaha dan had je beter als titel kunnen nemen "Salland cheat in de pw" oid =p
Pagina: 1