Toon posts:

usb schijven niet herkend door BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,
ik zit met een vreemd probleem
Heb eeb Asus P4P800E de luxe plankje en heb daar een aantal (2) WD USB schijven aanhangen. Werkt zonder problemen.
Nu heb ik deze schijven vervangen door grotere van 750 gyg en nu doet zich de situatie dat ik ze wel kan inpluggen onder XP sp2 en ze dan ook gewoon herkend worden, maar als ik ze aansluit en dan opnieuw ga booten blijft de PC hangen op het punt auto-detectie USB mass storage drives etc.
Ik heb al gezocht naar een optie om auto detectie uit te schakelen maar die zie ik niet.
Verder heb ik gezocht naar een optie om booten vanaf USB schijven te disabelen. Is er ook niet.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn. ?

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die hier iets op weet te zeggen. ?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Denk dat je in de bios booten vanaf een usb stick aan heb staan, of zet USB Legacy eens aan/uit.

Verwijderd

mad_max234 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:04:
Denk dat je in de bios booten vanaf een usb stick aan heb staan, of zet USB Legacy eens aan/uit.
En een BIOS update wil mischien ook wel helpen.. (heb hier zelf een a7n8x plank ook nog liggen, als ik daar een ipod-suffle in laat zitten start ie ook niet door, helaas geen nieuwe bios updates meer...)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 21:13:
[...]

En een BIOS update wil mischien ook wel helpen.. (heb hier zelf een a7n8x plank ook nog liggen, als ik daar een ipod-suffle in laat zitten start ie ook niet door, helaas geen nieuwe bios updates meer...)
Ik had een tijd terug een pc uit elkaar gehaald omdat hij niet meer wilde booten, lag dus ook aan een usb stick. Heb hem maar weer snel in elkaar gezet. :D

Verwijderd

Topicstarter
Mad,
bedankt voor je tip.
Ik heb de legacy support uitgeschakeld. Nu lopen ze wel door. Opnieuw inschakelen of op auto zetten geeft weer hetzelfde probleem. Ik laat het dus zo maar. Ik hoop dniet dat ik door het uitschakelen van deze support andere problemen op mijn dak krijg.
Ik heb WD hierover gemaild, maar ze reageren niet bepaald vlot. ;(

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:52:
Mad,
bedankt voor je tip.
Ik heb de legacy support uitgeschakeld. Nu lopen ze wel door. Opnieuw inschakelen of op auto zetten geeft weer hetzelfde probleem. Ik laat het dus zo maar. Ik hoop dniet dat ik door het uitschakelen van deze support andere problemen op mijn dak krijg.
Ik heb WD hierover gemaild, maar ze reageren niet bepaald vlot. ;(
Als je geen PS/2 muis gebruikt is legacy support niet nodig, je zult er dus geen problemen mee krrijgen als het goed is. :)
Pagina: 1