Toon posts:

[XP] ALC888 HD Realtek wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn probleem,
heb van alles geprobeerd maar niks helpt.

Proc :4200 + x2 amd
mobo :gigabyte ga ma69vm-s2

probleem: ik heb dus een integrated hd sound REALTEAK ALC888
die het dus niet doet. Ik kan de testgeluidjes gewoon horen, dat betkend dat
ie niet kapot is. Echter windows kan mijn geluidskaart wel vinden en installeren
maar pakt em vervolgens niet. Ik kan configuratiescherm> geluiden wel openen
maar dus niks in veranderen omdat windows hem niet vind. Ik heb alles geupdate \
en veranderd. BIOS, Chipset Drivers ALLES! mail gestuurd naar Gigabyte, maar die
retards wisten het ook niet. Misschien dat jullie me kunnen helpen.
Bij voorbaat dank

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Maar hoe kun je dan test geluidjes horen?

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 07:44

Sa1

1) topic titel is erg schreeuwerig

2) leveranciers aanspreken met de term 'retards' is niet echt vriendelijk en ook niet echt gewenst hier.

3) is het analoge output of digitaal? misschien wil windows wel alleen digitaal uitsturen, dan hoor je via een analoge uitgang niets.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bij mijn laptop had ik een soortgelijk probleemmet ook een realtek chipset.

uiteindelijk na wat googlen kwam ik uit bij een hotfix (was een conflict met SP2 ofzo... weet het niet meer precies).

Kortom, probeer eens wat zoekresultaten op google via keywords 'hotfix', 'realtek audio', 'alc888' ofzo...

Probeer ook voortaan niet alles in hoofdletters in de topictitel te zetten, dat schreeuwt zo. :)

http://search.microsoft.c...US&q=hotfix+realtek+audio

misschien zit hier wat bruikbaars tussen ^^^^

[ Voor 14% gewijzigd door LuNaTiC op 06-12-2007 15:40 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Iets meer specs zijn welkom. Driverversies, videokaart, geheugen, enzovoorts.

Heb je toevallig een ATi Radeon HD2xxx-videokaart? Daar zit een geluidschip op en die wil nog wel eens mot hebben met andere geluidskaarten, al dan niet onboard.

En alsjeblieft, niet zo hard schreeuwen in je topictitel. M'n ogen gaan er zeer van doen :/

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses voor de Caps :) en bedankt voor de reacties, zal die hotfix eens proberen die heb ik nog niet eerder gehoord.
Jejking schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:39:

Heb je toevallig een ATi Radeon HD2xxx-videokaart? Daar zit een geluidschip op en die wil nog wel eens mot hebben met andere geluidskaarten, al dan niet onboard.

En alsjeblieft, niet zo hard schreeuwen in je topictitel. M'n ogen gaan er zeer van doen :/
Heb geen Ati Radeon hd videokaart, heb een onboard Ati x1200. Kan het ook daaraan liggen?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik denk dat je deze moet hebben (gokje, dus op eigen risico uiteraard ;) )

http://www.microsoft.com/...b3b0fd3d86&displaylang=en

edit: Toevallig stond die download ook nog in mn mapje op mn laptop van een tijdje terug, dus bij mij werkte hij in elk geval.

[ Voor 25% gewijzigd door LuNaTiC op 06-12-2007 16:11 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
kaajee schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:36:
Maar hoe kun je dan test geluidjes horen?
de testgeluidjes hoor ik via bijgeleverd programma van Realtek.
Sa1 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:38:
1) topic titel is erg schreeuwerig

2) leveranciers aanspreken met de term 'retards' is niet echt vriendelijk en ook niet echt gewenst hier.

3) is het analoge output of digitaal? misschien wil windows wel alleen digitaal uitsturen, dan hoor je via een analoge uitgang niets.
Ik denk dat het analoog is, stel het is digitaal hoe kan ik dit oplossen?
Jejking schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:39:

Videokaart : Ati onboard x1200
Geheugen: kingston pc 5300 ddr2 1gb (x2)
Drivers : Bios Gigabyte F5
Geluidskaart drivers : v1.87

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal het iig geval even bekijken :D
LuNaTiC schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:00:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de beschrijving van de hotfix bekeken en ik denk dat ik hier niks aan heb, want mijn Realtek HD Audio control panel werkt gewoon. Ik kan hiermee de testgeluiden afspelen. Het probleem is dat Windows mijn geluidskaart niet ziet.
Ik kan volumeregeling niet openen, niks aanklikken in Geluiden. Ik heb zouist geprobeerd om me drivers van de geluidskaart te veranderen, maar windows kan het niet installeren :S.
LuNaTiC schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:00:

edit: Toevallig stond die download ook nog in mn mapje op mn laptop van een tijdje terug, dus bij mij werkte hij in elk geval.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:48:
Ik heb de beschrijving van de hotfix bekeken en ik denk dat ik hier niks aan heb, want mijn Realtek HD Audio control panel werkt gewoon. Ik kan hiermee de testgeluiden afspelen. Het probleem is dat Windows mijn geluidskaart niet ziet.
Ik kan volumeregeling niet openen, niks aanklikken in Geluiden. Ik heb zouist geprobeerd om me drivers van de geluidskaart te veranderen, maar windows kan het niet installeren :S.

[...]
Dat was bij mij precies ook het geval, dus waarom zou je het niet gewoon proberen? Je kunt hem altijd weer uninstallen in je configuratiescherm.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, ik doe het gewoon :). iig bedankt en anders laat ik het wel weer weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft niet gewerkt :S
Pagina: 1