Actieve 2.0 set ophangbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb hetvolgende in gedachte voor een kleine vergaderruimte binnen ons bedrijf:

Beamer
Vaste PC (zodat men presentaties vanaf een netwerkshare of vanaf usb stick kunnen starten)
Draadloze muis & keyboard
2 speakers (active bevestigd in de bovenhoeken naast het scherm)

Nou ben ik op zoek naar een paar speakers die op te hangen zijn en rechtstreeks op de vast pc worden aangesloten. Graag zou ik ook een soort remote erbij willen hebben zodat ik de speakers naar believen kan in- en uitschakelen. Het zou mooi zijn dat in Windows het volume geregeld kan worden i.p.v. alleen op de speakers zelf want die hangen nogal hoog.

Als ik de diverse internetshops afstruin naar speakers dan kan ik niet echt iets van mijn gading vinden of iets van wat er in de buurt komt. Is zoiets eigenlijk leverbaar? Kwaliteit van de speakers is niet superbelangrijk, het is meer ter ondersteuning van presentaties dus high-end ben ik niet naar op zoek.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 15:53
Borland schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:15:
Ik heb hetvolgende in gedachte voor een kleine vergaderruimte binnen ons bedrijf:

Beamer
Vaste PC (zodat men presentaties vanaf een netwerkshare of vanaf usb stick kunnen starten)
Draadloze muis & keyboard
2 speakers (active bevestigd in de bovenhoeken naast het scherm)

Nou ben ik op zoek naar een paar speakers die op te hangen zijn en rechtstreeks op de vast pc worden aangesloten. Graag zou ik ook een soort remote erbij willen hebben zodat ik de speakers naar believen kan in- en uitschakelen. Het zou mooi zijn dat in Windows het volume geregeld kan worden i.p.v. alleen op de speakers zelf want die hangen nogal hoog.

Als ik de diverse internetshops afstruin naar speakers dan kan ik niet echt iets van mijn gading vinden of iets van wat er in de buurt komt. Is zoiets eigenlijk leverbaar? Kwaliteit van de speakers is niet superbelangrijk, het is meer ter ondersteuning van presentaties dus high-end ben ik niet naar op zoek.
Een eenvoudige oplossing is een setje van JBL Het is een draadloze set, maar hij is ook draadgebonden aan te sluiten voor wat meer betrouwbaarheid.
Wat natuurlijk ook kan is een kleine versterker bij de computer.

ps. Als je dm aanzet, kan ik je even buiten het forum om wat meer info sturen...

[ Voor 3% gewijzigd door Maarce op 06-12-2007 15:33 ]

• Borland
  • Niet online
Maarce schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:22:
[...]
Wat natuurlijk ook kan is een kleine versterker bij de computer.
dat wil ik juist niet. Beetje veel hasle voor de gebruikers
ps. Als je dm aanzet, kan ik je even buiten het forum om wat meer info sturen....
volgens mij staat hij aan

Verwijderd

Wat je ook zou kunnen doen is dit:

http://behringer.com/B2030A/index.cfm?lang=eng

Ik weet niet hoe je met je budget ziet ed, maar ik heb deze wel eens zien hangen in een soortgelijke opstelling als je jouwe.

Voordelen:

-Ze klinken perfect
-Ze gaan automatisch aan als er signaal binnen komt. ( Dus handmatig aan- en uitzetten is niet nodig)
-Eenmaal aangesloten kan zelfs een leek ermee omgaan.
-Ze hebben een professionele uitstraling (vind ik dan :p)

Nadelen:
-Bevestiging ( Je zou zelf iets moeten verzinnen)
-Prijs ( Beetje duur voor presentatie opstelling misschien, c.a 135 euro per stuk incl. btw)
-Stroomtoevoer ( de speakers zijn actief dus moeten voorzien worden van 230 volt ergens hoog aan de muur. Ik kan mij voorstellen dat het niet ideaal is.)

Een beetje te high-end voor jouw opstelling misschien, maar als je de prijzen en specs voor dit setje en de jbl's vergelijkt, is het een mooie optie.

• Borland
  • Niet online
Zijn inderdaad leuke monitors, maar meer voor een budget home studio en ik denk niet handig in een vergader / presentatiezaaltje.

Stroom is trouwens geen probleem want dat tap ik wel af van de noodverlichting dat toch 24/7 brandt. Zit allemaal boven het verlaagde plafond.

Ik ga eens kijken of die JBL's wat voor ons is. Voordeel is dat er gelijk een ophangsysteem bij zit en dat ik ook rechtstreeks van mini jack -> mini jack alles kan aansluiten op de pc. Alleen draadloos is een beetje overbodig bij mij, maar maakt niet uit.

Weet iemand trouwens als ik die wireless receiver van deze set niet gebruik (dus ook niet aansluit) of dan de AB wel werkt? Dus rechtstreeks naar de linker speaker waar een ontvanger in zit? Ik vrees nl. dat die receiver de signalen doorzend naar de speaker wanneer je b.v. de source wijzigd of het volume harder of zachter zet.