Toon posts:

[COD 4] PC valt uit tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tijdens het spelen van COD 4 het volgende probleem:

Op een gegeven moment (soms duurt het lang, soms al na 2 minuten) wordt het beeldscherm zwart en geeft mijn monitor aan "no signal". Vlak daarna valt ook het geluid van het spel weg en lijkt de pc in standby te staan. Ik krijg hem dan op geen enkele manier weer aan de praat. De enige oplossing is dan de resetknop in te drukken.

De Specs van mijn systeem zijn:

Asus P5K-E WiFi AP moederbord
Intel Core 2 Duo E6750 processor
ASUS En 8600 GTS silent grafische kaart
2 Gb PC6400 ddr2 Geheugen van Kingston
Creative SB X-Fi Extreme Music geluidskaart
Windows Vista 32 bit
Samsung Syncmaster 226 BW monitor (1680x1050, 60 Hz)
Cooler Master Real Power 550W voeding

Ik heb de volgende zaken al geprobeerd om het probleem op te lossen:

1. Verschillende versies van drivers voor de videokaart geprobeerd (momenteel 7.15.11.6910)

2. Monitor en het spel instellen op een resolutie van 800x600

3. In de eigenschappen van de snelkoppeling naar het spel de compatibiliteitsmodus op Win XP SP2 gezet

4. Via msconfig een clean boot uitgevoerd (zo weining mogelijk progjes en processen) en daarna het spel geprobeerd.

5. Temps grafische kaart gelogd (48 graden idle, 65 graden tijdens gameplay)

6. Via het Nvidia control scherm een 24 uurs stresstest uitgevoerd. Geen errors ontdekt.

7. Memtest 3.3. 8 uur gedraaid. Geen problemen ondervonden

8. Memtest86+ 10 uur gedraaid. geen problemen ondervonden

9. Prime95 torture test 24 uur gedraaid. geen problemen ondervonden

10. Andere monitor geinstalleerd en geprobeerd (was een medion, nu een Samsung Syncmaster 226BW)

11. 3dMark06 laten draaien. geen problemen ondervonden.

12. Harde schijf geformatteerd, Windows Vista opnieuw erop gezet, en vervolgens bijna geen andere software geinstalleerd (behalve office en Acronis True Image en Disk Director). Hierna het spel geinstalleerd en gaan spelen.

Windows is helemaal up to date.

Ik heb in mijn systeem een raid 0 configuratie hangen (met 2 partities) en nog 2 extra harde schijven. Het spel stond in eerste instantie op de 1e partitie van de raidarray. Later heb ik het spel verwijderd en opnieuw geinstalleerd op 1 van de andere harde schijven.

Ik heb ook de laatste patch (1.2) van het spel gedownload en geinstalleerd.

Ik heb na bovenstaande pogingen het probleem op te lossen niet echt een idee waar het verder nog aan zou kunnen liggen.

Kan iemand me met dit probleem helpen?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rar vraag misschien, maar komt dit ook bij andere games voor? Of is het alleen COD 4. Welhandig om te weten, anders ligt het dus aan je hardware en niet aan het spel ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik even niet, omdat COD4 het enige spel is dat ik heb. Voordat het uitkwam heb ik zonder problemen de demo kunnen spelen.

Om dit te testen ben ik nu de demo's van Crysis en Battlefield Airborne aan het downloaden.

Edit: zojuist heb ik dik een uur lang de Crysis demo zitten spelen. Hierbij heb ik geen last van het probleem...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een bescheiden schopje van mijn kant.......

iemand een idee wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn?