Toon posts:

USB to IDE voor xbox360

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een oude ata/ide hdd liggen van 80gb, ik wil deze gaan gebruiken als externe usb hdd voor mn xbox 360. Ik wil namelijk HD afspelen op mn xbox maar aangezien het streamen niet echt lekker werkt is dit misschien wel de goeie oplossing?

Nou ben ik al op een aantal "vage sites" geweest waar die dingen wel opstonden, maar misschien is er iemand die een betrouwbare site weet om zo een dingetje te bestellen, die ook nog goedkoop is?!

_/-\o_

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoek je niet gewoon een externe behuizing voor je hdd? Bijna alle ide hdd behuizingen hebben een usb aansluiting.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens mij werkt de Xbox 360 alleen met de door microsoft geleverde schijf. Daarnaast was men in het grijze circuit bezig met het aanpassen van de firmware om normale, maar wel zelfde type schijven (Western Digital) te kunnen gebruiken.

Een externe usb behuizing o.i.d. gaat volgens mij niet werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Shuriken op 06-12-2007 17:00 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
hmm volgens mij kan de hdd geconverteerd worden naar hfs (als ik t goed zeg) het formaat waarin mac zn schijven formatteerd en dat zou de xbox wel kunnen lezen..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:59:
hmm volgens mij kan de hdd geconverteerd worden naar hfs (als ik t goed zeg) het formaat waarin mac zn schijven formatteerd en dat zou de xbox wel kunnen lezen..
Geloof je het zelf? :P

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 16:49
En toch is het zo dat je X360 HFS+ disks leest.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MiramarVTM schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:34:
[...]

En toch is het zo dat je X360 HFS+ disks leest.
HFS+ is inderdaad het "native filesystem" van Microsoft voor de 360-HDD's maar externe disks (bijvoorbeeld voor video of MP3), moeten, dacht ik, op FAT32 geformatteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 07-12-2007 15:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

kijk bij gamekings op de site naar de video van TVersity

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:38:
kijk bij gamekings op de site naar de video van TVersity
TVersity werkt niet met een losse IDE-disk... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb voor een paar weken terug gewoon mijn Maxtor externe hdd met muziek aan de XBOX360 geknoopt en kon daar gewoon muziek vanaf luisteren.
Dus het lijkt me dat dat met film-materiaal ook gewoon kan..

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2025

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Multimedia afspelen e.d. kan gewoon via een externe hardeschijf via USB. Je kunt daarvoor gewoon een externe hardeschijfbehuizing kopen, kijk eens in de pricewatch.

Wat echtern NIET met een externe hardeschijf kan is savegames e.d. erop opslaan. De Xbox 360 kan alleen multimedia lezen van een externe hardeschijf, meer niet.

Everybody lies

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:08

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

MAX3400 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:36:
[...]

HFS+ is inderdaad het "native filesystem" van Microsoft voor de 360-HDD's maar externe disks (bijvoorbeeld voor video of MP3), moeten, dacht ik, op FAT32 geformatteerd.
De xbox herkent ze allebij, dus FAT32 en HFS+
Ik heb zelf ook een externe HD van 500GB, eerst als FAT32 geformatteerd maar dan kan je geen bestanden > 4,5 gig erop zetten. Een leuke film is al snel 8-12 gig (WMVHD dus).
Dus heb ik de schijf met MacDrive geformatteerd naar HFS+ en daar kan je dan gewoon alle bestanden op zetten.

Verwijderd

Met welk programma heb je die HD geformateerd ??

Of moet ik dat op een mac doen ?

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:08

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Froelak een beetje vreemde topic kick vindt je niet? In de laatste reply van Marrruuuk zegt hij het volgende: "Dus heb ik de schijf met MacDrive geformatteerd naar HFS+ en daar kan je dan gewoon alle bestanden op zetten", daarmee dus zeggende dat hij Macdrive heeft gebruikt. Zie de link van Marrruuuk zelf, overigens een wonder dat dezelfde persoon toch nog weer reageert in een topic die bijna zijn eerste verjaardag kan vieren. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1