[VPN] VPN met meerdere IP adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024
heb mn best gedaan op google en got, kon het antwoord niet vinden:
Dit is wat ik wil:

---THUISNETWERK----|-----VPS (win2k3)-------|-------------- Internet

PC-1- - - - - - - - - - - ->| - - - IP 1 - - - - - - - - - |- - - - - - - ->

PC-2- - - - - - - - - - - ->| - - - IP 2 - - - - - - - - - |- - - - - - - ->

PC-3- - - - - - - - - - - ->| - - - IP 3 - - - - - - - - - |- - - - - - - ->

<---------------------------VPN--------------------------->

Ik zit thuis met 3 pc's op 1 netwerk, dezelfde ISP, achter een Asus WL-500gP router.

Ik heb een VPS (windows 2003 Server) met 3 ip adressen. Ik wil de situatie creeren dat ik per pc een VPN connectie kan opzetten naar de VPS, maar dan uitgesplitst per IP, en dat elke PC dus met een apart IP adres het internet opkan.

Mijn vraag, kan dit, en zo ja, hoe pak ik het aan?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Door de NAT op je VPS zo in te stellen dat hij per VPN-IP een eigen extern IP gebruikt.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03 13:37
Kippenijzer schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:39:
Door de NAT op je VPS zo in te stellen dat hij per VPN-IP een eigen extern IP gebruikt.
hoe doe je dit op een windows2003 machine die zo ingesteld is dat er alleen 3 x een intern IP aan de netwerk kaart hangt.

die beginnen dus alle met
85.x.x.1
85.x.x.2
85.x.x.3

moet je dan een NAT module installeren of zit dit in Windows 2003 (de Routing an Remote access module?)

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03 13:37
trekker22 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:53:
[...]

hoe doe je dit op een windows2003 machine die zo ingesteld is dat er alleen 3 x een intern IP aan de netwerk kaart hangt.

die beginnen dus alle met
85.x.x.1
85.x.x.2
85.x.x.3

moet je dan een NAT module installeren of zit dit in Windows 2003 (de Routing an Remote access module?)
Ben met de routing and remote access module aan de gang gegaan en een VPN opzetten is een eitje. Al het internet verkeer wordt ook gerouted via de VPN server.

Nu komt alleen de grote ham vraag:

- de server heeft meerde public IP's op zijn NIC zitten. Hoe kan ik nou per VPN client aangeven welk public IP hij moet gebruiken om zijn verkeer mee uit te sturen?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De specifics kan ik helaas niet op ingaan, aangezien ik gewoon weet dat het kan / moet kunnen, en onder *nix kan ik je dan ook zonder probleem de benodigde regels geven, routing icm windows daar houd ik het voor gezien, ik hoop dat er een ander iemand langshuppelt die het je wel kan vertellen :).