[2003] Security group membership/NTFS permissions uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor een klant die de huidige NTFS security/Active Directory security groups opzet aan wil passen, ben ik op zoek naar een tool die in staat is van een fileserver alle shares/NTFS permissies uit te lezen, incl. alle security groups en de members ervan. Het zou mooi zijn als deze tool er tevens een mooie export van kan maken naar een Visio-achtige tekening of een mooi overzicht.

Simpel gezegd wil ik een mooi overzicht kunnen presenteren welke security groups er bestaan, wie allemaal member is van al die groups en welke group er rechten heeft op welke share.

Eigenlijk een beetje wat Cacls/Xcacls al kan, maar dan beter. Bestaat zoiets?

Verwijderd

Ik denk dat je met Security Explorer al een heel eind kan komen.

Zie: http://www.scriptlogic.co...ecurity-explorer/windows/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Genghis Khan schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:10:
Simpel gezegd wil ik een mooi overzicht kunnen presenteren welke security groups er bestaan, wie allemaal member is van al die groups en welke group er rechten heeft op welke share.
Alleen moet je nog even kijken of je nergens groupnesting hebt zitten en of die tools daar ook mee om kunnen gaan :)
Denk bij Nesting vraagstukken aan een DGG in een DGG in een DLG op een resource.
Niet ongebruikelijk dus :)

offtopic:
Of je maakt er zelf een met een database waar je groups en users in zitten en leest de dumpACLs uit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device