Toon posts:

prob metVPN via sonicwall naar mijn werk vanaf Vista machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enige weken heb ik thuis de beschikking over een VISTA bussiness machine. Keurig ingericht, werkt verder prima. Op de zaak staat een XP-pro machine. Ik werk veel thuis en kan de machine op de zaak overnemen. Dit lukt echter met Vista niet meer, maar nog wel met de lap-top van mijn vrouw (XP). Wat ik niet begrijp is dat Vista aangeeft dat een firewall niet goed is geconfigureerd. Ik gebruik voor de tunnel sonicwall software.

Wat werkt wel:
* Ik kan met sonicwall een verbinding leggen
* Ik kan in een dosbox mijn PC op de zaak pingen
* Ik krijg bij het opzetten van een VPN verbinding wel de dialoog om het password in te voeren

Wat werkt niet:
* Bij het invoeren van het juiste password geeft Vista geeft de melding:
Windows confirmed that "PC-xxx" is currently online, but is not responding to connection attemts at this time.

* Bij het invoeren van een fout password wordt de dialoog afgebroken.

Reeds geprobeerd:
* Vista suggereert dat ik in de firewall port 1723 vrij moet geven. Ik heb de Vista firewall reeds
uitgeschakeld gehad (Geen succes)
* Ik heb in de verbinding zelf bij de TCP_IP settings het vinkje Use default gateway on
remote network
uitgeschakeld gehad (Geen succes)

Wie heeft voor mij de gouden tip zodat ik mijn vrouw haar laptop terug kan geven _/-\o_ ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag, staap IPv6 ook geconfigureerd op die VPN? Mijn VPN werkte ineens weer toen ik IPv6 uit de protocollijst had gesloopt.

Heb je trouwens al gekeken of de VPN "toevallig" wel werkt als UAC uit staat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
IP6 heb ik reeds uitgezet. En ja ook UAC staat uit, daar herinnert Vista mij bij elke opstart wel weer aan. Helaas heb ik nog geen verbinding.....