Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

html mailformulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik wil dat men via html hun mailadres kunnen invullen en evt. wat andere gegevens en dat ik dat dan d.m.v. activatie van de verzendbutton in mijn mailbox zou krijgen. Wat ik niet wil is dat het via hun emailbrowser gaat zoals outlook en hotmail.

dus niet de mailto functie..
is dat mogelijk?

Verwijderd

Ja dat is mogelijk :P

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja hoor, gewoon een eenvoudig serverside scriptje (met afdoende beveiliging natuurlijk) in elkaar draaien. :) Op internet zijn er tientallen, zo niet honderen, voorbeelden van te vinden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

AtleX schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:54:
Ja hoor, gewoon een eenvoudig serverside scriptje (met afdoende beveiliging natuurlijk) in elkaar draaien. :) Op internet zijn er tientallen, zo niet honderen, voorbeelden van te vinden.
jah zet er idd een beveiliging op icm met captcha, anders word je plat gespammed :+

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja maar dan moet je wel gebruik maken van PHP voor de verwerking van de ingevoerde gegevens

Verwijderd

Topicstarter
de eerste link is wel degelijk met mailto functie.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

via HTML niet.... HTMl biedt enkel de mogelijk een pagina af te beelden maar kan niet zoveel 'buiten' het bereik van die eigen pagina (zelfs met javascript en CSS, en zélfs ActiveX kan dat niet zomaar... godzijdank natuurlijk, anders zou iedere html-pagina direkt een spam-versturende Trojan worden.)

De truc is dan om de 'FORM'-mogelijkheden uit te nutten om een gebruiker gegevens uit een formulier door te sturen naar een webserver... de E-Mail wordt dan vanaf die webserver doorgestuurd...

Daarvoor zijn allerlhande scripts, ofwel CGI-scripts (in Perl of een andere taal), PHP-scripts, ASP e.d.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

via HTMl kun je wel dat aan een client-side mail-programma (outlook) verbinden, sommige mensen gebruiken dat :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Pagina: 1