[OS X] MxStream (PPTP) connectie crasht

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
Een probleem waar ik onder 10.4 al last van had, maar met 10.5 alleen maar erger lijkt geworden.
Mijn situatie is als volgt:

Ik heb al sinds 2002 een Planet/MxStream abbonement. Dit houdt in dat je direct met het modem (Speedtouch Home) een PPTP verbinding maakt (dus geen router ertussen oid). Heeft tot mid 2007 altijd goed gewerkt met Windows (XP) en sinds ik ben overgestapt naar 10.4/5 is dat niet meer het geval. Na het down/uploaden van een X aantal MB's (aantal lijkt te verschillen) klapt de verbinding er gewoon. De verbinding an sich blijft gewoon bestaan, maar er worden geen sites meer geladen etc. Verbinding verbreken en opnieuw maken verhelpt het tot de volgende crash. Het probleem is in ieder geval niet tijdgerelateerd (kan rustig 8 uur online zijn), maar eerder dus MB-gerelateerd.

Onder Bootcamp (XP) werkt het allemaal nog steeds als een zonnetje; het ligt dus niet opeens aan de verbinding.

Het lijkt mij liggen aan de PPTP implementatie van OS X of misschien een instelling die ik ergens ben vergeten ofzo.

Iemand een idee? Om nou al m'n downloads te leechen via het WiFi van m'n buren is ook weer zo wat :>

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik kan je sterk aanraden om een nieuwe ADSL router te nemen. Een Speedtouch of Zyxel kunnen tegewoodig prima een PPoE verbinding opzetten. Vervolgens zal je OS geen wazige PPTP inbel truukjes meer te hoeven doen.

Ik geef toe, dit is geen oplossing voor jou probleem maar structureel gezien de beste workaround.

Kopen met Bitcoin

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-12-2025
Daarnaast kan ik je sterk aanraden om over te stappen op een nieuwe provider. Je zal nog wel een oud abbo hebben met relatief hoge prijzen.

Kijk eens bij Telfrot.nl Daar heb je voor heel weinig geld een perfecte internet verbinding. Daarnaast krijg je ook nog eens gratis een nieuwe router. Dan is jouw probleem ook gelijk opgelost.

Kopen met Bitcoin

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:48
Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met 2ehands. Ik neem aan dat je met MB, doelt op een Macbook. Je hebt voor 40 euro al een ADSL modem met wifi (802.11G) van een goed merk zoals bijv. Linksys. Als je op Marktplaats kijkt, dan kun je ze tweedehands al voor twee tientjes vinden. Dan ben je af van het USB modem, en kun je meteen door je hele huis draadloos internetten.

Edit: 2ehands, als je nog iets wilt toevoegen aan je post, gebruik dan de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 06-12-2007 12:35 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

mxstream is trouwens volgens mij al jaaaaren dood.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Anghell
2ehands schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:29:
Ik kan je sterk aanraden om een nieuwe ADSL router te nemen. Een Speedtouch of Zyxel kunnen tegewoodig prima een PPoE verbinding opzetten. Vervolgens zal je OS geen wazige PPTP inbel truukjes meer te hoeven doen.

Ik geef toe, dit is geen oplossing voor jou probleem maar structureel gezien de beste workaround.
Ik heb inderdaad liever dat het OS het gewoon oplost.
Is toch vreemd dat OS X blijkbaar iets niet kan wat Windows wel goed kan doen
2ehands schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:32:
Daarnaast kan ik je sterk aanraden om over te stappen op een nieuwe provider. Je zal nog wel een oud abbo hebben met relatief hoge prijzen.

Kijk eens bij Telfrot.nl Daar heb je voor heel weinig geld een perfecte internet verbinding. Daarnaast krijg je ook nog eens gratis een nieuwe router. Dan is jouw probleem ook gelijk opgelost.
Ben heel tevreden met m'n provider
Hoedje schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:33:
Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met 2ehands. Ik neem aan dat je met MB, doelt op een Macbook. Je hebt voor 40 euro al een ADSL modem met wifi (802.11G) van een goed merk zoals bijv. Linksys. Als je op Marktplaats kijkt, dan kun je ze tweedehands al voor twee tientjes vinden. Dan ben je af van het USB modem, en kun je meteen door je hele huis draadloos internetten.

Edit: 2ehands, als je nog iets wilt toevoegen aan je post, gebruik dan de edit knop [afbeelding]
MB = MegaByte.
Ik vind het een beetje raar om nog 's 40 euro uit te moeten geven voor iets wat gewoon out-of-the-box zou moeten werken
chem schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:58:
mxstream is trouwens volgens mij al jaaaaren dood.
Naja, whatever it's called nowadays :P

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 18:04
Je kunt ook je provider vragen om je een nieuw modem te geven na al die jaren! PPTP connectie maken richting je provider is niet meer van deze tijd. Ik heb verschillende klanten waarvoor ik dit heb gedaan en dat lukt vaak met enige overredingskracht. Melden dat je modem niet meer goed werkt en dat je al jaren klant van ze bent en beetje aandringen dat ze reclame maken met 'gratis' modems.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:48
Is de Speedtouch trouwens een USB modem? Bij Planet is namelijk te vinden dat je dan een nieuwe versie van de USB driver nodig hebt. Niet dus :P. Ik ben in de war met de groene platvis:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00028616.jpg

Het kan natuurlijk nooit kwaad om de instellingen even na te kijken. Let ook even op dat codering/encryption uitstaat.

Een andere mogelijkheid is (het op eigen risico ;) ) tweaken van je Home modem naar het Pro model. Een handleiding daarvoor is hier te vinden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Anghell
Heb de instellingen uiteraard al een aantal keer doorgelopen, maar zal nog 's kijken nu het 10.5 is. Misschien is er ergens een nieuwe aanwijzing te vinden :P
Naar die Encryption zal ik even kijken als ik thuis ben, dat is misschien een aardige.

Heb het modem inderdaad ook al eens naar een Pro model gepatcht, maar toen deed ie ook niet zoveel meer. (Gelukkig is terugpatchen heerlijk simpel.)
Pagina: 1