Toon posts:

Afdruk samenvoegen met rekenfunctionaliteit Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met een opdracht bezig om een brief op te stellen welke gegevens uit een access-database ophaalt. Tot zover niets aan de hand.
Tweede voorwaarde is dat er gerekend moet worden met de waarden welke uit de database worden gehaald. Ook dit is geen probleem want je kunt vanuit Excel gegevens uit Access halen om er zo mee te werken/rekenen.
Het punt waar ik op stuk loop is de derde voorwaarde. Dat is namelijk dat elk record op een eigen pagina moet komen – iedere correspondent dient een eigen brief te ontvangen. Wanneer je het in Excel wilt verwerken dan komt dat neer op het aanmaken van een nieuw werkblad(volgens mij) per record en ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
Nu heb ik het niet alleen linksom (Excel) maar ook rechtsom(Word) geprobeerd en dezelfde brief in Word opgesteld wat prima gaat. Keurig een tabel aangemaakt met daarin een paar simpele formules en er kan geschakeld worden tussen de records. Het probleem zit hem echter in de simpele formules. Deze zijn niet toereikend om de berekeningen uit te voeren die gewenst zijn waardoor er toch Excel-functionaliteit gewenst is.

Mijn vraag: hoe realiseer ik een ‘afdruk samenvoegen’-document (dus per record) met Excel rekenfunctionaliteit?

Uiteraard heb ik het nodige hierover nagezocht maar niet het antwoord kunnen vinden. Op het ‘expert exchange’-forum staat bijvoorbeeld dezelfde vraag maar helaas zonder werkend antwoord.

Bij voorbaat dank.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03-2025

KingRichard

former Duke of Gloucester

Het hangt er een beetje vanaf wat de 'simpele formules' moeten doen. Mijn eerste advies zou zijn: maak in Access een query die alle informatie per correspondent inclusief de berekeningen uitspuugt. Als je die query gebruikt met mail merge in Word, is je probleem opgelost.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel 'King Richard'.
Ik zal nagaan of de berekeningen in Access voldoende zijn. Maar mocht dat het geval zijn dan is het inderdaad een goede oplossing.

Mochten er overigens nog meer suggesties zijn, laat het gerust weten.

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 20:09
Misschien kan je beter een output lijst van Access --> Excel genereren, daar je truukje met formules doen en vervolgens het Excel bestand als bronbestand voor je mailmerge in Word gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen ben ik een stukje verder in de zin van experimenteren.
Resultaat: In Word kom ik een heel eind, maar de berekeningen dienen toch in Excel plaats te vinden ook omdat in de toekomst dezelfde functionaliteit voor een andere afdeling ook is vereist.

Waar ik naar opzoek ben is functionaliteit waarbij vanuit Excel data uit Access wordt gehaald en voor ieder record een nieuw excel bestand wordt aangemaakt.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07 14:14

Dido

heforshe

Als je de gegevens per record op 1 regel in excel kwijt kunt is het een eitje om een mailmerge met 1 pagina per record in Word te maken.

Ik zie je geen reden noemen waarom dat niet zou kunnen?

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1