[SoB] Client/service combinatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
Even een vraagje aan de SoB expert onder ons. Ik weet dat de GUI client maar 1 test tegelijk kan doen en om een dual core optimaal te gebruiken je de service installer moet gebruiken. Nu is mijn vraag:

Ik installeer de sob-service waardoor er standaard 2 testen draaien. Stel ik wil nu gaan gamen (of een andere DC client draaien :P ) als ik dan de sob-service stop en vervolgens de GUI client start, gaat de GUI client dan:
- verder met 1 van de testen waar ook de sob-service mee bezig was of
- opnieuw beginnen met 1 van de testen waar de sob-service mee bezig was of
- aan een compleet nieuwe test beginnen?

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Met de -k optie (sobsvc -k) kun je er voor zorgen dat er altijd twee 17's in je systray staan, ook als je service draait. Daarmee kun je gewoon de clients pauzeren en later verder laten gaan. Je kan er ook een van de twee tijdelijk pauzeren, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Frentik schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:39:
Even een vraagje aan de SoB expert onder ons. Ik weet dat de GUI client maar 1 test tegelijk kan doen en om een dual core optimaal te gebruiken je de service installer moet gebruiken. Nu is mijn vraag:

Ik installeer de sob-service waardoor er standaard 2 testen draaien. Stel ik wil nu gaan gamen (of een andere DC client draaien :P ) als ik dan de sob-service stop en vervolgens de GUI client start, gaat de GUI client dan:
- verder met 1 van de testen waar ook de sob-service mee bezig was of
- opnieuw beginnen met 1 van de testen waar de sob-service mee bezig was of
- aan een compleet nieuwe test beginnen?
Voor elke client staat er een apparte vermelding in het register. Wannneer je de client manueel opstart pakt hij altijd de gegevens uit het register van de eerste client. Zoals Megaflix aangeeft kan je meerder GUI-clients hebben wanneer deze dooor de service worden gestart.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Zoals joh14vers6 ook al zei heeft elke client een eigen registersleutel met daarin een aantal cache-gegevens, met bv. 2 clients heb zijn er de sleutels [HKLM\Software\LhDn\sob\cache] en [HKLM\Software\LhDn\sob\cache2].

Wanneer je de client met de hand opstart wordt 1 van deze sleutels uitgelezen, dit is niet per definitie de eerste sleutel (..\cache), maar wordt bepaald door de tekstwaarde [..\Software\LhDn\sob\config] => "Clientkey". Deze tekstwaarde bevat een verwijzing naar 1 van de cache-sleutels.

Handmatige manipulatie van de "Clientkey"-tekstwaarde maakt het mogelijk om meerdere clients handmatige te starten en toch allemaal een eigen test toe te wijzen:

1. Start eerste client
2. Wijzig waarde van "Clientkey" (bv. naar 'Software\LhDn\sob\cache2')
3. Start volgende client
4. ...

Voila! ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Topicstarter
OK bedankt allemaal voor de replies. Ik wist dat de service aparte registry keys maakte het ging me er voornamelijk om dat ik bij het handmatig starten van de client niet per ongeluk een test die voor 50% klaar was weer opnieuw zou starten.

Wat Megaflix voorstelde had ik inderdaad nog niet aan gedacht, pauzeren is de makkelijkste optie :) maar het is goed om te weten dat je beide manierren door elkaar kan gebruiken!

* Frentik kan niet wachten tot zijn nieuwe E6750 binnen is :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Frentik op 06-12-2007 15:56 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Frentik schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:55:
Wat Megaflix voorstelde had ik inderdaad nog niet aan gedacht, pauzeren is de makkelijkste optie :)
Denk er dan wel om dat client-monitoring ("sobsvc -m" en/of "sobsvc -s") uit staat, anders denkt de service dat de client is vastgelopen, en zal de client opnieuw gestart worden. ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Theadalus schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:11:
[...]

Denk er dan wel om dat client-monitoring ("sobsvc -m" en/of "sobsvc -s") uit staat, anders denkt de service dat de client is vastgelopen, en zal de client opnieuw gestart worden. ;)
Dat was ik inderdaad vergeten te zeggen ja.
Pagina: 1