Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2007] Shared calendar openen geeft foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.905 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie:

Klant heeft Exchange 2003 server. Eén van zijn medewerkers heeft een laptop met de Office 2007 suite, de rest draait allemaal Office 2003. De medewerker met de 2007 versie krijgt zo nu en dan de volgende foutmelding als zij een gedeelde agenda van een collega wilt openen.:

"De berichteninterface heeft een onbekende fout gemeld. Als het probleem blijft bestaan, start u Outlook opnieuw."

Na een herstart van Outlook 2007 is het gefixed, maar een paar uur later treedt het weer op. Erg irritant dus. Op andere momenten komt ze dus wel in de agenda van die collega.

Het rare is dat alleen zij er last van heeft met haar Outlook 2007. Anderen niet.

Ik heb haar Outlookprofiel op de computer al verwijderd en opnieuw aangemaakt, dat heeft helaas niet geholpen. In Google vind ik die foutmelding alleen maar in combinatie met het niet kunnen verwijderen van mailberichten, niet met de agenda.

Wie o wie kan mij een eind de goede richting op helpen? Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Kickje.

Verwijderd

Wij hebben exact hetzelfde probleem. Weet je inmiddels al een oplossing?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook..

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk geprobeerd, SP1 geinstalleerd, maar biedt geen soelaas. Anyone?

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 13:47

Cis

Zie http://groups.google.com/...ging+interface%22&lnk=ol&

In eerste instantie dacht ik dat het door Exchange 2003 kwam, maar Exchange 2007 heeft er dus ook last van.
Misschien dat er dus in februari een fix uitkomt (zie laatste post in de link). Maar ik denk dat dat wordt uitgesteld tot maart of april.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Cis

Cis

Weet iemand toevallig of voor dit probleem al een hotfix / oplossing is? Het begint hier op werk nu wel behoorlijk irritant te worden omdat wij de policy hebben om alle agenda's voor iedereen openbaar te stellen :)

• Cis

Cis

Er is inmiddels een niet-publieke hotfix beschikbaar.
Details zijn te lezen op Description of the Outlook 2007 post-Service Pack 1 hotfix package: January 28, 2008
Aanvragen van de hotfix moet lopen via Support van Microsoft.

Ik heb de hotfix geinstalleerd en het lijkt te helpen... tot nu toe :)

Verwijderd

Topicstarter
Cis schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:06:
Er is inmiddels een niet-publieke hotfix beschikbaar.
Details zijn te lezen op Description of the Outlook 2007 post-Service Pack 1 hotfix package: January 28, 2008
Aanvragen van de hotfix moet lopen via Support van Microsoft.

Ik heb de hotfix geinstalleerd en het lijkt te helpen... tot nu toe :)
Kan bevestigen dat deze ook geholpen heeft. Probleem is bij de klant nu opgelost.

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 14:32
Hoe kan ik deze precies downloaden? Die microsoft page is niet erg duidelijk. Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Alvast dank

• Cis

Cis

rotij schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:10:
Hoe kan ik deze precies downloaden? Die microsoft page is niet erg duidelijk. Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Alvast dank
Zoals gezegd:
"Aanvragen van de hotfix moet lopen via Support van Microsoft."

Je kunt Contact Microsoft klikken aan de rechterkant van de pagina. Ikzelf heb het destijds gedaan met een mailtje naar MS, met daarin het verzoek tot de hotfix KBxxxxxx. Even meegeven welke versies van Office en Windows je gebruikt, en wat je probleem is. Vervolgens wordt de link naar de hotfix gestuurd.

edit: bovenstaand werkt dus niet meer. ik weet ff niet waar de pagina staat op dit moment, maar een google search naar "how to obtain a Microsoft hotfix" moet wel een oplossing bieden...

edit 2: hier kun je 'm aanvragen. https://support.microsoft...scid=sw;en;1414&WS=hotfix
Wel duidelijk vermelden welke hotfix je wilt, wat je probleem is, en welke versie je hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Cis op 03-04-2008 13:20 ]

Verwijderd

Ik heb voor 2 klanten van mijn bedrijf hetzelfde probleem als hier boven gemeld.
Bij de klanten draait Exchange 2007 in combinatie met office 2007.
Ik heb de patch geïnstalleerd echter blijft het probleem nog steeds optreden.

Heeft hier iemand nog andere suggesties??

Alvast mijn dank!
Pagina: 1