Beamer en de Wii-mote

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244105

Topicstarter
Wie weet een oplossing voor het volgende probleem.

Als we met de wii op de beamer spelen (scherm +/- 3 bij 2 meter) dan klopt de postitie van de wii-mote ten opzichte van het scherm niet meer. Een kleine beweging maakt al dat je op de randen van het scherm bent terwijl je voor je gevoel de wii-mote veel schuiner moet houden. Bij de instellingen ben ik buiten de licht instelling nergens iets tegen gekomen hoe je dit probleem zou kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je sensor balk op een andere plek neerzetten. Je beamer of gebruikte scherm heeft er niks mee te maken, de aanwijs bewegingen van de Wii mote zijn afhankelijk van je sensor balk

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Het klopt wel wat hij zegt, doordat de sensorbalk zo veel smaller is dan het scherm, lijkt de gevoeligheid enorm.

Probeer eens 2 kaarsen aan weerszijden van het scherm te plaatsen. De sensorbalk bestaat namelijk slecht uit 2 IR LEDs met een stukje plastic er omheen. De kaarsen kun je natuurlijk ook vervangen door andere IR bronnen :)

Wel even de sensorbalk weghalen dan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

Het punt is dat de sensorbalk nog steeds even breed is als op een standaard grootte TV en omdat je er ook een stuk verder van af staat wordt die afstand voor de wiimote gezien nog kleiner waardoor kleine bewegingen met de wiimote inderdaad vertaald worden naar grote bewegingen op het scherm.
Wat je zou kunnen proberen is:
  1. de sensorbalk verder naar voren plaatsen, dus niet vlak boven/onder het scherm maar dichterbij de gebruiker
  2. een eigen sensorbalk maken waarbij je de lichtjes verder uit elkaar plaatst.
    Daarvoor zou je zo'n draadloze balk in de winkel kunnen halen en hem zelf (als je een beetje handig bent) doormidden zagen en verlengen tot de gewenste afstand.
  3. kaarsjes aan weerszijden van het scherm plaatsen, maar dat lijkt me niet de meest praktische oplossing. ;)
edit:
Pfff, toen ik aan het typen was waren er nog geen reacties, ik laat mijn post lekker staan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86399 op 06-12-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244105

Topicstarter
Bedankt voor de geboden oplossing.

De makelijkste oplossing is dus twee draadlose senorbalken plaatsen (heb er al 1 want dat snoertje is veel te kort :( ) en bij ieder 1 licht afplakken. Dan uitzoeken wat de beste afstand is.
Heeft iemand hier al concreet ervaring mee. (welke afstanden en welke verhoudingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86399

Anoniem: 244105 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:53:
Bedankt voor de geboden oplossing.

De makelijkste oplossing is dus twee draadlose senorbalken plaatsen (heb er al 1 want dat snoertje is veel te kort :( ) en bij ieder 1 licht afplakken. Dan uitzoeken wat de beste afstand is.
Heeft iemand hier al concreet ervaring mee. (welke afstanden en welke verhoudingen)
Dat is inderdaad ook te doen, ik zou gewoon wat proberen. Gewoon even kijken hoe die verhoudingen zijn bij een gemiddelde maat TV en dat vertalen naar je beamer. Ik zou in eerste instantie zeggen een meter(tje) tussen de lichtjes.
Pagina: 1