ff een vraagje dat me bezig houdt. Ga vandaag mijn thunderbird 900 ophalen en zit te twijfelen of ik hem zal unlocken. Werkt het met potloodstreepjes ook duurzaam??m.a.w. is het niet na een maandje verdwenen en kan ik het eventueel weer wegvegen? bij anandtech adviseren ze alleen potloodstreepjes te gebruiken om te testen of het werkt maar als je het echt goed wilt doen dat je dan een conductive pen moet gebruiken. Wat gebeurt er overigens als de streepjes onderbroken raken???
Als je de potloodstreepjes eenmaal goed hebt aangbracht, dan blijven ze maanden zitten.
Mijn streepjes staan er al op sinds november ofzo.......
Mocht je ze willen verwijderen, dan gaat dat easy met een gummetje
Mijn streepjes staan er al op sinds november ofzo.......
Mocht je ze willen verwijderen, dan gaat dat easy met een gummetje
Verwijderd
Nou, op mijn Duron 700 wilde het dus niet lukken met die potloodstreepjes.
K heb ze een stuk op 8 keer gezet. Zelfs met verschillende potloden... Nix hielp. Elke keer na +/- 2 uur liep ie vast, en als k 'm dan resette, dan liep ie weer op 7*100. Dat kon k dan dus niet meer wijziggen.
Een zaterdag heb k een potje vloeibaar zilver gehaald. En daar loopt ie nu nogsteeds perfect mee.
700 @ 900.
Een zaterdag heb k een potje vloeibaar zilver gehaald. En daar loopt ie nu nogsteeds perfect mee.
Laat ik het anders stellen. Kan het kwaad als de streepjes niet goed staan??
en nog ff wat anders waar haal ik koelpasta vandaan???
en nog ff wat anders waar haal ik koelpasta vandaan???
Verwijderd
Als de streepjes niet goed staan, dan kan het wezen dat de multiplayer nog gelockt is.
Of dat ie unlockt is maar niet op alle waarde. Zo had k de laatste L1 brug eerst niet goed gedaan, en pakte ie 7, 9, 10.5 alleen. en alles daar tussen niet.
Koelpasta haal je bij de electroboer op de hoek. Bij sommige koelers krijg je er zelfs bij.
Of dat ie unlockt is maar niet op alle waarde. Zo had k de laatste L1 brug eerst niet goed gedaan, en pakte ie 7, 9, 10.5 alleen. en alles daar tussen niet.
Koelpasta haal je bij de electroboer op de hoek. Bij sommige koelers krijg je er zelfs bij.
Je moet er niet te veel op doen, anders werken je potlood streepjes niet goed meerOp woensdag 14 februari 2001 11:59 schreef Tweaky het volgende:
Als de streepjes niet goed staan, dan kan het wezen dat de multiplayer nog gelockt is.
Ook bij mij moest ik drie keer strepen voordat alle multipliers werkten. ABIT borden zijn daar gevoeliger voor dan andere borden. Weet echter wel wat je kunt verwachten voordat je begint. Veel lezen dus maar.
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
gewoon zo'n dun vulpotlood gebruiken...
I’m not like the OTTERS
Verwijderd
Heeft iemand dit al eens op een athlon 1200 getest?????? 
Ik wil dit nl ook doen maar wil eerst weten of dit al bij iemand gelukt is.
Ik wil dit nl ook doen maar wil eerst weten of dit al bij iemand gelukt is.
Verwijderd
De L1 bruggen op mijn TB 1200 zijn al vanaf fabriek doorverbonden. De bruggen zijn hetzelfde als alle andere Athlons/Durons en zijn dus ook gewoon op dezelfde manier met een potloodje te bewerken.
Verwijderd
gewoon ..
ge moet al de L1 bruggen met elkaar verbinden
en da zijn der 4
ik heb da gedaan me een potlood van 0.5mm
en da werkt perfect en nee die streepkes gaan ni weg na een maand
gewoon een paar keer goe over gaan
Verwijderd
Ik heb vandaag voor het eerst met potlood een tb 800 geunlokt en dat werkt perfect
de eerste keer probeerde ik et met 2b vulpotlood. dat lukte niet maar misschien kwam dat doordat ik 'm niet goed genoeg had ingekleurd.
nou gewoon alles weer helemaal weggummen. echt alles helemaal weer schoon maken.
daarnaa heb ik het weer ingkleurd met een HB vulpotloodje. loopt nu lekker te draaien op 860, hij gaat snel naar 900 of 950
de eerste keer probeerde ik et met 2b vulpotlood. dat lukte niet maar misschien kwam dat doordat ik 'm niet goed genoeg had ingekleurd.
nou gewoon alles weer helemaal weggummen. echt alles helemaal weer schoon maken.
daarnaa heb ik het weer ingkleurd met een HB vulpotloodje. loopt nu lekker te draaien op 860, hij gaat snel naar 900 of 950
zopas ook gedaan, lukt perfect, juist zorgen dat de lijntje elkaar niet raken.
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Verwijderd
Mijn Duron wou niet unlocken met potloodstrepen dus heb ik zilververf gebruikt, werkt nu prima.
Verwijderd
gaat dat wel goed met die zilververf? die bruggetje zijn al niet zo groot is het dan niet moeilijk om te zorgen dat ze elkaar niet raken? ik zal wel ff een mailtje sturen naar AMD of ze die bruggetjes voortaan wat groter willen maken.:)
Verwijderd
Ja, gaat perfect met die zilver troep. Het loopt niet uit of zo. K had zelfs de eerste keer de 4e L1 bruk niet helemaal verbonden... 
Alleen van de prijs word niet vrolijk van.. F36.45 voor 3gram van dat spul.
Alleen van de prijs word niet vrolijk van.. F36.45 voor 3gram van dat spul.
alee zunneOp woensdag 14 februari 2001 16:34 schreef EenD het volgende:
gewoon ..
ge moet al de L1 bruggen met elkaar verbinden
en da zijn der 4
ik heb da gedaan me een potlood van 0.5mm
en da werkt perfect en nee die streepkes gaan ni weg na een maand
gewoon een paar keer goe over gaan
Nou, ik heb nu al 8 keer geprobeert die streepjes te zetten, en met het vergrootglas zijn ze ook gewoon verbonden.
Maar als ik de multiplier omhoog zet wil het doodgewoon niet.
1 keer, toen starte hij op 7,5. Toen ik 10 min later rebootte stond ie spontaan weer op 700.
Maar als ik de multiplier omhoog zet wil het doodgewoon niet.
1 keer, toen starte hij op 7,5. Toen ik 10 min later rebootte stond ie spontaan weer op 700.
Verwijderd
hoe veel keer doe je met die zilvershit, als ik nou voor 15 bij mesen langs ga op de ocen dan heb ik dat geld er zo uit, als je er vaker mee kunt doen?
Verwijderd
K denk dat je met 3gram zilver, een stuk of 10 cpu's kan unlocken...
Je kunt het trouwens krijgen bij de Halfords.
Je kunt het trouwens krijgen bij de Halfords.
Verwijderd
Ik heb van een kennis gehoord dat ie vroegen printplaten repareerde door de gebroken verbindingen met een hele dunne koperdraad weer aan elkaar te solderen.
Ik zit te denken om dat eens bij een processor te testen. Iemand dit al eens gedaan????
Ik zit te denken om dat eens bij een processor te testen. Iemand dit al eens gedaan????
Verwijderd
Als t op printplaten werkt dan moet t volgens mij ook op processoren kunnen werken.
Je moet dan wel een verdomd dun koperdraadje gebruiken, deze op de connector zetten en m ff snel met je soldeerbout anraken. Meer werk is t niet zei die kennis van mij. Maar ja als nog nooit iemand dit heeft getest ...... }:0
Je moet dan wel een verdomd dun koperdraadje gebruiken, deze op de connector zetten en m ff snel met je soldeerbout anraken. Meer werk is t niet zei die kennis van mij. Maar ja als nog nooit iemand dit heeft getest ...... }:0
Verwijderd
Ik heb de bruggen op mijn vorige TB doorverbonden met van die zilvertroep van een reparatieset voor de achterruitverwarming (kun je bij zaken die automaterialen verkopen halen, geloof zo'n f 28,= ).
Een klein mesje langs het bruggetje geplaatst dat ik wilde verbinden en daarna met een houten prikkertje voorzichtig die zilvertroep aangebracht. Werkte perfect (in 1x goeie verbindingen). Schiet je per ongeluk een keer uit dan kun je het met nagellak verwijderaar weer weghalen
Een klein mesje langs het bruggetje geplaatst dat ik wilde verbinden en daarna met een houten prikkertje voorzichtig die zilvertroep aangebracht. Werkte perfect (in 1x goeie verbindingen). Schiet je per ongeluk een keer uit dan kun je het met nagellak verwijderaar weer weghalen
Ik heb gister maar weer eens de multiplier omhoog gedaan, en nu doet hij multiplier 8 wel ineens
¿? Ach, ik ben er blij mee. Vind het wel vaag, streepjes een week geleden gezet, en nu pas kan ik de multiplier opkrikken..
Dat komt door dat je cpu eerst in moet branden, snap je het:)Op donderdag 15 februari 2001 21:01 schreef bartie het volgende:
Ik heb gister maar weer eens de multiplier omhoog gedaan, en nu doet hij multiplier 8 wel ineens¿? Ach, ik ben er blij mee. Vind het wel vaag, streepjes een week geleden gezet, en nu pas kan ik de multiplier opkrikken..
ik hoor vaker mensen over cpu 'inbranden' maar volgens mij is het vette bullOp vrijdag 16 februari 2001 21:04 schreef O.D.Smolik het volgende:
[..]
Dat komt door dat je cpu eerst in moet branden, snap je het:)
er zal wel iets gebeuen waardoor hij later beter over te klokken is maar 'inbranden' komt er bij mij echt niet in
This too shall pass
Verwijderd
ge moet wel een paar keer der heel goe over gaan met da potlood da da bijna zwart zie hé van't grijs potlood :)das ze goe verbonden zijn hé
mijne draait duron 800@1030 Mhz met fob38
ge wel wisselen met superorb en beetje vijlen want fob maakt te veel lawaai:)
mijne draait duron 800@1030 Mhz met fob38
ge wel wisselen met superorb en beetje vijlen want fob maakt te veel lawaai:)
Pagina: 1