Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JAVA/AJAX] tekst wisselen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Ik heb op een website een klein nieuwsblokje. Daarin passen 3 regeltjes met tekst en een plaatje. Daarin staat dus nieuws. Ik ben opzoek naar een scriptje, waardoor hij elke 10 seconde switcht naar een 2e, of zelfs 3e nieuwsbericht. Het liefste zonder de hele pagina te herladen, vandaar dat ik aan ajax zat te denken. Dus dat als je op de site komt; er staat:

tussen kerst en oud&nieuw zijn wij gesloten

10 seconde later staat er

nieuw, de htc tytn2 blablabla

Het hoeft niet een mooi effectje te hebben (fade in fade out), maar is altijd mooi meegenomen. Ik had zelf wel wat javascript tekstwisselaartjes gevonden op leejoo bijv, maar die bevatte te veel effectjes en dingetjes en werkte niet lekker in alle browsers.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

waarom wil je dit perse met AJAX doen?

AJAX (als je het zo wilt gebruiken als afkorting) zorgt eigelijk meer voor de afhandeling tussen client -> server zodat er "real-time" nieuwe data kan ophalen.

Maar jou voorbeeld kan je volgens mij beter gewoon tijdens page load een javascript array vullen die je dan doormiddel van een timer looped, Deze timer pakt gewoon elke keer array + 1 en bij max weer terug naar 1.

Ook aan de hand van de informatie die jij als voorbeeld geeft lijkt het me nogal loos dit met ajax te doen aangezien het geen "kritieke" informatie is die altijd up to date moet zijn.

Gewoon simpel afhandelen dus ;)

[edit]

Eigelijk wil je gewoon het review tabje wat op de frontpage staat gebruiken? Die wisselt de hele tijd af van tab naar tab met andere info?

[ Voor 10% gewijzigd door Wiebbe op 06-12-2007 09:49 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je bent opzoek naar een scriptje en wilt een kant en klaar werkende oplossing? *kuch*. Zie aub Programming Beleid - Scriptrequests. Op deze manier is het een scriptrequest.

Daarbij komt natuurlijk ook dat als het voornamelijk om de client kant (javascript!) gaat je topic in Webdesign, Markup & Clientside Scripting hoort en niet in Programming zoals je in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.