Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[FLASH] flash 8 video alleen in player 8 of hoger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is misschien een domme vraag, maar ik kom via google niet achter het antwoord. Ik heb een programma waarmee ik flash video's encodeer. De standaard instelling is een Flash 8 video, maar er is ook een optie om voor een Flash 7 video te kiezen. Mijn vraag is nu wat het beste is met het oog op kwaliteit en dekking (zeg maar hoeveel mensen hem kunnen bekijken). Moet ik het zo zien dat wanneer ik voor Flash 8 kies, de kwaliteit wellicht iets beter is, maar dat mensen met een Flash 7 player de video dan niet kunnen bekijken?

Of werkt dit wellicht toch iets anders?

Verwijderd

Je ziet het goed idd. Misschien dat de compressie per versie ietsje verschilt, maar tzit hem vooral in de ondersteunde functies. Gebruik je dus alleen maar standaard flash-functies dan kun je bij wijze van spreke net zo goed flash6 instellen (bij wijze van spreke).

Verwijderd

Topicstarter
aha bedankt. In mijn geval gaat het alleen om een video. Ik maak dus een flv bestand aan dat ik vervolgens middels als variabele meegeef aan een swf bestand (dit laatste is een flash video player die ik van internet heb gehaald). Ik denk mijn flv bestand dus eigenlijk net zo goed als flash 7 laten coderen begrijp ik (flash 6 staat er niet tussen)?

Verwijderd

Je kan er van uitgaan dat het dan idd met FlashPlayer7 gewoon zal werken ja.

• Amorphis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 21:22
Flash video bestanden voor Flash 8 geven een veel betere kwaliteit dan flash video bestanden voor Flash 7. (On2 codec vs Sorenson Spark codec).
Flash players lager dan 7 kunnen volgens mij helemaal geen flv bestanden afspelen.
Aangezien we al weer een tijdje op flash versie 9 zitten zou ik zonder twijfel alle video's encoden met On2 codec (dus alleen voor flash 8 )