Werken in de IT in Zuid-Spanje info gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 12.001 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik loop al een tijdje te denken over verhuizen naar Zuid-Spanje. Een Belangrijke voorwaarde hiervoor is dat ik natuurlijk wel een baan moet hebben. Ik ben inmiddels 6 jaar werkzaam in de IT en heb tevens het idee dat in Zuid-Spanje nog veel te doen is qua IT. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die werken of gewerkt hebben in Spanje in de IT. Wat de belangrijkste zaken waren om aan te denken zoals bijv. taalbarriere, cultuur. En ook zijn tips van bedrijven in die regio zeer welkom. Mijn voorkeur gaat uit naar een werkgever, eigen bedrijf ben ik nog niet voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:47
Weet dat Sogeti ook in Spanje zit, collega's vanuit Spanje zijn hier in Nederland in opleiding geweest. Misschien kan je via hun wat doen? (geen idee of ze specifiek in zuid-Spanje iets hebben overigens).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
[TAG]Speedy schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:48:
Weet dat Sogeti ook in Spanje zit, collega's vanuit Spanje zijn hier in Nederland in opleiding geweest. Misschien kan je via hun wat doen? (geen idee of ze specifiek in zuid-Spanje iets hebben overigens).
De grote "jongens" zitten inderdaad in Spanje maar nog niet in het zuiden. Met de daar aantrekkende economie en de tot nu toe achter gebleven IT lijkt me daar nog wel wat te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Er zal vast wel genoeg te doen zijn ik denk alleen wel dat je salaris een stuk lager zal komen te liggen dan dat je hier in NL verdiend. Ik had een manager die uit Griekenland kwam. Hij wilde heel graag weer emigreren naar Griekenland maar deed het niet omdat men daar gewoon aanzienlijk minder verdiend. Mijn vermoeden is dat deze landen wel met elkaar te vergelijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appie1981 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:02:
Er zal vast wel genoeg te doen zijn ik denk alleen wel dat je salaris een stuk lager zal komen te liggen dan dat je hier in NL verdiend. Ik had een manager die uit Griekenland kwam. Hij wilde heel graag weer emigreren naar Griekenland maar deed het niet omdat men daar gewoon aanzienlijk minder verdiend. Mijn vermoeden is dat deze landen wel met elkaar te vergelijken zijn.
Het lijkt me ook dat het uitmaakt waar in spanje je dan zit. Het zuiden is armer dan bijvoorbeeld Catalunya (Catalonië).

Ik zou nu eigenlijk stage lopen in spanje (barcelona) maar dat ging helaas niet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-03 22:03
Ik denk inderdaad dat je in de grote steden wel meer kunt verdienen (dat is immers hier ook zo). Daar zitten de multinationals en is de arbeidsmarkt waarschijnlijk het meest krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

artharpe schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:18:
En ook zijn tips van bedrijven in die regio zeer welkom.
In Malaga: http://www.accenture.com/...urcing/AccentureSpain.htm

Welke bedrijven heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
artharpe schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:18:
Ik loop al een tijdje te denken over verhuizen naar Zuid-Spanje. Een Belangrijke voorwaarde hiervoor is dat ik natuurlijk wel een baan moet hebben. Ik ben inmiddels 6 jaar werkzaam in de IT en heb tevens het idee dat in Zuid-Spanje nog veel te doen is qua IT. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die werken of gewerkt hebben in Spanje in de IT. Wat de belangrijkste zaken waren om aan te denken zoals bijv. taalbarriere, cultuur. En ook zijn tips van bedrijven in die regio zeer welkom. Mijn voorkeur gaat uit naar een werkgever, eigen bedrijf ben ik nog niet voor in.
Ik weet niet bij welke organisatie je nu werkzaam bent, maar je kunt eens kijken welke organisaties hier in Nederland daar ook vestigingen hebben. Wanneer je solliciteert kun je aangeven dat je binnen een bepaalde periode graag naar Zuid-Spanje wilt. Aan de reactie merk je snel genoeg of dit een optie is. Ik heb een dergelijke constructie meegemaakt bij een organisatie en het kan wel. Deze persoon zit op dit moment in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Sevilla, waar ik werk voor een onderzoeksinstituut van de de Europese Commissie (ik heb verder niets met IT te maken, alleen een happy user:)). Erg lange (en onzekere) route om uiteindelijk daadwerkelijk als IT-er bij dit instituut te komen werken. Kijk op http://europa.eu/epso voor eventuele competities voor IT-ers.

Ik zou dan inderdaad kijken voor iets anders. Ik weet dat Cap Gemini en Accenture hier zitten. Erg belangrijk: goed de Spaanse taal beheersen, toch wel op professioneel niveau. Brutosalarissen zijn inderdaad veel lager dan in NL, maar de belastingdruk is veel lager (ik verdien bruto 2150€ p. mnd. en hou daar netto 1700€ van over). Gecombineerd met een lager prijsniveau, is dat best ok (alleen huur is vrij hoog). Als IT-er zou het mogelijk moeten zijn om uiteindelijk toch op zo´n 1300-1500 euro netto uit te komen. Ik waarschuw je vast voor bedrijfjes die alles zwart doen. Blijf daarvan uit de buurt en zoek naar grote namen en multinationals (alhoewel zeer schaars in Sevilla, dat wel).

Kijk op InfoJobs.net en Monster.es. Daar valt wellicht iets te vinden. Succes en meld je vooruitgangen hier :) Ben benieuwd!

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33
Oracle is ook bezig met een consulting center in Malaga. Het doel is om hier ook veel aan near-shoring te gaan doen. Dus op afstand, middels remote werk, de markt in andere landen bedienen zoals Nederland. Afhankelijk van wat je ervaring in 'de IT' is, lijkt me dit een mooie optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
De tips van jullie kan ik zeker wat mee, Accenture en Oracle zitten in Malaga en dat is wel mijn voorkeurslocatie (i.v.m. schoonfamilie). Ik zal nu even kijken of er opties zijn om via die bedrijven (NL) geplaatst te kunnen worden aldaar, of dat het toch rechtstreeks zal moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artharpe schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:46:
De tips van jullie kan ik zeker wat mee, Accenture en Oracle zitten in Malaga en dat is wel mijn voorkeurslocatie (i.v.m. schoonfamilie). Ik zal nu even kijken of er opties zijn om via die bedrijven (NL) geplaatst te kunnen worden aldaar, of dat het toch rechtstreeks zal moeten.
Ik werk bij Accenture en heb net even de database gecheckt. Er zijn op dit moment 4 vacatures in Malaga:
  • Senior Solution Engineer SAP (Malaga) Spain - Malaga Full-time
  • Solution Engineer SAP (Malaga) Spain - Malaga Full-time
  • Junior Solution Engineer SAP (Malaga) Spain - Malaga Full-time
  • Experience Java/J2EE Programmer (Malaga) Spain - Malaga Full-time
Als je voor één van deze vacatures in aanmerking komt kun je me een dm sturen voor de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 11-09 15:13
Ik heb ook even voor je gekeken omdat Avanade ook een kantoor heeft in Malaga

Als je de microsoft / .net kant op wilt misschien iets voor je

link naar vacatures in spanje:
http://www.avanade.com/nl/careers/countries.aspx?id=14

mocht je wat meer informatie willen over Avanade kun je me een mailtje of een dm sturen.

• dr snuggles
  • Niet online
Leuk topic, er zijn vast meer mensen die in Spanje willen werken. Ik heb in ieder geval wel interesse :D. Wat betreft de taalbarrière; bijna niemand spreekt een andere taal dan Spaans. Sommige hoger opgeleiden kunnen een woordje Engels praten, maar verwacht er niet teveel van. Goede kennis van de Spaanse taal is dus vereist.

Over de bedrijven: IT is een breed gebied, het is software, maar ook telecom en "engineering". Accenture, Oracle en Avenade zijn allen software consultancy bedrijven volgens mij. Zijn er ook nog bedrijven die wel iets technisch doen, maar geen software maken :?

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:26
dr snuggles schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:46:
Leuk topic, er zijn vast meer mensen die in Spanje willen werken. Ik heb in ieder geval wel interesse :D. Wat betreft de taalbarrière; bijna niemand spreekt een andere taal dan Spaans. Sommige hoger opgeleiden kunnen een woordje Engels praten, maar verwacht er niet teveel van. Goede kennis van de Spaanse taal is dus vereist.

Over de bedrijven: IT is een breed gebied, het is software, maar ook telecom en "engineering". Accenture, Oracle en Avenade zijn allen software consultancy bedrijven volgens mij. Zijn er ook nog bedrijven die wel iets technisch doen, maar geen software maken :?
Als ze als offshore basis functioneren voor bijvoorbeeld Nederland zullen deze spanjaarden zeker engels spreken. Of dit goed engels is weer een ander verhaal ;)

Verwijderd

Wat onderzoek gedaan naar West/Zuid Spanje en 1300-1500 netto is heel netjes. Portugal genoot mijn voorkeur maar daar is 1000-1100 netto al een erg goed salaris, overigens kan je daar wel goed van rondkomen.
Pagina: 1