Nieuwe AP gezocht voor Wi-Fi, tips?

Pagina: 1
Acties:

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-03 20:48
Nu ik in bezit ben van:
2* Nintendo DS
Laptop

Ben ik best wel geinteresseerd in een accesspoint aan te schaffen. Budget twijfel ik nog over, aangezien ik geen flauw idee heb wat een degelijk apparaat moet kosten.

Nu bestel ik redelijk vaak bij Alternate en om die reden heb ik op die site zitten snuffelen voor producten.
Daar zag ik o.a. de Linksys WAP54G voorbijkomen, Linkje, en dat leek me wel een interessant apparaatje. Geen onnodige meuk, wep mogelijk (door de Nintendo DS kan ik mijn beveiliging niet beter zetten dan WEP-128) dus ik zou tevreden moeten zijn :P . Maar nu hoorde ik via via dat linksys tegenwoordig mindere producten maakt omdat om budgetredenen het geheugen is gehalveerd. Sowieso is de prijs 49,- (Pricewatch maar 1,30 euro goedkoper o.i.d.) maar de rest van het assortiment valt weer een stuk duurder uit richting de 80 euro e.d.
Moet ik mijn budget bijv. ruimer maken? Aangezien die 49,- er best 'goedkoop' uitziet.

Hopelijk kan iemand mij hier wegwijs maken en helpen tot een definitief besluit :)

[ Voor 4% gewijzigd door Beerkeeper op 06-12-2007 00:21 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

WEP is verre van veilig, en als je toch over het budget nog twijfelt, zou je ook 2 AP's kunnen overwegen.

1 op WEB-128, met max-filtering, en een AP met WPA(2) erop voor andere apparaten..

Ey!! Macarena \o/

• Beerkeeper
Ok, ik heb even in dat topic zitten neuzen en daar kwam dus uit dat hij beter voor de WRT54G kon gaan door o.a. meer functionaliteit voor hetzelfde geld :) Maar de vlieger gaat dus niet op dat linksys erop achteruit is gegaan?
RaZ schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:22:
WEP is verre van veilig, en als je toch over het budget nog twijfelt, zou je ook 2 AP's kunnen overwegen.

1 op WEB-128, met max-filtering, en een AP met WPA(2) erop voor andere apparaten..
Kan ik begrijpen (heb zelf vroeger gewerkt met ad-hoc verbinding met wep pass key eroverheen, maar de DS kan niet hiermee verbinden... ). Beveiliging had ik inderdaad in gedachten als WEP-128 met Mac-filtering inderdaad, moet me veilig genoeg lijken denk ik zo (Hier in de buurt zitten bijna alleen maar leken).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
FoutTM schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:32:
[...]

Ok, ik heb even in dat topic zitten neuzen en daar kwam dus uit dat hij beter voor de WRT54G kon gaan door o.a. meer functionaliteit voor hetzelfde geld :) Maar de vlieger gaat dus niet op dat linksys erop achteruit is gegaan?
De WRT54G van vandaag-de-dag is idd wat matiger kwa kwaliteit. De "good-old" wordt nu verkocht als WRT54GL. Stabieler, meer mogelijkheden icm custom firmwares enz.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Let er wel op dat een GL een router is, en geen accesspoint.
Uiteraard kan je elke router inzetten als ap, dus dat is het probleem niet :)

• Beerkeeper
job schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:52:
Let er wel op dat een GL een router is, en geen accesspoint.
Uiteraard kan je elke router inzetten als ap, dus dat is het probleem niet :)
Nee weet ik, zie mijn post in het grote topic ;)

Heb hem vervangen door mijn oude linksys draadroutertje, draait als een tiet.
Toch bedankt voor de informatie :)

Pagina: 1