[XP] Startmenu -> mailapplicatie wijzigen naar Gmail

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In het XP startmenu staan linksboven je default browser en mailapplicatie. Als mailapplicatie kun je standaard kiezen tussen Outlook Express en Hotmail (en Thunderbird e.d. natuurlijk als je die geinstalleerd hebt). Ik wil hier een shortcut hebben naar www.gmail.com.

Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Ik heb al Gmail Notifier geinstalleerd, welke d eoptie heeft om mailto: links in windows met gmail af te handelen. Maar het voegt geen keuze toe bij het startmenu-icoontje.

Verwijderd

slepen ;)
Eerst naar "C:\Documents and Settings\ Jij\Start Menu"

dan via start- alle programma's naar de plek waar je hem hebben wil..
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 01:37 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hehe, creatief bedacht en het werkt idd ;) Maar dat maakt Gmail nog niet de default mailapplicatie (te kiezen in het lijstje 'Customize start menu' -> Show on startmenu. Al is het voorlopig wel even voldoende zo. Thnx :)

Verwijderd

Gmail is geen programma :) het is webmail..

Je zal dan een e-mail client moeten installeren die je op gmail kan configureren en die client het standaard programma maken..Als het goed is heeft Mozilla Thunderbird een addon voor Gmail..
Anders moet je eens naar "Freepops" zoeken ;)

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 16:54
Je kunt ook van Xulrunner (soort van kale firefox) gebruik maken, de applicatie heet WebRunner:
http://starkravingfinkle....r-05-now-with-more-power/
Je kunt dan pagina's als apllicaties openen (en wellicht ook als mailapplicatie instellen)

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl