Toon posts:

CM-690 icm Zalman ZM500

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de cm-690 waar je de voeding onderin de kast moet plaatsen.
De fan van de voeding blaast lucht uit en ik kan die op 2 manieren plaatsen;
- De voeding plat en de fan naar de binnenkant (bovenkant) van de kast blazen
of omdraaien;
- De voeding plat en de fan naar de onderkant van de kast blazen ( de kast heeft aan de onderkant luchtgaatjes )

Wie kan me hiermee helpen.
Heb al gezocht via GoT en via Google.

;)

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-01 08:06
doet de fan op een voeding niet aanzuigen ipv blazen? :+

Verwijderd

Topicstarter
:P Ja dat zou best goed kunnen...

Dus de ventilator die in de voeding zit zuigt warme lucht uit de kast,
en daarom moet hij naar boven wijzen --> de fan/ventilator van de voeding?

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-01 08:06
Je kan nu 2 dingen doen:
1) de fan naar boven plaatsen zodat hij eventuele warme lucht uit de kast kan verwijderen, maar hier wordt je voeding misschien zelf ook warmer van.
2) de fan naar onder plaatsen, zodat de voeding zijn eigen koude lucht aanzuigt.
Wat de béste oplossing is kan ik je zo niet vertellen, zou je eventueel kunnen testen.

heeft zelf een Thermaltake Lanbox Lite waar voeding op z'n kop hangt :)

• CounterDesk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-03 13:25
Ik heb een CM 690 met een Zalman ZM600-HP. De fan wijst gewoon naar boven en de lucht komt er aan de achterkant van de kast uit...

Ik vind de kast trouwens echt super vet! En over de voeding heb ik ook niet te klagen!

[ Voor 25% gewijzigd door CounterDesk op 06-12-2007 00:07 ]

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

Verwijderd

Topicstarter
Okay...bedankt voor de info...

Dus de voeding op ze kop erin en dit kan geen kwaad neem ik aan?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10
Er zit juist een opening in de onderkant van de case zodat je de fan aan de onderkant kunt plaatsen. Je voeding heeft dan in principe z'n eigen airflow, trekt koele lucht van onder de kast vandaan en blaast die aan de achterkant eruit. De CM 690 bevat standaard meteen 3 casefans om zo een gedegen airflow voor de rest van je componenten te bewerkstelligen, de voeding is daarbij dus niet nodig.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb ook alles gewoon met de fan naar boven hangen en werkt goed. Volgens mij is het ook de bedoeling zo... En een voeding zuigt inderdaad lucht aan en blaast het er achter uit. Aangezien warme lucht opstijgt zal er in die buurt weinig warme lucht aan te zuigen zijn.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:10
Voor de gein toch eens de handleiding opengeslagen van het kastje.... :)

Mijn vermoedens worden bevestigd. "If the PSU has a single 12cm fan, please make sure the fan faces the bottom vent"

Heb ik hem toch goed ingebouwd gelukkig. 8)7 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dilemma!

Dominator zegt;
koele lucht voor voeding zorgen door de fan naar onderkant te wijzen van de kast.

sp33dfr34k zegt;
warme lucht opzuigen uit de kast door fan naar boven te wijzen als voeding onder de kast dus geplaatst wordt.

Wat te doen? Testen? Of kan iemand het bovenstaande bevestigen?

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-03 15:10
Ik zou de redenering van Dominator volgen, laat de PSU lekker z'n eigen (koude) lucht van onderen aanzuigen. Als je hem andersom doet valt er toch niet veel warme lucht weg te zuigen.. de warme lucht van je GPU en CPU stijgt toch op en daar heb je dan je outtake fan achter en bovenop voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit eerst gaan testen.

Meerdere reacties/antwoorden zijn gewenst?

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 15:12

Knud

Sandvich

Je kan het beste de voeding zijn koude lucht van buiten laten aanzuigen, dmv de ventilator kant naar beneden te laten wijzen.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Verwijderd

Knud Gosens schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:43:
Je kan het beste de voeding zijn koude lucht van buiten laten aanzuigen, dmv de ventilator kant naar beneden te laten wijzen.
Hier sluit ik me bij aan :)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:44:
Ik zal dit eerst gaan testen.

Meerdere reacties/antwoorden zijn gewenst?
Miss dat als je je voeding omgedraait neerzet, dus met de fan naar boven, dat je de koudelucht van onderin de kast er dus uitzuigt, en de warme lucht van bovenin de kast naar benden zuigt, dus dat de hoogste temp van de kast (bovenin) iets zal dalen, maar de gemiddelde temperatuur van de kast zal stijgen

No signature required.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Getest;

Ventilator naar beneden:
- In easytune temp van de kast 1 a 2 graden lager en cpu zelfde temp als fan naar boven.

Conclusie, ventilator naar beneden wijzen ,omdat het koude lucht van buitenaf haalt.

Bedankt voor de reacties! ;)
Pagina: 1