[XP]Verbinden met VPN lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Beste tweakers,

Sinds enige tijd probeer ik een VPN verbinding op te stellen tussen twee computers. Hiervoor heb ik op één van mijn computers de standaard Windows XP configuratie gebruikt om een VPN server op te stellen. Hiervoor heb ik de instructies op deze website gevolgd: http://www.onecomputerguy.com/networking/xp_vpn_server.htm

Binnen mijn eigen netwerk werkt dit zonder problemen dus ik vermoed dat het probleem met de instellingen van mijn router liggen. Ik heb poort 1723 geforward naar de VPN server en ook poort 500 (UDP) is hier naar geforward.

Wanneer iemand echter probeert te verbinden krijgt hij de fout "De externe computer reageert niet". Natuurlijk heb ik hem mijn extern IP adres gegeven. De Windows firewall is ook geconfigureerd voor VPN.

Ik weet dat ik iets verkeerd doe op mijn router maar ik kan er niet achterkomen wat... Na veel frustraties en dingetjes proberen, roep ik de hulp van de medetweakers nog maar eens in...

Mijn router is een Netgear WRT624v3 met de laatste firmware.

Alvast bedankt! :)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Niet helemaal zeker van maar volgens mij moet je (ook) port 1701 forwarden. Ik heb alleen 1723 en 1701 TCP gebruikt naar Windows 2003 server.

Hmm, sorry, zie nu dat dit XP vpn toch er wat anders uit ziet. Heb je het zelf al eens vanaf extern geprobeert?

Staat er op die Netgear geen firewall toevallig aan?

[ Voor 67% gewijzigd door Saab op 05-12-2007 23:55 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, ik heb het zelf geprobeerd via een open AP hier in de buurt.
De router heeft wel een SPI firewall. Deze heb ik nog niet uitgezet maar ik zal het vanavond eens proberen.

Jammer is dat de router wel een hoop logs bijhoudt van de websites waarmee je verbindt maar niet van eventueel geblokeerde verbindingen...

De poortinstellingen:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/admiralfreebee/ports.jpg

En ja, de VPN server heeft een vast IP: 192.168.1.24 ;)

Verwijderd

Probeer het inderdaad eerst eens met de firewall, maar anders:

gebruik je PPTP pv IPsec? Dan moet je volgens mij ook poort 47 (GRE protocol) opengooien. link

Verwijderd

He de 624 staat hier niet bij!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
dat hoeft ook niet omdat ie een vpn wil maken naar zijn server, niet z'n netgear

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:33:
Probeer het inderdaad eerst eens met de firewall, maar anders:

gebruik je PPTP pv IPsec? Dan moet je volgens mij ook poort 47 (GRE protocol) opengooien. link
Ik gebruik PPTP maar het GRE Protocol type 47 forwarden is niet simpelweg poort 47 forwarden. Naar wat ik lees op Google moet je router het ondersteunen en dat doet die van mij niet vrees ik...

Overigens krijgt ik nu een fout 800. Moet de client eigenlijk ook poorten openzetten in zijn of haar router?

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 06-12-2007 17:11 ]

Verwijderd

lijkt me wel...ook in de firewall. Soms werkt het zo al, maar in veel gevallen moet je dit aanpassen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 19:25 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb net een firmware update uitgevoerd die "PPTP passtrough" zou verbeteren maar het open AP hier in de buurt is down dus ik kan het niet direct testen. Het is wel een firmware voor Noord Amerika maar ik gebruik toch gewoon kanaal 1 voor WiFi.

Verwijderd

je kunt natuurlijk ook hamachi gebruiken: gaat dwars door de firewall/router heen. Check het maar eens, staat ook info op andere posts.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hmm, ik weet het maar ik zou liefst een eigen oplossing vinden. Ik zal je optie in ieder geval wel in het achterhoofd houden.

Wat heel vreemd is, is dat als ik de VPN server in DMZ zet (om te testen) dat ik dan nog steeds fout 800 krijg. Morgen nog maar eens verder testen :P

Ik heb wel gelezen dat met v1 en v2 van deze router PPTP passtrough vrijwel onmogelijk bleek en dat ook deze router geen makkelijke jongen is. Jammer, want het is een fijne, stabiele router voor de rest.

Edit:
Ik heb pptpclnt.exe en pptpsrv.exe gedownload om te testen maar het open AP in de buurt is er eentje van het allergoedkoopste soort en ik wil ook niet hun configuratie per ongeluk naar de volgende wereld helpen :P

Even wachten tot er een wat technisch aangelegde vriend me kan helpen bij het testen dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-12-2007 10:30 ]

Pagina: 1