Toon posts:

4x1Gb word maar 3Gb herkent

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,
Ik heb op mijn asus p5b de luxe 4 reepjes van elk 1 GB maar in het systeem word maar 3GB herkent...vaag of heeft dit een oorzaak.
Alle reepjes zijn afzonderlijk getest dus....?!?! 8)7

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 07:31

DarkKnight

Narf

Heb je in de BIOS ingesteld dat er 64bit OS wordt gedraaid?
En draai je überhaupt een 64bit OS? Zo niet, dan zal ~3GB sowieso het maximum zijn/blijven.

“If it’s not broken, you didn’t try hard enough.”

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Heb je een 32-bits OS, zoals Windows XP 32 of Vista 32? Dan is dit inderdaad het geval. Deze kunnen moeilijk 4 GB aansturen; ze geven ~3,3GB in Windows.
Hier is voor Server 2003 een optie voor; voor XP en Vista weet ik deze niet maar andere tweakers vast wel ;-)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Je faalt qua zelf onderzoek:
Abbadon in "RAM FAQ"

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Iets in mij zegt dat jij niet gezocht hebt...

P5B Deluxe met 4GB?
Bios Asus P5B-E ziet maar 3 GB ipv 4 GB

Ey!! Macarena \o/

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Dit soort topics zie je ook echt elke dag 8 keer verschijnen.

Mensen die er geen verstand van hebben zouden gewoon geen 4gb geheugen moeten kopen, klaar uit.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Ik kan me ook wel weer voorstellen dat niet iedereen dit weet; je wilt veel geheugen (zeker gezien de prijs en/of vanwege applicaties) en dan denk je niet meteen aan een beperking. Anno 2007 is dat ook niet echt meer nodig.
Aan de andere kant; ff snel zoeken had inderdaad al deze replies overbodig gemaakt :)

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Wat een onzin is dat PolluxDKB,

Er staat echt niet op de verpakking van een 32Bit systeem dat er maar max 3Gig herkend gaan worden.. Beetje nutteloos antwoord van je.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
k8skaaay schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:48:
Wat een onzin is dat PolluxDKB,

Er staat echt niet op de verpakking van een 32Bit systeem dat er maar max 3Gig herkend gaan worden.. Beetje nutteloos antwoord van je.
Maar toch, als je op GoT in de topiclijst kijkt zie je al een topic met het antwoord, en als je op google iets simpels als ''4gb memory only 3gb'' intypt krijg je ook al ontzettend veel goede resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
nou nou....zal in het vervolg wel het complete topic uit spitten.En...pollux... :O
Ja ik draai met xp 64 i.c.m. een QE6800

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:01:
nou nou....zal in het vervolg wel het complete topic uit spitten.En...pollux... :O
Ja ik draai met xp 64 i.c.m. een QE6800
Die :O smiley is totaal onterecht. Jij bent hier lui bezig, PolluxDKB zegt je hoe het in het vervolg zelf te vinden, en dan kom je hiermee :X

Ga de helpdesk bellen of zo, GoT is voor bovengemiddeld geinteresseerde computergebruikers die op niveau zelf op zoek willen gaan en dan op niveau willen discussiëren, niet voor luilakken die maar lukraak een topic start van drie regels en nul inzet willen posten :(

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.