Toon posts:

Media Center: wel of niet met remote control?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen. Morgen krijg ik een leuke Shuttle binnen, deze wil ik wel gaan gebruiken als mediacenter. Nu kan ik ergens een goede TVkaart kopen voor 39 euro maar da's zonder afstandsbediening. Ik zit wat te dubben: moet er per se een remote bij of grijpen de meeste MC gebruikers toch vaak terug op een keyboard? Of is alles juist prima te bedienen met zo'n (met Hauppauge meegeleverde) remote?

Overigens wil ik opgenomen films uiteindelijk wel omzetten naar divx, dat wil ik ook op deze shuttle gaan doen. Het ding puur en alleen als videorecorder gebruiken vind ik ook wat beperkt.

Verder las ik ook al iets over Media Portal, een open source 'concurrent' van Media Center. Is dat naar jullie ervaring handiger, beter, makkelijker?

En als laatste, ik heb gezocht maar nog niet gevonden: bestaan er uberhaupt TV kaarten in PCI Express X1 formaat?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Welke TV kaart en bijbehorende remote hebben we het hier over dan?

En over tv kaarten in PCIe? Gezocht? Waar dan? In je eigen kelder of zo?
Als je in google jouw letterlijke tekst typt krijg je de deze resultaten.

(ik krijg lately vaak de indruk dat mensen maar gewoon alvast zeggen dat ze gezocht hebben omdat ze anders op hun lazer krijgen van een mod)

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Als je met Windows Media Center gaat werken is een afstandsbediening wel een grote pré. Je kan het dan net zo bedienen alsof je door een DVD menu heengaat. Met een muis kan het ook, maar das toch net ff wat minder handig. Overigens heb je alleen wat aan die afstandsbediening in media center zelf.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB