Toon posts:

Opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, gister een moederbord geplaatst in een kast, alles erop aangesloten (HD, CDRom, CDRW, SB 1024, Geforce2 MX, Athlon Duron 700, 256 MB 133 Mhz) We deden de kast aan, 2 seconden opstarten, daarna alle stoppen eruit. Geen brandlucht of vonk. Daarna alles gecontroleerd, nog een keer opgestart. Deed ie helemaal niks meer, geen lampje of geluidje als je 'm aanzetten. Op de voedingskabels staat nog wel spanning. Wat kan dit betekenen en wat is er waarschijnlijk nu stuk???

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47
Je hebt dus wel spanning op je veodingskabels naar je moederbord? Dan is waarschijnlijk je moederbord de oorzaak van het probleem. Verkeerd vastgezet aan de bodemplaat? |:(

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je verkeerd vastgezet, ik heb eerst van die koperen schroefjes gebruikt, waardoor die hoger komt te staan, wat kan ik dan nog meer verkeerd hebben gedaan?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Haal het hele zooitje eruit en sluit het hele systeem buiten de behuizing eens aan. Gewoon mainboard op een niet-statische ondergrond leggen en alles erin pluggen. Als het dan ook niet werkt dan is ie kaduuk. Sluit 'm aan met zo min mogelijk hardware erin. Dus videokaart en andere belangrijke dingen, maar de rest er gewoon even uit laten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Okay, als het niet werkt is het kaduuk? Bedoel je daar het moederbord mee of kunnen er ook andere onderdelen kapot zijn?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Piept je mainboard ook niet? (met aangesloten speaker uiteraard). Misschien zit je geheugen niet goed in de socket, of je CPU, of tja.. kan vanalles zijn. Probeer gewoon alles los te halen en uit de behuizing alles opnieuw in elkaar te zetten. Misschien werkt het dan ineens wel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

het kan ook zijn dat de zekering in je voeding kapot is en dat je dus geluk hebt dat je moederbord niet kapot is, porbeer eens een andere voeding of kast.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kan het zo zijn dat als bijvoorbeeld je geheugen niet goed vast zit geklemt of een ander onderdeel, dan dat je hele systeem niet wil opstarten. Je hoort overigens helemaal niks als je opstart, geen geluidje en ook geen lampjes.

Verwijderd

Als er helemaal geen geluid komt als je de PC op wilt starten kun je ervan uitgaan dat je voeding dood is.
Heb ik ook al een keer of 3 gehad. Heeft ie wel genoeg vermogen? 300W heb je wel nodig met een Duron.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ja 300 Watt en ik heb met een spanningsmeter de kabels nagelopen die uit de voeding komen, daar stond nog spanning op. Volgens mij werkt de voeding dus nog, of heeft dit weer ergens anders mee te maken?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Lijkt erop dat je mobo kortsluiting heeft veroorzaakt. controleer idd of je mobo goed erin zit (waarschijnlijk is hij al overleden)
:(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

inderdaad, heb je wel AFSTANDHOUDERS gebruikt? plastic noppies die afstand tussen kast & mobo bewaren? zo niet, hebbu waarschijnlijk vuurwerk gecreeerd. :'(
Pagina: 1