Philips Prestigo SRU8015 (Universele afstandsbediening)

Pagina: 1
Acties:
  • 6.229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10-2025

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.instablogsimages.com/images/2007/09/06/sru4jpg_5638.jpg
De Philips SRU8015

Mooi ding maar ben erachter gekomen dat er 1 groot nadeel is, namelijk het volgende:
Na het toevoegen van een apparaat/device komt deze altijd helemaal onderaan te staan in de lijst.
Het is blijkbaar niet mogelijk om de volgorde van apparaten in de lijst aan te passen naar wens.
Dit kan alleen als je vanaf het begin het eerste apparaat toevoegt die je ook als eerste in de lijst wilt terugzien en daarna de volgende. Maar probleem blijft dan natuurlijk wel dat als je vervolgens een nieuw apparaat toe hebt gevoegd dat deze dan doodleuk onderaan komt te staan, en deze kun je dan dus niet verplaatsen in de device list.
Bijvoorbeeld: Om dan het nieuwste apparaat wat er later bij is gekomen bovenaan te krijgen moeten ALLE apparaten opnieuw geprogrammeerd worden. (Zwaar k%#^#) :'(

Voor de rest, prima ding... 8)

[ Voor 7% gewijzigd door PaulX op 12-01-2009 16:55 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zag hem vanochtend in het philips krantje staan voor 129 euro.

Vind het wel een mooi ding, nog te duur voor mij, maar misschien dat ik hem elders goedkoper kan krijgen :)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:20
Ok, bedankt voor de mededeling. :?

Maar goed, koop dan gewoon een Logitech Harmony, die doet tenminste wel wat er beloofd wordt.

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Wel, ik heb een tijd de Harmony 885 gebruikt maar die is me ook niet echt bevallen.
Ook met de Harmony kan de volgorde van apparaten niet naar wens worden ingesteld.
En het programmeren van de Harmony serie bevalt me ook niet.
"Waarom ontevreden over programmeren van Harmony remote?"
Wel, de volgorde van devices is niet naar eigen hand te zetten voor zover ik heb kunnen uitpluizen en bij het toevoegen van een apparaat vanuit de database gaat prima maar is nooit naar wens en daarbij staan er dan ook meestal een heleboel softbuttons bij die geheel overbodig zijn omdat de betreffende functie al op de hardbuttons toepasbaar zijn, zoals de: yellow, blue, green & red buttons. Deze wil je dan niet ook nog eens in de softbuttons hebben staan lijkt me, om maar een voorbeeldje te noemen,
Tevens heb je altijd een computer met internet nodig om de afstandsbediening te kunnen programmeren (ook voor het 'leren' van 'n andere afst.bed. kan niet stand-alone).
De oplaad cradle is ook zo handig niet, soms maakt het geen goed contact met de pinnetjes op de afstandsbediening waardoor het opladen mislukt. (Dit is trouwens een bekend probleem zoals op veel forums te lezen valt)

Misschien dat de Pronto serie van Philips wel meer aan m'n wensen voldoet,
maar daar heb ik geen ervaring mee en daarbij komt wel: Ik heb toch liever een afst.bed.
met veel zogeheten hard buttons i.p.v. meerderheid aan soft buttons dan hard buttons om het zo maar te zeggen.

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tegenwoordig kun je op de Harmony de volgorde van activiteiten, apparaten en softbuttons gewoon wijzigen. Softbuttons kun je ook zelf aanpassen.

Blijkt toch niet waar te zijn, volgorde van devices is idd niet aan te passen.

[ Voor 23% gewijzigd door Bigs op 06-12-2007 18:29 ]

• Johan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
Ik heb ook interesse in deze ab. Ik heb nu een Harmony 768 en ik heb daar te weinig knoppen op. Het voordeel daarvan is dan wel weer dat ik hem helemaal kan customizen met behulp van xml. (iets wat niet meer op de nieuwere modellen mag, anders had ik wel een andere gekocht)

Wat ik mij alleen afvraag of je bij de activiteiten ook extra commando's naar de apparaten kan laten sturen, buiten de standaard aanzetten/input kiezen, zoals het laten starten op kanaal 4 ofzo.

Mijn tv heeft één knop voor input selectie, om bijvoorbeeld naar e3 te gaan, die ik 3x op AV/0 te drukken. Kan deze ab dat aan? Ik las namelijk op een buitenlands forum dat deze alleen directe input knoppen ondersteund (voor elke input een andere knop) maar wil het graag bevestigd hebben.

De handleiding is erg summier en ben bang dat dus de mogelijkheden ook te summier zijn. Is er ergens een forum voor gebruikers?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:20
[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]

En voor jouw probleem is er ook een simpele oplossing: er wordt dan gewoon 3x een signaaltje verstuurd.

• Johan
  • Laatst online: 21:35
Marco schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:41:
[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]

En voor jouw probleem is er ook een simpele oplossing: er wordt dan gewoon 3x een signaaltje verstuurd.
Omdat je verwijst naar het harmony topic, twijfel ik of ik duidelijk genoeg was geweest, maar mijn vragen hebben betrekking op de philips. Op de harmony heb ik alles werkend, maar mis ik het gemak van extra knoppen.

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01 20:48
Ben zeer te spreken over de sru8015. Voelt degelijk aan (in tegenstelling tot de Harmony die ik ooit heb gehad) en schier oneindelijke mogelijkheden om te programmeren. Mooi vind ik ook dat je alles wat niet van toepassing is ook kan weghalen en dat je geheel vrij bent in het invoeren van eigen toetsen en commandos.
De enige minpunten die ik heb kunnen ontdekken zijn zoals PaulX beschrijft, dat de volgorde van zenders of activiteiten niet te herschikken is. Naast de mogelijkheid tot hernoemen zou er ook een "herschikken" moeten komen.
Trouwens vraag ik me ook af wat er gebeurt als straks nieuwe zenders komen of bepaalde zenders een nieuwe logo introduceren. Je ziet nu al het probleem: als logo staat "Tien" er wel in maar RTL8 niet. De afstandbediening kan niet worden geupdate. Dus over een paar jaar maar een nieuwe kopen...?

• iestyn99
@Johan: Je kunt in een activiteit alle handelingen invoeren die ook handmatig op de AB te doen zijn. Om te overschakelen naar een andere bron op de tv kun je b.v. inprogrammeren dat hij 3x op de AV/0-toets moet drukken, en als je dat wilt dat je kabel-box vervolgens naar zender nr. 4 gaat. Daarna geef je deze activiteit een naam geheel naar keuze.

Verwijderd

Sinds twee weken deze AB in bezit. Bevalt goed. Helaas moest het eerste exemplaar wel retour (bleef telkens hangen), maar die is zonder problemen ingeruild.

Ik vind de AB goed aanvoelen, ligt lekker in de hand en het beeldscherm is erg duidelijk. Je merkt dat het een nieuw model is, zo'n mooi helder scherm zie je niet vaak. Wieltje is even wennen, maar daarna geen problemen meer.

Wat ik heel duidelijk vind is het onderscheid in kleur tussen toetsen die voor de AB zelf dienen (grijs) en toetsen voor het te bedienen apparaat (zwart). Daar is over nagedacht.

Van mijn 5 apparaten kon ik er 4 zonder problemen in de ingebouwde database vinden, alleen de Pioneer HDD/DVD werd niet gevonden. Vervolgens heb ik per apparaat de niet relevante soft keys ("More") verwijderd en eventuele hiaten toegevoegd door de toetsen te leren.

Aktivteiten inprogrammeren gaat makkelijk, maar je moet goed nadenken want later verbeteren gaat niet, dan moet je opnieuw beginnen. En zoals reeds door anderen opgemerkt: ik vind het inderdaad een ontwerpfout dat de volgorde van apparaten en funkties niet aangepast kan worden.

De zenderlogo's vind ik minder relevant, want die zijn binnen een paar jaar allemaal verouderd. Jammer dat er geen update mogelijkheid in zit.

Al met al een geinig apparaatje, mooi gemaakt en vol met mogelijkheden. De paar onvolkomenheden neem ik op de koop toe.

• iestyn99
Heb net ontdekt dat je maximaal 15 activiteiten kan programmeren.

Heb ook ontdekt dat hij batterijen vreet. Bij normaal gebruik moet je ze om de 5 dagen ongeveer verwisselen. Een batterijlader is dan ook een must. (Alleen vervelend dat er 3 batterijen in moet terwijl de meeste batterijladers 2 of 4 oplaadt...)

• Unknown
  • Niet online
iestyn99 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:33:
Heb net ontdekt dat je maximaal 15 activiteiten kan programmeren.

Heb ook ontdekt dat hij batterijen vreet. Bij normaal gebruik moet je ze om de 5 dagen ongeveer verwisselen. Een batterijlader is dan ook een must. (Alleen vervelend dat er 3 batterijen in moet terwijl de meeste batterijladers 2 of 4 oplaadt...)
Heb hem nu een paar maand, maar er zitten nu nog steeds de eerste baterijen in (GP oplaadbare baterijen) Gebruik hem dagelijks

Verwijderd

Hoi,
Ik heb ook problemen met programmeren van mijn Pioneer HDD/DVD recorder.
Ik heb DVR-550H-S.
De Prestigio herkent 'm niet als apparaat.
Als ik vervolgens per toets programmeer, dan herkent'ie de ene keer de toets wel en de andere keer weer niet.
Met name de toetsen: disc-navigator, hdd/dvd en de cursortoetsen zijn niet te programmeren.
En dit zijn toch niet de minst belangrijke........
Wie weet er een oplossing?

Hans

Verwijderd

Hebben de philips remotes ook de zogenaamde "smart" technology zoals de hamony's?
Dus dat de remote onthoudt welke apparaten aanstaan. En als je bijv overschakeld van dvd kijken naar tv kijken, de remote de tv aan laat staan en alleen de dvd speler uitzet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:13:
Hoi,
Ik heb ook problemen met programmeren van mijn Pioneer HDD/DVD recorder.
Ik heb DVR-550H-S.
De Prestigio herkent 'm niet als apparaat.
Als ik vervolgens per toets programmeer, dan herkent'ie de ene keer de toets wel en de andere keer weer niet.
Met name de toetsen: disc-navigator, hdd/dvd en de cursortoetsen zijn niet te programmeren.
En dit zijn toch niet de minst belangrijke........
Wie weet er een oplossing?

Hans
Beste Hans,

toevallig heb ik dezelfde Pioneer HDD/DVD-recorder en het is me wel gelukt! Gewoon stap voor stap de toetsen leren. Ik heb een enkele keer wel ervaren dat het toetsleren mislukte, maar een nieuwe poging was meestal voldoende. Blijf proberen zou ik zeggen.

Wat me niet meteen gelukt was, was het aanleren van de "shift" gerelateerde toetsen zoals 'subtitle' en 'angle'. Dat werkt niet op de gewone manier van codes aanleren. Die heb ik via een truukje moeten aanleren, namelijk via mijn Marantz afstandsbediening (SR7001 receiver) die een voorgeprogrammeerde produktcode voor de Pioneer heeft. En gelukkig, die kan bovengenoemde funkties zonder een shift uitsturen, en dat kon de Philips Prestigo dan weer leren. Beetje omslachtig, maar het werkte na een paar pogingen.

Succes!

Groetjes,

Frank

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:04:
Hebben de philips remotes ook de zogenaamde "smart" technology zoals de hamony's?
Dus dat de remote onthoudt welke apparaten aanstaan. En als je bijv overschakeld van dvd kijken naar tv kijken, de remote de tv aan laat staan en alleen de dvd speler uitzet.
Beste PULP88,

nee, dat zit er niet op! Ik vraag me ook af of dat echt nuttig is, zodra je perongeluk een apparaat via de knop op het apparaat uitzet zal je harmony het ook niet meer weten.

Alles expliciet aan of uit zetten lijkt de remedie. Maar helaas heb ik daar ook nog een probleem, de al eerder genoemde Pioneer HDD/DVD recorder (DVR-550H-S) heeft alleen een 'toggle' voor aan/uit, dat wil zeggen met 1 knop gaat 'íe aan of uit afhankelijk van zijn vorige toestand. Ik ben er nog niet achter hoe ik deze twee funkties expliciet kan scheiden, heb net een mail naar de Pioneer helpdesk geschreven hierover.

Groetjes,

Frank

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een afstandbediening waarbij ik zendervolgorde kan programmeren. Ik zag dat je bij deze een lijst van favorieten kan maken, kan je die favorieten dan ook in een eigen volgorde zetten wat dat is mijn niet echt duidelijk.

Ik zag ook dat dit apparaat een zenderlogo biliotheek heeft van 400 zenders, ik kan op internet geen lijst vinden welke zenders worden ondersteund. Wie weet waar ik dat kan vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:44:
[...]
Alles expliciet aan of uit zetten lijkt de remedie. Maar helaas heb ik daar ook nog een probleem, de al eerder genoemde Pioneer HDD/DVD recorder (DVR-550H-S) heeft alleen een 'toggle' voor aan/uit, dat wil zeggen met 1 knop gaat 'íe aan of uit afhankelijk van zijn vorige toestand. Ik ben er nog niet achter hoe ik deze twee funkties expliciet kan scheiden, heb net een mail naar de Pioneer helpdesk geschreven hierover.
Het is me gelukt: twee discrete codes voor deze Pioneer HDD/DVDR. De winkel waar ik de Pioneer heb gekocht heeft me even geholpen deze te programmeren (leren) via een andere universele afstandsbediening. Overigens, de Pioneer helpdesk dacht dat deze codes niet bestonden, maar ze zijn er dus wel.

Verwijderd

Ik heb problemen ondervonden met deze afstandsbediening. Ik heb half januari onderstaande beschrijving van het probleem naar de Philips helpdesk gemaild, maar ondanks aandringen helaas nog niets teruggehoord.

Als dit probleem inderdaad een bug is en geen bedieningsfout, dan moet ik deze afstandsbedieing helaas afraden.

Frank

Beste helpdesk,

Ik heb een probleem met deze universele afstandsbediening, waarvan ik vermoed dat het een implementatiefout (bug) betreft? Voor het gemak zal ik hieronder de probleemomschrijving in de Engelse taal omschrijven zodat eventueel met de ontwikkelafdeling gecommuniceerd kan worden.
Het omschreven probleem komt er in het kort op neer dat niet alle geleerde funkties in het Meer Funkties menu toegepast kunnen worden in een Activiteit. Sommige codes doen het dan niet.
Ik hoop dat jullie met een oplossing kunnen komen, want vanwege dit probleem kan ik deze afstandsbediening niet gebruiken.

Problem description:
I programmed some specific rc codes into the More Functions sections to control my Marantz receiver. I programmed these codes via the self learning capability of the Prestigo remote. This went well, the functions were tested and they performed okay.
Next, I used these functions to program an Activity for this receiver. This time, the same functions do NOT perform okay!

In more detail: most of the learned rc codes perform well, both in More Functions as well as in Activities. The codes that only perform well in More Functions and do not perform well in Activities, are e.g.:
SPEAKER A ON: 16 35 00
SPEAKER A OFF: 16 35 01
SPEAKER B ON: 16 39 00
SPEAKER B OFF: 16 39 01
As I am told by Marantz, these are so called RC5x codes.
I suspect this problem to be a firmware bug?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vandaag hebben wij ook deze afstandsbediening als nieuwe aanwinst :) Tot nu toe werkt hij goed maar ik vind het scrollwieltje wel erg gevoelig. Je kan het gemakkelijk per ongeluk aantikken. Ook heb ik mijn twijfels bij de levensduur van (oplaadbare) batterijen aangezien de achtergrondverlichting van het schermpje bij elke handeling even aangaat. Verder is het niet kunnen veranderen van de volgorde inderdaad wel vervelend.

Wel herkende hij al mijn apparaten, inclusief de Telenet Digibox en werken de activiteiten goed. Ook de favorieten met de TV zender logo's zijn wel grappig.

[ Voor 25% gewijzigd door Admiral Freebee op 06-01-2009 20:15 ]

• PaulX

PaulX

Topicstarter
misschien interessant om hier te vermelden:
De grote (en duurdere) 'broer' van de Prestigo SRU8015 (qua uiterlijk bijna identiek):
De Pronto TSU9200 (met USB poort, dus programmeerbaar op de computer)
Afbeeldingslocatie: http://www.stoneaudio.co.uk/resources/products/image1/philips_tsu9200.jpg

Ben benieuwd of 't met deze Pronto wel mogelijk is om de volgorde van de devices achteraf in te stellen naar wens en dat deze niet zo'n gevoelig scrollwieltje heeft. Dan lijkt het mij een ideale universele afst.bed.. :9
Deze kan tevens ook uitgebreid worden met een RF module...

[ Voor 4% gewijzigd door PaulX op 12-01-2009 16:58 . Reden: verduidelijking ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat zou inderdaad een verbetering kunnen zijn. :) Maar ja, ook weer duurder natuurlijk :P

Ik heb overigens een review geschreven over de SRU8015: productreview: Philips SRU8015 review door Admiral Freebee [/spam] :P

• Tdave_21
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2022
Beste mensen

Ik zie hier een topic staan over deze afstandbediening nu is het zo dat ik deze ook aangeschaft krijg maar ik heb een probleem met het aanzetten van de tv.

als ik tv wil kijken en alles aan zet ( philips tv ambilight, soundbar van philips en een humax digitale ontvanger)
gaat de tv altijd naar video output inplaats van naar de hdmi output iemand een idee hoe dat verander kan worden?
Pagina: 1