Toon posts:

opstarten duurt lang

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik start momenteel mijn laptop op in 7 minuten, dit duurde langer voordat ik mijn RAM geheugen heb uitgebreid, maar ik heb gehoord dat ik te veel processen heb om op te starten.
Het aantal processen is 83 en ik hoorde dat het er normaal gezien een 36-tal zijn.
Kan iemand mij hier informatie over verschaffen en hoe ik overbodige moet verwijderen.

mvg
André

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03
Via Start -> uitvoeren -> msconfig -> opstarten kan je zien welk programma bij welk proces hoort en ze dan uitschakelen. Alles wat je niet gebuikt is overbodig (logisch toch?)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Malantur schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:01:
Via Start -> uitvoeren -> msconfig -> opstarten kan je zien welk programma bij welk proces hoort en ze dan uitschakelen. Alles wat je niet gebuikt is overbodig (logisch toch?)
Wat hij zegt en anders windows opnieuw installeren/recoveren. Je kan ook systeem herstel uitvoeren op de datum dat je nog geen last van t langzame opstarten had.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 20:06 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

83 processen is zoieso niet zo heel erg normaal, voor XP en Vista niet.
Probeer Malantur's manier maar.

Verder geef je bar weinig informatie.
Malantur schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:01:
Niet geheel, ook dingen die je toch gebruikt, kan je uitzetten. 9 van de 10 keer werken ze dan nog gewoon maar je bespaard wel veel ram en overbodige processen.

[ Voor 61% gewijzigd door MensionXL op 05-12-2007 20:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) wat heeft het aantal processen dat in je OS draait met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?
2) hoe moeten wij iets zinnigs zeggen over processen in kwestie als je geen lijst geeft van welke je dan hebt?

Een vraag als dit hoort in Windows Clients thuis, maar moven heeft met een inhoudsloze topicstart als deze geen zin. Ga sowieso niet daar klakkeloos een topic openen, maar lees eerst eens de FAQ aldaar goed door. En de GoT Huisregels ale je toch bezig bent.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.