Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internetsites blokkeren (proxy)

Pagina: 1
Acties:
  • 951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons thuis zou ik graag een aantal sites blokkeren voor de kinderen. Via het KPN Gigaset admingedeelte gaat dat relatief gemakkelijk en is het me dus ook in eerste instantie gelukt. Nou is het zo dat de kinderen wat te slim worden en proxysites als surfy.nl / surfenophetwerk.nl etc. gaan gebruiken om toch nog bij die bepaalde websites te komen. Is hier wat tegen te doen? Behalve dan die bepaalde proxysites blokkeren, want dat is in princiepe wel een oplossing, maar ik weet half niet welke sites hun allemaal kennen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

contentbased blokkeren uiteraard.

Als het niks mag kosten kan je het beste je Linuxkennis een beetje bijspijkeren en dan met Squid aan de slag. (zoals m'n chef op een oude stageplaats die ff 100 man door z'n P3 500 met Squid liet gaan om alles in de gaten te houden... ff vergeten dat 100 man in een pauze nogal load legt op zo'n machine :D )
Als je er liever geld tegenaan smijt en een paar clicks geeft is Kerio Winroute Firewall een geweldig systeem.

Die laatste draai ik ook btw, maar ik blokkeer alleen niks, behalve wat malware/spyware verspreidende servers (gator enzo)

[ Voor 39% gewijzigd door McKaamos op 05-12-2007 19:44 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Voor thuis zijn er inderdaad een aantal leuke linux oplossingen voor.
Ook zijn er routers die de mogelijkheid hebben om wat te filteren, Draytek heeft bijv. standaard al keyword filtering ingebakken.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."