Toon posts:

Nog hoger windows volume

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu al enkele keren naar wat films op m'n pc gekeken en merk dat bij sommige van die dvd-rips het geluid nogal aan de lage kant is. Als ik m'n headset dan gebruik en het windows volume en wmp volume helemaal open zet klinkt het nog altijd aan de stille kant...

Nu zoek ik eigenlijk een manier om bvb de windows slider naar 200% te kunnen zetten. Of met een of ander programmatje alle geluid dubbel te versterken bvb.

Iemand enig idee hoe ik dit doe zonder de hele dvd te hercoderen?

Alvast bedankt!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 08:46
Als je AC3Filter gebruikt kan je daarin de gain verhogen, dat kan dan zelfs dynamisch gebeuren zodat hij automatisch het volume iets zachter zet als er toch hele luide geluiden tussenzitten.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ken je probleem. Gebruik het Combined Community Codeck pack icm Media Player classic hiervoor. In het FFDshow audio filter stel je normalize in onder het tabje volume. Zou hem wel even limiteren rond de 10dB. Voor wmv files moet je in media player classic onder het tabje Audio Switcher Normalize aanzetten.

Hoop dat dit niet te ingewikkeld is, maar het werkt als een trein :P.

[ Voor 30% gewijzigd door SqnLdr op 05-12-2007 19:40 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:09

Exirion

Gadgetfetisjist

De vraag is wat het probleem is: is het volume op de uitgang echt zo laag of is je headset gewoon erg ongevoelig? Indien dat laatste het geval is zal het weinig zin hebben om de boel verder te versterken want dan gaat de boel alleen maar vervormen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

beetje simpel gedacht wellicht maar niet toevallig nog een schuifje te laag staan in de uitgebreide volume regeling. Als ik namelijk alles op max zet, volume van boxen vol open en headset volume op zen hoogst is zelfs mijn slechtse film nog wel in staat om mijn oren te laten bloeden, nooit getest overigens, daarvoor waardeer ik ze te veel.

Ken in ieder geval geen progje, niks op tucows etc..?

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat op maximum. Als ik mijn 2.1 boxen van logitech gebruik merk ik ook dat ik de volume knop heel wat hoger moet zetten, maar zou liever toch met de headset luisteren :)

Ligt zowiso aan de film zelf, want de msn geluidjes knallen er dan weer door :o

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 19:43 ]

Verwijderd

Normalizen is het antwoord. Maar anders is het mss een idee om te investeren in een koptelefoonversterker. Wat niet rendabel is natuurlijk voor een headset van een tientje.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
cvheereveld schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:37:
Ken je probleem. Gebruik het Combined Community Codeck pack icm Media Player classic hiervoor. In het FFDshow audio filter stel je normalize in onder het tabje volume. Zou hem wel even limiteren rond de 10dB. Voor wmv files moet je in media player classic onder het tabje Audio Switcher Normalize aanzetten.

Hoop dat dit niet te ingewikkeld is, maar het werkt als een trein :P.
Maar dan gebruik je dus feitelijk alleen FFDshow en dat heeft dus niets met het/je Combined Community Codeck pack te maken. Behalve het feit dat ffdshow daar ook (wel) in zal zitten......

Eigenlijk gebruike je dus ffdshow (en niet het CCCpack)......

Maw. als je al die meuk die met een codec pack mee komt en die je niet/nooit gaat gebruiken laat dan ajb alle codec packs achterwege.
Ffdshow of ac3 filter zijn in dit geval je tools, die moet je dan installeren en verder niets.......

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:46:
Normalizen is het antwoord. Maar anders is het mss een idee om te investeren in een koptelefoonversterker. Wat niet rendabel is natuurlijk voor een headset van een tientje.
Een gewoon speaker set voor de pc kan dat meestal ook gewoon, kost je niet veel. ;)

Kan dat logitech setje van de TS dat niet gewoon, denk namelijk dat hij de headset in de pc steekt zonder tussen komst van de speaker set. (dus geen versterking)

Edit/

Trust setje van 6 euro kan prima je geluid versterken van je koptelefoon. ;) Je heb eigenlijk maar 1 box nodig (die met de versterker) en die sluit je gewoon tussen je headset en waar je nu je headset op aan heb gesloten. En leg je netjes ergens waar je hem niet kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/k/kvzt55.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 06-12-2007 01:18 ]

Verwijderd

Die goedkope setjes versterken meer ruis dan geluid. Leuk joh met een bromtoon op de achtergrond en een hissssssssssssssss er bij je ding doen.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 01:35:
Die goedkope setjes versterken meer ruis dan geluid. Leuk joh met een bromtoon op de achtergrond en een hissssssssssssssss er bij je ding doen.
Valt wel mee met een koptelefoon, heb zelf zo een soort setje gehad voor bij de lan pc. ;) Op de boxen zelf was het erg blikkerig en die zoom hoor je meestal alleen als er geen geluid door de boxen komt.

Wat wil je dan aan een headset hangen van een tientje? En het is maar een goedkope oplossing, natuurlijk klink het niet zoals een dure versterker, maar dan mag je er ook wel een betere koptelefoon kopen anders schiet het nog niet op.

En dit was ook maar een voorbeeld, je kan altijd voor een iets duurder setje gaan. Maar voor enkel een paar divx fimpjes iets harder te laten klink door je koptelefoon is dit best een optie om te proberen en vind je het echt niet kunnen ben je 6 euro kwijt, valt wel mee te leven denk ik. :)

Verwijderd

Een setje van 6 euro verdient niet meer dan een headset van 50 cent.

Ik heb bv. pas een fatsoenlijke koptelefoon gekocht en dan hoor je dus meteen alles wat een el-cheapo speakersetje aan ranzigheid over de headphone-jack gooit. Bah.

Verwijderd

Dat filmgeluid zacht staat, is een groot misverstand. Er wordt gebruik gemaakt van een groot dynamisch bereik. Dat is iets heel anders en betekent dat er tussen het niveau van de stemgeluiden en van bijv heftige explosies een groot verschil zit. Het gevolg is dat je je versterker daardoor nogal hard zet zodat harde filmgeluiden ook echt hard klinken. Computerspeakertjes zijn daar niet echt op berekend en dan is dynamische compressie wel aan te raden. Normalizen heeft in ieder geval geen zin want het hardste geluid van een film zit, normaal gesproken, al op het maximum.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-02 10:49

krvabo

MATERIALISE!

kaajee schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:31:
[...]
Maw. als je al die meuk die met een codec pack mee komt en die je niet/nooit gaat gebruiken laat dan ajb alle codec packs achterwege.
Ffdshow of ac3 filter zijn in dit geval je tools, die moet je dan installeren en verder niets.......
Als je nooit h264-films met AAC of series/films in een mkv/ogm-container kijkt kun je inderdaad beter geen codecpacks installeren.
Blijft wel dat CCCP hét beste codecpack is. Het is ontstaan als codecpack om alle animereleases te kunnen bekijken en is opgezet dat geen enkele codec dubbel wordt geïnstalleerd. De settings zijn ietswat getweakt en je kunt zelf beslissen wat je wel en niet gebruikt :)
Het levert zoomplayer en media player classic mee, en gebruikt onderandere inderdaad FFDshow.
Met CCCP geïnstalleerd te hebben kan ik geloof ik alles wel bekijken. Ik ben in ieder geval nog geen enkel formaat tegengekomen wat ik niet kan kijken, uiteraard worden wat uitzonderingen afgevangen door VLC :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 04:06:
Een setje van 6 euro verdient niet meer dan een headset van 50 cent.

Ik heb bv. pas een fatsoenlijke koptelefoon gekocht en dan hoor je dus meteen alles wat een el-cheapo speakersetje aan ranzigheid over de headphone-jack gooit. Bah.
Mja klopt, dat hoor je heel snel.
Een fatsoenlijke koptelefoon heeft zelf al een schakeling voor leveling van de audio. Mijn koptelefoon beschermt me dus ook tegen (plotselinge) harde geluiden. Het geluid wordt dan zachter gezet, op rustige momenten wordt het volume 'versterkt'. Als je een fatsoenlijke versterker ervoor hangt en die laat versterken heb je zo goed als geen last van ruis :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Een fatsoenlijke versterker hoef je nou net niet te zoeken in een speakersetje van 6 euro. Dat is het punt zo'n beetje. Ik heb hier al jaren een setje staan van een paar tientjes. Komt prima geluid uit. En met een goedkoop headsetje van een euro (ziekenhuis/80's walkman ding) gaat dat prima samen. Maar owee wanneer je er een dikke Sennheiser oid aan hangt.

Heb je dus maar een elcheapo headset en boeit het je verder niet zo .. dan moet je dat vooral doen. Maar als je toch al geinvesteerd hebt in een goede koptelefoon dan is een pre-amp speciaal daarvoor best een idee.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 06:05 ]

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 11:58

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Wat een rare tips hier allemaal. Typisch tweakers, gelijk over the top oplossingen.

Ik ken het probleem, wat ik altijd doe is de film openen in winamp en dan de EQ schuif helemaal openzetten, zodat alles harder word. Werkt prima :) percies ook wat de TS zoekt. Succes!

EDIT:

Dus ter verduidelijking, het eerste schuifje helemaal naar beneden (boven?) zodat het rood word.

Afbeeldingslocatie: http://www.mpex.net/winamp/docs/images/eq-mainwindow.gif

[ Voor 25% gewijzigd door EVILSalami op 06-12-2007 16:12 ]

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:31
Of je film kijken met VLC. Tot 400% versterking.

Verwijderd

@Evilsalami: Dat is dus dezelfde tip als een van je voorgangers gaf maar dan met AC3Filter. Met het verschil dat AC3Filter duidelijk meer audio-formaten aankan. Voor de rest klopt het wel dat er nogal over de zijlijn wordt gediscussieerd en ik probeerde met mijn post dan ook aan te kaarten dat het eigenlijk een non-issue is. Helaas wordt dat vaak niet zo snel opgepikt...

*edit*
Overigens wil je eigenlijk de bron helemaal niet versterken ivm quantization errors. Het geluid kan er danig door vervormen. Tenzij je met 24-bits PCM aan de slag gaat om afrondingsfouten sterk te verminderen maar dan moet je geluidskaart of versterker hier wel mee om kunnen gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 22:49 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:52
Kan het niet zo zijn dat de ripper een foutje heeft gemaakt bij het omzetten van 5.1 naar 2.0 geluid?
Ik heb wel eens een rip gehad met voornamelijk achtergrondgeluiden, en nauwelijks stemgeluid.
Pagina: 1