Acer 7720G XP drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 12.935 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb zelf sins kort een Acer aspire 7720G en me helemaal suff gezocht naar de drivers maar naar vele telefoontje en mailtje naar acer NL geen reactie , todat ik eens ging zoeken buiten alles om en jawel naar 3 weken leuren vond ik Prompt deze link!

http://www.notebook-drive...ook-drivers/s_146_1.shtml

en jawel hoor hier staan de VISTA en XP drivers voor de 7720G.
heb alle XP driver geinstalled en werkt gewoon zoals je hieronder kunt zien! :)

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam Lappywork
Naam gebruiker lappy

Moederbord:
CPU Type intel 2000 MHz (8 x 250)
Moederbordnaam Acer Aspire 7720
Moederbord Chipset GM965 Intel
Systeemgeheugen 2048 MB
BIOS Type Insyde (10/15/07)

Scherm:
Video kaart GeForce 8400M GS (512 MB)
Video kaart NVIDIA GeForce 8400M GS (512 MB)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB]

Multimedia:
Geluidskaart Realtek HD Audio output

Opslag:
IDE apparaat Intel(R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller
IDE apparaat Intel(R) ICH8M Ultra ATA Storage Controllers - 2850
IDE apparaat Ricoh Memory Stick Controller
IDE apparaat Ricoh SD/MMC Host Controller
IDE apparaat Ricoh xD-Picture Card Controller
SCSI/RAID apparaat D347PRT SCSI Controller
Harde schijf WDC WD1600BEVS-22RST0 (149 GB, IDE)
Harde schijf WDC WD1600BEVS-22RST0 (149 GB, IDE)
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station Optiarc DVD RW AD-7560A
SMART Status harde schijf OK

Partities:
C: (NTFS) 39997 MB (27789 MB vrij)
D: (NTFS) 39997 MB (17151 MB vrij)
E: (NTFS) 72621 MB (69883 MB vrij)
F: (NTFS) 152617 MB (145555 MB vrij)

suc6 ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En is het daarvoor nodig om een topic te openen? Heel aardig deze info, maar ik zie niet echt de meerwaarde ervan als er niet om gevraagd wordt (en post het anders in het topic waar dat wel gevraagd wordt).
Ik vind wel een ding vreemd. Een klasgenoot van me heeft dezelfde laptop en heb hem geholpen om er Xp op te zetten, maar bij hem is de videokaart een ATi HD2300 en geen nVidia GeForce 8300 GS. Uiteraart is het mogelijk dat er in jouw versie een andere videokaart zit, mijn laptop heeft ook verschillende versies met andere processoren (alleen wel allemaal zelfde videokaart).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Te gekke link, was ik op naar op zoek.

Bedankt.

Meer van dit soort topics AUB, het helpt veel users uit de brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 13:08

360Degreez

Typisch weer dit...

Dikke post, vette link.

Nuttige info is altijd goed.

Ikzelf heb gelukkig op de FTP van Acer al de Unauthorized XP drivers voor mijn 7520 gedownload die een week later weer offline waren. Mocht iemand ze nog nodig hebben hoor ik het wel.

Ik heb alleen wat troubles met de VGA drivers, het gebeurt regelmatig dat de resolutie bij het opstarten op 640X480 staat, als ik deze netjes terug zet naar 1440X900 werkt hij prima. driverbugje denk ik :-)

het gaat om een Geforce 8400 GS/M kaartje

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
360Degreez schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:40:
Dikke post, vette link.

Nuttige info is altijd goed.

Ikzelf heb gelukkig op de FTP van Acer al de Unauthorized XP drivers voor mijn 7520 gedownload die een week later weer offline waren. Mocht iemand ze nog nodig hebben hoor ik het wel.

Ik heb alleen wat troubles met de VGA drivers, het gebeurt regelmatig dat de resolutie bij het opstarten op 640X480 staat, als ik deze netjes terug zet naar 1440X900 werkt hij prima. driverbugje denk ik :-)

het gaat om een Geforce 8400 GS/M kaartje
ik heb daarvoor de www.x-drivers.ru_nvidia_gfgo_156.10-2kxp geinstalleerd moet je ff google dan kom je erop uit. nvidia XP32 156.10(WHQL) die werken perfect.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 14:57

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb ook een 7720G en wel met de ATI Radeon HD2300 kaart erin. De rest van de drivers is allemaal wel voor XP te vinden, maar de ATi drivers hebben totaal geen support voor XP... als je naar de site van ATI zelf toe gaat krijg je de melding "neem contact op met uw OEM-fabrikant". Die stuurt je dus van het kastje naar de muur omdat Acer weer geen XP op de 7720G ondersteunt.

Ik heb zelf dus weer een sloot hardware (waaronder USB audio en MIDI apparatuur) die weer niet onder Vista werken. Dus ik zit een beetje vast... overstappen op OSX dan maar? ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Driver voor je HD2300 kan je de Omega driver proberen. Weet even niet meer of die werkte of niet. Anders zou je de Vista driver kunnen proberen van de Acer site. Zorg dan wel voor een backup van je systeem (systeemherstel bijvoorbeeld of ghost image).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hero Of Time schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:33:
Driver voor je HD2300 kan je de Omega driver proberen. Weet even niet meer of die werkte of niet. Anders zou je de Vista driver kunnen proberen van de Acer site. Zorg dan wel voor een backup van je systeem (systeemherstel bijvoorbeeld of ghost image).
De 7720G heeft twee losse 160GB disks. Geen probleem dus om te dualbooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Okee, ik heb weer een poging gedaan voor installatie van XP op mijn 7720G. Dit keer naast de bestaande Vista install. Ik heb een uitgeklede XP ergens vandaan gehaald en daar de installatie van gedraaid, hier ervaringen:

* Boot manager levert geen problemen op voor zover ik kan zien. Ik heb XP al een keer geïnstalleerd gehad en die staat bij mij netjes in het Vista boot menu.
* Harddisks werken prima indien in IDE mode. Geen drivers nodig, support via BIOS.
* De SD-kaart controller werkt zonder drivers. Handig, want dan kun je de drivers die je nodig hebt gewoon van een andere computer even overzetten als je geen CD's wil branden.
* USB en 1394 - out of the box (met SP2).

Daarna even vanaf de SD-kaart chipset-drivers en WiFi drivers geïnstalleerd: Geen problemen. Toen even online gegaan en het gebruikelijke update rondje gedraaid.

VGA driver was even een gepuzzel, maar Catalyst 7.11 met Mobility Modder.NET levert een werkende combinatie op. Zowel Omega als DNA-ATi doen het niet.

Audio drivers werken zonder veel problemen, net als de rest via bovenstaande webpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Catalyst 7.11 met Mobility Modder.NET levert een werkende combinatie op.
Kijk, dat is leuk om te zien. Dit is handig voor als je de orginele Catalyst wilt gebruiken of zoals bij jou de Omega niet werken. Toppie, +2 meerwaarde ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hero Of Time schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:20:
[...]

Kijk, dat is leuk om te zien. Dit is handig voor als je de orginele Catalyst wilt gebruiken of zoals bij jou de Omega niet werken. Toppie, +2 meerwaarde ;).
Jup, na het even 'aanpassen' van de INF files door de Mobility Modder kon ik gewoon de Catalyst drivers als vanouds installeren. 3D acceleratie heb ik nog niet getest, maar daar verwacht ik weinig problemen van omdat er toch de ATI drivers op staan. Ik zal morgen even wat tests draaien om te kijken of alles goed draait.

Needless to say, XP op de 7720 gaat gewoon té hard. En 100% stabiel, Vista had bij mij de neiging om te BSOD'en als ik hem uit standby haalde (en dat was de fabrieks-Vista!) maar XP pakt alles netjes over. Ik heb nog niet alle drivers kunnen installeren maar ik heb ook nog niet alle hardware (oa webcam) nodig gehad. Audio werkt zonder problemen en ik vind zelf de audio interface van XP beter dan die van Vista. Vista heeft op die laptop toch geen meerwaarde omdat alle hardware DX9 is, maar blijkbaar is het gewoon een marketingtruc (ik zeg: koppelverkoop) van Acer. Downgrade naar XP wordt bijvoorbeeld ook niet aangeboden. Mag ik dalijk weer 150 euro neer gaan leggen voor een 'Windows Genuine Pack' :(....

Bluetooth werkte trouwens out-of-the-box met de Broadcom/WIDCOMM stack. Niet eens nodig om INF te hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo maar 1 jaar garantie op Acer Notebooks????

Zie hieronder de reactie van Acer!

Dear Mr. Pertien,

thank you for your e-mail and your interest in our products.

Acer normally grants 24 months of warranty on their notebooks.

We hope we were able to be of assistance and would be glad to welcome you again as a customer in our online shop.
If you have any further questions, we will be at your service.

Please be sure to add the past correspondence to future mails; otherwise we would not be able to respectively process your inquiries.

Sincerely yours,

Andreas Kimpouroupolus
-customer care-

--------------------------------------------------------------------------------

acer Store Shop Hotline

Mo to Fr 8 am to 8 pm
Fon 0900 3330777 (0,10 €/Min)
E-Mail service-nl@store.acer-euro.com
http://store.acer-euro.com/acer-nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft iemand trouwens de webcam aan de gang gekregen onder XP? Met de drivers van de website (Bison chipset) krijg ik wel de camera actief, maar alleen zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik weet niet hoe het zit met mijn klasgenoot met deze laptop, maar zijn webcam is wel geïnstalleerd in apparaatbeheer. Ik zal eens vragen naar het beeld. Ik heb hem er niet over gehoord iig. Hij had wel het 'probleem' dat zijn webcammicrofoon niet meer te kiezen was nadat hij de geluidskaartdrivers had geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 29-07 11:15
driveragent :? ik denk dat deze topic wel makkelijk zou kunnen zijn voor een aantal mensen, maar als je al te lui/ongeinteresseerd bent om te weten wat er in je aangekochten laptop zit dan mag je er imo ook wel wat moeite voor doen om de drivers te vinden :/

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stoney3K schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:17:
Heeft iemand trouwens de webcam aan de gang gekregen onder XP? Met de drivers van de website (Bison chipset) krijg ik wel de camera actief, maar alleen zwart beeld.
ik heb alle 4 de drivers geinstalleerd.

(Bison_app)_Acer Crystal Eye webcam V2.0.0.8_XP_Vista
(Bison_driver)_Acer Crystal Eye webcam V7.96.701.07a-WHQL_XP_Vista
(Suyin_app)_Acer Crystal Eye webcam V1.0.10_XP_Vista
(Suyin_driver)_Acer CrystalEye webcam 5.7.28.500-1.0_WHQL-XP_Vista

en dan werkt ie wel zonder problemen. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Okee, omdat ik toch wel aardig wat mails en PM's krijg met "hoe moet dit en dat met XP", hier even een korte-maar-niet-helemaal-complete HOWTO:

Nodig voor de 7720G op XP
* Een originele Windows XP (Professional) CD
* nLite
* De driver ZIP files van bovenstaande webpagina
* Mobilty Modder .NET 0.8.8.0
* Een lege CD/DVD en eventueel een USB stick / SD kaart

Installeren van Windows op SATA disks
Je kan hiermee twee kanten op. Het makkelijkste is om in de BIOS de SATA controller op "IDE mode" in te stellen in plaats van in "AHCI mode". Maar, als je meer prestaties wilt of wilt dualbooten met bv. de bijgeleverde Vista of een ander besturingssysteem, hier de instructies om de AHCI driver ook in XP te laten werken (anders krijg je een bluescreen bij opstarten.):

* Download de laatste AHCI drivers voor de Intel SATA controller hier (Firefox, popups!) en pak het ZIP bestand uit.
* Maak met nLite een kopie van je XP schijf, en 'slipstream' de AHCI drivers op de XP cd. Brand de 'nieuwe' CD terug naar een schijfje en boot ervan. Installeer nu XP zoals je normaal een XP installatie draait.

De meeste drivers werken nu zonder veel problemen, ik installeer vaak eerst de netwerkcontrollers (Wireless, Ethernet) en haal de rest van de drivers van internet. Het enige waar misschien nog problemen mee kunnen optreden zijn de beeldschermdrivers: ATI ondersteunt standaard geen OEM eeldschermkaarten, maar met het tooltje "Mobility Modder .NET" kun je de Catalyst drivers 'ombouwen' tot drivers die ook voor de 7720G werken. (Alles is ondersteund: ook HDTV video en zware 3D games werken zonder weing problemen. Call of Duty 4 draait met gemak 20-30fps)

Hier de instructie voor het verbouwen van drivers met Mobility Modder:
* Download de laatste Catalyst drivers van de ATI site.
* Start de setup, en laat het programma alle bestanden uitpakken (standaard in C:\ATI ). Breek de setup daarna af. (Als je doorgaat zal er toch alleen maar een foutmelding verschijnen dat je hardware niet ondersteund wordt.)
* Installeer nu Mobility Modder .NET (en vergeet niet de MSXML componenten!), start het tooltje, en verwijs naar de map waar je net je ATI drivers in uitgepakt hebt. Je moet de map hebben waar ook de Setup.exe in te vinden is.
* Klik op "Run!", wacht tot MM.NET klaar is, en start de Catalyst installatie. Die zal nu vrolijk verder gaan.

* Geniet van je Acer laptop op Windows XP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Heat
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 13:31
Onwijs bedankt man!

Hiermee ben ik enorm geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
zaligheidje! Dit maakt de tweakers.net forums zo goed! Dankzij uw info toch ne maat kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-06 10:09
Top was ik net naar opzoek! Bedankt voor deze link!

PVOutput

Pagina: 1