Hallo Tweakers,
Ik wil graag een DVD Recorder met Harddisk kopen.
Heb al aardig wat rondgekeken hier op Got en andere internet sites.
En ik kan niet goed kiezen tussen alle merken.
Nu heb ik 2 in mijn hoofd:
- Philips 3570H (160GB) / 3595H (250GB)
- Panasonic DMR-EH67 (250GB)
Over Philips hoor ik goede en slechte reacties en over Panasonic meer goed dan slechte.
De keuze is dan snel gemaakt zou je zeggen? Nou nee niet echt.
Qua prijs maakt het op zich niet zo heel erg veel uit.
Ik heb een prijs van rond de 350 maximaal! in mijn hoofd.
En nu had ik bij de philips gelezen dat die een jukebox heeft, dus dat je muziek op de HD van de dvd recorder kunt zetten, wat natuurlijk wel erg fijn is, als je bijvoorbeeld een muziek collectie hebt van 80gb en die dan lekker bij de hand hebt.
Mede door die jukebox dacht ik dat het dan toch makkelijker is om 250 ipv 160gb te hebben.
Normaal gesproken zou 160gb meeer dan genoeg voor me zijn, want ja je neemt iets op je bekijkt het en gooit het weer weg.
Ook lees ik veel slechte ervaringen over Guide+ .. het lijkt me op zich wel makkelijk, maar als het allemaal zo slecht werkt vraag ik me af of je het niet gewoon uit kunt schakelen en lekker alles met de hand instelt.
De Panasonic en Philips zouden allebei Guide+ hebben als het goed is .
Maar heeft de Panasonic ook zo'n Jukebox optie ??
Sony en Pioneer neem ik niet in overweging puur om het feit dat deze veel te duur is.
Ik wil de recorder alleen gebruiken voor opnemen van programma's en films en eventueel die jukebox optie.
Ook hoef ik niet HDMI want ik heb een gewone CRT tv of hoe je die dingen ook noemt, ik heb in ieder geval geen LCD of Plasma tv en ben ook nog lang niet van plan deze te gaan halen.
Ook heb ik dingen gehoord dat alles in breedbeeld afgespeelt en opgenomen word. Dit moet ik dus ook niet hebben!!
Dus nu even alle vragen op een rijtje:
- Heeft de Panasonic DMR-EH67 een Jukebox functie? (Dus dat je mp3bestanden op de HD van de DVD recorder kunt zetten.) En werkt dit allemaal naar behoren bij deze 2 merken?
- Kun je, zowel op de Panasonic als de Philips, Guide+ uitschakelen?
- Welke is het meeste geschikt voor een simpele CRT TV?
- Ook zou ik graag een zo gemakkelijk mogelijke bediening willen.
- En misschien is de Samsung een optie, deze heb ik er niet bij gezet omdat daar ook wat onenigheid over is geloof ik.
Graag jullie reacties en natuurlijk zijn andere alternatieven van harte welkom.
Grtz
Blueflame
Even een EDIT van mijn kant, ik heb nog maar even verder gekeken dan mijn neus lang is en als het allemaal klopt heeft de panasonic inderdaad geen JUKEBOX functie, dus deze valt dan al af.
Sony heeft dit wel Philips ook en Pioneer zal ik nog even bekijken.
Nu ik dit weet zal het toch wss een 160gb worden, omdat bij de genoemde merken een 250gb voor mij onbetaalbaar is lol.
Natuurlijk is jullie hulp nog steeds van harte welkom
Ik wil graag een DVD Recorder met Harddisk kopen.
Heb al aardig wat rondgekeken hier op Got en andere internet sites.
En ik kan niet goed kiezen tussen alle merken.
Nu heb ik 2 in mijn hoofd:
- Philips 3570H (160GB) / 3595H (250GB)
- Panasonic DMR-EH67 (250GB)
Over Philips hoor ik goede en slechte reacties en over Panasonic meer goed dan slechte.
De keuze is dan snel gemaakt zou je zeggen? Nou nee niet echt.
Qua prijs maakt het op zich niet zo heel erg veel uit.
Ik heb een prijs van rond de 350 maximaal! in mijn hoofd.
En nu had ik bij de philips gelezen dat die een jukebox heeft, dus dat je muziek op de HD van de dvd recorder kunt zetten, wat natuurlijk wel erg fijn is, als je bijvoorbeeld een muziek collectie hebt van 80gb en die dan lekker bij de hand hebt.
Mede door die jukebox dacht ik dat het dan toch makkelijker is om 250 ipv 160gb te hebben.
Normaal gesproken zou 160gb meeer dan genoeg voor me zijn, want ja je neemt iets op je bekijkt het en gooit het weer weg.
Ook lees ik veel slechte ervaringen over Guide+ .. het lijkt me op zich wel makkelijk, maar als het allemaal zo slecht werkt vraag ik me af of je het niet gewoon uit kunt schakelen en lekker alles met de hand instelt.
De Panasonic en Philips zouden allebei Guide+ hebben als het goed is .
Maar heeft de Panasonic ook zo'n Jukebox optie ??
Sony en Pioneer neem ik niet in overweging puur om het feit dat deze veel te duur is.
Ik wil de recorder alleen gebruiken voor opnemen van programma's en films en eventueel die jukebox optie.
Ook hoef ik niet HDMI want ik heb een gewone CRT tv of hoe je die dingen ook noemt, ik heb in ieder geval geen LCD of Plasma tv en ben ook nog lang niet van plan deze te gaan halen.
Ook heb ik dingen gehoord dat alles in breedbeeld afgespeelt en opgenomen word. Dit moet ik dus ook niet hebben!!
Dus nu even alle vragen op een rijtje:
- Heeft de Panasonic DMR-EH67 een Jukebox functie? (Dus dat je mp3bestanden op de HD van de DVD recorder kunt zetten.) En werkt dit allemaal naar behoren bij deze 2 merken?
- Kun je, zowel op de Panasonic als de Philips, Guide+ uitschakelen?
- Welke is het meeste geschikt voor een simpele CRT TV?
- Ook zou ik graag een zo gemakkelijk mogelijke bediening willen.
- En misschien is de Samsung een optie, deze heb ik er niet bij gezet omdat daar ook wat onenigheid over is geloof ik.
Graag jullie reacties en natuurlijk zijn andere alternatieven van harte welkom.
Grtz
Blueflame
Even een EDIT van mijn kant, ik heb nog maar even verder gekeken dan mijn neus lang is en als het allemaal klopt heeft de panasonic inderdaad geen JUKEBOX functie, dus deze valt dan al af.
Sony heeft dit wel Philips ook en Pioneer zal ik nog even bekijken.
Nu ik dit weet zal het toch wss een 160gb worden, omdat bij de genoemde merken een 250gb voor mij onbetaalbaar is lol.
Natuurlijk is jullie hulp nog steeds van harte welkom
[ Voor 11% gewijzigd door Blueflame_Core op 05-12-2007 19:38 ]