Toon posts:

Draadloos netwerk: heb geen verbindingen enigste in huis.

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijdje geleden begon mijn internet kuuren te vertonen. ik had als enigste in huis geen verbinding geen internet. Het hielp in het begin om het modem te re-setten (wanadoo live box) en dan had ik na ong 20 minuten wel weer internet. Maar nu help dat nu ook niet meer. de foutmelding was altijd "netwerkadres kan niet worden toegekent" en kon niet "gerepareerd" worden. Uit pure wanhoop heb ik toen maar me pc geformateerd en windows opniew geinstaleerd samen met alle drivers ook voor mijn netwerk kaart. Hebben jullie enig idee wat ik kan doen om het op te lossen ?

alvast heel erg bedankt

(ik heb een medion 8800 met windows xp sp2 legaal.)

Verwijderd

netwerkkaartje gaar? probeer het eens met die van een huisgenoot die wel werkt (en dan bedoel ik niet de huisgenoot, maar het kaartje O-) )

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Hoe is je signaalsterkte op de plek waar die PC zich bevindt? En probeer eens de tip van damacmeister! :)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Verwijderd

Topicstarter
signaalsterkte is volledig zit eigenlijk recht onder de router. Had laatst nieuwe drivers geinstaleerd en dat werkte perfect......... tot restart was ik het Internet weer kwijt. Heb zelfde trucje zo´n 20 keer geprobeerd heeft geen effect meer.

Wat betreft netwerk kaart verwisselen ben ik bang dat ik dat niet mag doen van men ouders. Misschien nog andere tips ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast open gehaald en de netwerk kaart is nergens te vinden. Heb de handleiding even geraadpleegd en die zegt me: Uw pc is met WLAN uitgerust. de componenten (module, antenne) zijn reeds in uw computer geïntegreerd en actief.

de kaart in kwestie zou een ralink USB rt2500 moeten zijn. Hoop dat jullie nog ideeën hebben want die van mij zijn op.

Verwijderd

Jammer dat je niet kunt testen; ken je ook niemand met een (usb) draadloos kaartje? dan kun je iig hardware error uitsluiten.

Andere idee:
Download meest recente drivers.
Verwijder de netwerkkaart uit apparaatbeheer (deinstalleren).
Vervolgens pc opnieuw opstarten en als het kan in de BIOS wlan uitschakelen.
Pc verder op laten starten naar XP, ff aanmelden (als het goed is geen draadloos en geen melding dat er nieuwe hardware is gevonden). De driver is nu "uit het systeem".
Restart en wlan weer aan in BIOS. XP starten en nieuwste drivers installen. Verbinding maken en zorgen dat je de juiste key intypt (hier gaat het ook vaak mis; dan heb je wel verbinding, maar krijg je geen ipadres etc, dus geen internet (geel driehoekje bij je wifi icoon in tray).

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als hij geeft dat het netwerkadres niet vernieuwd kan worden, en het signaal is wel goed heb je grote kans dat je het op kan lossen door jou PC een vast ip adres te geven in de range van de router

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een hoop geprobeerd in de afgelope tijd maar niets heeft effect gehad. Behalve dan weer het zelfde trucje van het opniew instaleren van de driver.
laatst zag hij de kaart maar alleen voor een avondje en dan "verdwijnt" hij weer. Ik denk dat de kaart gewoon niet goed vast zit of iets dergelijks maar kan hem ook niet vinden in mijn pc
(medion MD 8800)

damacmeister: had jouw advies o.a. geprobeerd maar dat had helaas geen effect.
ik222: mijn PC had al een vast ip adres

alvast bedankt !

Verwijderd

hier is iemand met hetzelfde probleem op dezelfde machine (ff zoeken op wireless), dus je bent iig niet de enige. Heb je al een BIOS update geprobeerd? Misschien kun je daarin nog een instelling vinden die iets met wireless te maken heeft.
Anders luidt mijn advies: koop een (USB) wireless kaartje...

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als je recht onder de router zit, kun je dan niet gewoon een kabeltje trekken? Ben je van al het wireless gezeur af (inclusief uitvallen terwijl het wel werkt..).
Pagina: 1