Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VB 2005: 'invoermasker'

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In Access kunnen invoermaskers ingesteld worden.
Is het ook mogelijk om iets dergelijks te doen in Visual Basic 2005 express ?
Bijvoorbeeld voor het ingeven van een rekeningnummer dat er na 3 cijfers een - verschijnt en na de volgende 7 cijfers nogmaals?
Of bijvoorbeeld bij het invoeren van een postcode uit België, dat daar automatisch BE achter verschijnt na het invoeren van 4 tekens?

Alles is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Schitterend, dankjewel !

Verwijderd

Topicstarter
Nu ondervind ik een bijkomend probleem:
Ik kan de invoermaskers perfect invoeren, bijvoorbeeld voor een Belgische postcode \B\ 0000
MAAR als ik de gegevens wil opslaan, dan ik die opslaan zelfs al zijn bij de postcode maar 2 cijfers ingevuld en is dus niet aan het invoermasker voldaan...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:54
Tja, wat wil je nu ? Zeker zijn dat bepaalde gegevens juist ingevoerd worden, of ook de mogelijkheid hebben om alle mogelijk brol te kunnen opslaan ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Beiden.
De postcode moet onder de juiste vorm kunnen opgeslagen worden.
De proffen van tegenwoordig zijn veeleisend als het gaat over groepswerken ;-)

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Met een fieldvalidator werken?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

lier

MikroTik nerd

Invoer door de gebruiker staat los van het persisteren. Voor het laatste is het verstandig om een controle te doen op je data voor het wegschrijven. Inderdaad is de FieldValidator hier een mooie oplossing voor (in één keer alle controls laten valideren behoort tot de mogelijkheden).

[ Voor 31% gewijzigd door lier op 07-12-2007 14:46 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
En, ik weet dat ik nu waarschijnlijk enorm lastig doe, maar hoe doe je dit? We hebben dit nergens in de lessen gezien en is niet terug te vinden in de cursus...

Bijvoorbeeld:
De Postcode moet als volgt ingegeven worden B **** (De B en de spatie zitten automatisch in het invoermasker) en de naam van de tekstbox postcode is txtPostcode.
Wat zet ik er dan het best tussen bij het stukje code onder de opslaan knop?
Gewoon een simpel voorbeeldje, dan kan ik het er hopelijk voor de rest zelf uit afleiden...

Dankjewel

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
hou er rekening mee dat niet iedereen voortdurend op het forum zit, en het in 't weekend ook wat minder druk is.
Daarnaast hebben we hier een richtlijn dat het 'omhoog schoppen' van topics pas na 24h toelaat.

[ Voor 93% gewijzigd door whoami op 08-12-2007 12:20 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:58

lier

MikroTik nerd

Ik tel in ieder geval twee maal het woord fieldvalidator.

Aangezien je op GoT kan komen, is een zoekopdracht bij Google ook mogelijk.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze link...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoelde ik net é, een voorbeeld van die fieldvalidator...
We hebben amper 5u les gehad over VB en daarmee moeten we nu een perfect werkend programma schrijven.
Dus sorry als ik hulp nodig heb...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:54
Sorry als ik stel dat je, nu je een paar goeie tips gehad hebt, dergelijke voorbeelden ook wel zelf kunt vinden. Lier geeft je al een link naar een tutorial, en als deze je niet bevalt kan je nog altijd zelf aan de slag mbhv google.
De bedoeling van dit forum is niet dat er perse voorgekauwde oplossingen op een blaadje gepresenteerd worden; we willen je best helpen, maar we gaan het niet voor jou gaan uitwerken of voorkauwen.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.