Toon posts:

AMD of INTEL

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik het hier goed zet, ik hoop het wel.

Ik ga een computer kopen voor mezelf en het mag maximaal 900-1000 kosten. Ik ga hem kopen bij azerty.nl (een goedkopere site? informeer mij dan!) En ik wil dat zo snel mogelijk klaar hebben. Maar nou weet ik niet wat ik moet kiezen. Heel veel mensen zeggen dat ik een quad core INTEL moet kopen en sommige zeggen dat ik een AMD Duo Core 6400+ moet kopen. Nou is de quad core duurder, dus heb ik minder voor andere kosten. Nou kom ik ook goed uit bij de AMD voor moederbord (ASUS M2N SLI). En ik weet niet welke ik moet kopen voor de Intel,, sommige zeggen de ASUS STRIKER,, maar die is 200 euro,, en vind ik zelf te duur,, maar wil hem wel kopen als de INTEL beter is ;). Nou is mij de vraag aan jullie,, wat zouden jullie kopen ALS jullie een gamer waren net als mij? Een andere sterke processor voor gamen,, informeer mij dan ook :)

Graag deze niet verwijderen als de vorige 4 keer :S :P

Ik hoop snel reactie te krijgen,,

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01 10:08

Sebazzz

3dp

Kan je prima zelf opzoeken. Is zooooo vaak gesteld, en voor prijzen heb je de pricewatch.

Intel heeft boven bepaalde snelheden een betere prijs/prestatie verhouding. Wil je overklokken moet je ook een intel nemen. Anders in AMD prima, zeker vanwege de goedkope mobo's.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Wat dacht je van eens de search te gebruiken? Er zijn een stuk of duizend topics over dit onderwerp.

Kijk ook eens naar de best buy guide, ook zeer nuttig.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
k ga hem kopen bij azerty.nl (een goedkopere site? informeer mij dan!)
http://tweakers.net/pricewatch
Heel veel mensen zeggen dat ik een quad core INTEL moet kopen en sommige zeggen dat ik een AMD Duo Core 6400+ moet kopen.
Ga voor performance, niet voor merknamen. THG helpt je hierbij. Bovendien bestaat 'Duo Core' niet, het is dual core, of de merknaam van Intel 'Core (2) Duo'.
Nou kom ik ook goed uit bij de AMD voor moederbord (ASUS M2N SLI). En ik weet niet welke ik moet kopen voor de Intel,, sommige zeggen de ASUS STRIKER,, maar die is 200 euro,, en vind ik zelf te duur,, maar wil hem wel kopen als de INTEL beter is ;)
Als je voor Intel gaat (en ik denk dat je dat zeker wel gaat doen), kun je eens kijken naar de P35 chipset. Die clocken zeer goed over. Bovendien heeft Gigabyte zeer mooie P35 planken, de moeite waard om naar te kijken. Asus is nogal kieskeurig wat geheugen betreft ;)
Graag deze niet verwijderen als de vorige 4 keer :S :P
Zomaar een topic heropenen mag hier niet, dan raadpleeg je maar een modje. Als je vorige topics gesloten zijn: so be it, dan lag het wel aan je topics en eventueel je inzet. Wil je hem heropenen? DM een mod.
Zie ook: Wat is er nu anders in CSL?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
TeN EerSte StOpPen Met HooFdletTers. Zeau :)

Verder eventjes op Google intikken "Intel Q6600 benchmark" en " AMD 6400+ benchmark", kijk welke beter is en trek je conclusie.

Ik kan je adviseren dat de Q6600 iig 2x zoveel cores heeft, momenteel merk je daar nog weinig van maar in de toekomst kan dat anders zijn, verder is de Q6600 wss verder te OCen.

Als mobo zou je gewoon een Asus P5K of whatever t nieuwste is rond de 100-200 euro, de Sriker is als t goed is nogal duur klein beetje overkill, Gigabyte P35-DS3 schijnt ook goed te zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Dutch_Razor op 05-12-2007 19:35 ]

Verwijderd

Eigenlijk is Intel op het mid-end gebied momenteel wat beter qua prijs/prestatie. Alleen voor een budget-pc zou ik nu nog Amd overwegen. Nadeel is wel dat de Intel moederbordjes meestal wat duurder zijn. (geheugencontroller in de Chipset)

Ik zou als ik jou was eens kijken naar de C2D E8400 (of E6750) processor. Asus Striker is way over the top voor jouw budget. (niet nodig behalve voor patsfactor). Kijk gewoon naar een simpel P35 bordje, van Gigabyte, Asus of MSI ofzo. Dingen als SLI etc hoef je niet naar te kijken, koop gewoon een simpel bord met features die je denkt nodig te hebben.

Kortom:
E8400
Asus P5K / Gigabyte P35 DS3
2GB PC6400 geheugen
Geforce 8800 GT
Kwaliteit kast en voeding (Coolermaster, Antec, ...)

Lijkt me best mogelijk met jouw budget en dan heb je een monster van een game-pc

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 19:47 ]

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-01 09:08
en 5e keer sluiten van je topic lijkt mij op z´n plaats.... Met de zoek functie had je alles wat er gemeld is kunnen vinden.......

He who laughs last.. Thinks slowest

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28

Thandor

SilverStreak

Je kunt het beste voor de Cyrix 5x86 100GP gaan. Deze is dankzij de ingebouwde FPU en 16KB write-back cache geschikt voor alle 'power hungry' applicaties. Het M1sc design gaf verbluffende resultaten, namelijk 80% van de prestaties die M1 had terwijl er slechts de helft aan transistors gebruikt werden! Dit alles kan passief gekoeld worden en het groene heatsinkje zal niet misstaan in een casemod. Wat wil een mens nog meer!? :o

Nou? Dat je het CSL Beleid even leest :). Daar staat in dat dit soort topics niet gewenst zijn op GoT. In de CSL FAQ vind je een howto die je op weg kan helpen. Let wel even op dat je met correcte namen werkt, een 'AMD Duo Core' bestaat niet ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.