Toon posts:

Vage temp metingen met spire koeler ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey TweaKerZ

Ik was gister ff bezig met mun duron600 te oc-en, en had mijn standaard koeler vervangen voor een Spire MA324-20. Bij de eerste keer booten ging ik meteen de bios in om ff naar de temp te kijken, tot mijn verbazing zag ik dat de temp maar op bleef lopen (bij 70 graden zette ik hem maar uit) Ik weet dus bijna zeker dat het niet aan de koeler ligt maar aan...?? wat kan het veroorzaken voor het verkeerd weergeven van de temp?
Want met me koelermaster geeft hij het wel goed weer.

Ik kreeg me 600 niet hoger dan 750 omdat ik A: de mp niet kan veranderen en B: 115 fsb max is.

Hij word trouwens met die koelermaster 51 graden stressed

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat de koeler geen goed contact maakt met je core.
Heb je er wel koelpasta tussen gedaan?
Ik heb zelf een Spire MA324-15, en die houdt m'n Duron650@1020 gewoon 46-47 stressed :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen koelpasta, zal het v/d week meteen halen. En toch maakte hij volgens mij wel goed contact enzo.

iig bedankt,

Mr.FlitzZ

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zonder koelpasta maakt hij geen kontakt. Je kan uitreken dat hij de core maar op 3 punten raakt. Vergelijke het maar met een krukje met 3 poten. Dat staat altijd goed, en eentje met 4, 5 of meer poten wiebelt altijd een beetje op een harde vloer. Op tapijt (pasta) heb je beter kontakt. Lucht is een vreselijk goede isolator. Breng vooral je pasta DUN aan. Een dikke laag pasta kan slechter uitpakken dan een 3-puntskontakt en een heel dunne luchtlaag.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je er dan helemaal niks tussen zitten?
of heb je die standaard koelprut (roze kauwgum) erop laten zitten?
Koelpasta brengt je temp echt wel omlaag tot +/- 50 graden, dus halen die zooi!!!