*** oeps.. verkeerde forum topic.. kan iemand hem naar "Netwerken" verplaatsen??? ***
Hallo,
Ik heb al veel zitten zoeken en lezen op de site maar kom, ondanks dat t volgens mij niet erg moeilijk is, niet tot een duidelijk antwoord... Wil iemand me please verder helpen?
Hetgeen ik wil is:
Mensen moeten vanuit 30 systemen kunnen inloggen en automatisch toegang krijgen tot hun partitie op een fileserver.
3 wensen hierbij:
- De 30 systemen moeten toegang krijgen tot internet
- De 30 systemen moeten goed beveiligd zijn zodat geen software verwijdert of geïnstalleerd kan worden
- Het beheer van de accounts moet centraal gebeuren zodat je niet bij elke nieuwe account op 30 verschillende PC's moet werken.
Mijn vragen:
1. Welke hardware heb ik nodig? (30 Pc's, server?, router?? switch???)
2. Welke software heb ik nodig?
3. Hoe realiseer ik mijn wensen met die software?
Nogmaals.. mijn excuses als t elders reeds staat maar ik kom er niet uit (ik ben helaas een leek
). Links naar eenvoudige handleidingen zijn natuurlijk ook welkom..
Bedankt!
Hallo,
Ik heb al veel zitten zoeken en lezen op de site maar kom, ondanks dat t volgens mij niet erg moeilijk is, niet tot een duidelijk antwoord... Wil iemand me please verder helpen?
Hetgeen ik wil is:
Mensen moeten vanuit 30 systemen kunnen inloggen en automatisch toegang krijgen tot hun partitie op een fileserver.
3 wensen hierbij:
- De 30 systemen moeten toegang krijgen tot internet
- De 30 systemen moeten goed beveiligd zijn zodat geen software verwijdert of geïnstalleerd kan worden
- Het beheer van de accounts moet centraal gebeuren zodat je niet bij elke nieuwe account op 30 verschillende PC's moet werken.
Mijn vragen:
1. Welke hardware heb ik nodig? (30 Pc's, server?, router?? switch???)
2. Welke software heb ik nodig?
3. Hoe realiseer ik mijn wensen met die software?
Nogmaals.. mijn excuses als t elders reeds staat maar ik kom er niet uit (ik ben helaas een leek
Bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 17:03 . Reden: oeps.. verkeerde forum topic.. kan iemand hem naar "Netwerken" verplaatsen??? ]