Kapotte sensor(?)

Pagina: 1
Acties:

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:35
Na vandaag mijn E6750 gelapped te hebben (schuurpapier) & mijn Scythe Infinity iets beter te mounten, heb ik eens de nieuwe temps gechecked. Ik vind dit wel erg laag en vraag me af of me sensor kapot is of niet.
(Dit is trouwens wel zonder kast bij +/- 18 graden kamer temperatuur.
Afbeeldingslocatie: http://www.vipehost.com/temps2.PNG

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 05-12-2007 16:18 ]

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 08:19
39 en 40 graden met open kast, Scythe Infinity en een gelapte CPU is niet raar?
Wat je vergeet te vermelden is hoe hoog je temps eerst waren? Je sensor is in ieder geval niet kapot gegaan bij het lappen omdat die in de chip meegebakken zit. (dat is: tenzij je tot je chip gelapt hebt :))

Verwijderd

Heatsink zit goed vast, en maakt goed contact?
Koelblok wordt wel lekker warm?

Evt even undervolten/underclocken, kijken of die dan ook realistische temperaturen geeft.
Zo ja, goeie IHS lapping! _O_

Wat waren je oorspronkelijke temps?

offtopic:
en doe eens een plaatje resize :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 16:00 ]

• Paprika
Oude temps:
Afbeeldingslocatie: http://www.vipehost.com/temps4.PNG

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Zonder kast is natuurlijk geen vergelijk met een dichte kast (als de oude temps met een dichte kast waren). Bovendien scheelt lappen een heleboel en de Scythe Infinity koelt best goed. Probeer eens een eerlijk vergelijk te maken?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Bitage schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:29:
Zonder kast is natuurlijk geen vergelijk met een dichte kast (als de oude temps met een dichte kast waren). Bovendien scheelt lappen een heleboel en de Scythe Infinity koelt best goed. Probeer eens een eerlijk vergelijk te maken?
Waarom is het geen goede vergelijking? Met de kast dicht heb je een goede airflow, met de kast open wordt die juist verstoord, dus zou met de kast open juist in het nadeel zijn.

• Paprika
Heb er nog een zonder kast kunnen vinden en zonder lappen/betere mounting:
klik

Daarom ben ik bang dat ik misschien (zonder het te merken) op de chipset (koeling) heb gedrukt.

[ Voor 31% gewijzigd door Paprika op 05-12-2007 16:38 ]

• Bitage
leonpwner1 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:32:
[...]

Waarom is het geen goede vergelijking? Met de kast dicht heb je een goede airflow, met de kast open wordt die juist verstoord, dus zou met de kast open juist in het nadeel zijn.
Heb je in een open kast airflow nodig dan? De hitte kan direct weg.

• Avalaxy
Bitage schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:48:
[...]

Heb je in een open kast airflow nodig dan? De hitte kan direct weg.
Nee.

Lucht kan niet goed warmte geleiden (dus absorberen), de warme lucht zal dus niet direct wegvloeien (of stralen). Daarvoor is luchtstroming nodig.

• Bitage
leonpwner1 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:15:
[...]

Nee.

Lucht kan niet goed warmte geleiden (dus absorberen), de warme lucht zal dus niet direct wegvloeien (of stralen). Daarvoor is luchtstroming nodig.
En daarom gebruik je koelers. Ik bedoel dat de lucht met een open kast niet gevangen blijft, maar direct weg kan.

• Avalaxy
Bitage schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:20:
[...]

En daarom gebruik je koelers. Ik bedoel dat de lucht met een open kast niet gevangen blijft, maar direct weg kan.
Valt mee, is opzich hetzelfde principe. Het kan wel wegstromen, maar als je een redelijke airflow hebt en je kast zit dicht zou dit opzich beter moeten verlopen omdat de airflow dan gestructureerder is en de warme lucht niet zomaar overal heen vliegt.

Zelf heb ik een tijd m'n kast open gehad en een tijd dicht, momenteel ligt m'n PC zelfs op m'n bureau voor een paar maanden, en ik moet zeggen dat het eigenlijk niet eens merkbaar wat scheelt. Ik heb iig nog niet echt verschil gemeten, ondanks de magere airflow in m'n behuizing :P

• Paprika
Op 3.6 Ghz (+ stockvoltage) werd ie bij orthos 63 graden max. met 0 fans (zonder kast weer). Over stilte gesproken :P (tevens werd de Scythe wel goed warm, dus hij werkt nu goed.)

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 06-12-2007 12:02 ]

Pagina: 1