Harddisk iMac G3 inlezen op OS X.

Pagina: 1
Acties:

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 18:33
Met een flinke kortsluiting heeft de ouwe iMac van m'n pa (G3 denk ik, een van de allereerste met CRT) zichzelf om zeep geholpen.
Hij heeft nu zo'n mooie nieuwe 20" iMac gekocht.
Ik vermoed dat de harddisk 't nog wel doet, maar weet iemand of het mogelijk is om de oude harddisk op de iMac (waarsch. met OS X Leopard) in lezen?
Ik wilde 'm in een extern kastje plaatsen en dan via usb aansluiten.
Gaat dat zonder meer, is het diskformat van de G3 uit te lezen of zijn er evt. nog speciale conversie programma's nodig? 't Gaat alleen om teruglezen van wat tekstbestanden.
(Ik ben zelf nog niet zo bekend met Apple)

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
bum schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:43:
(G3 denk ik, een van de allereerste met CRT)
Zijn er ook G3's zonder CRT dan?

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 22:11
baquelappe schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:44:
[...]

Zijn er ook G3's zonder CRT dan?
ja toch? die van de ronde behuzingen met een scherm op een stang zijn toch ook g3's :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

donald_dick schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:48:
[...]

ja toch? die van de ronde behuzingen met een scherm op een stang zijn toch ook g3's :P
Dat zijn G4's

Maar het maakt niet uit welke generatie de processor is, het gaat er om welke besturingsysteem er op stond en met welk bestandssysteem de schijf was ingedeeld. Waarschijnlijk was het OS 9 of Mac OS X en is het bestandsysteem dus gewoon HFS of HFS+ wat Mac OS X gewoon kan lezen en schrijven, onder Windows kan het met behulp van een programma zoals MacDrive.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.