App. sluiten af als de standaard printer een Xerox is

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 18:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Beste tweakers,

Hopelijk is dit de juiste plek om dit te deponeren.
Ik heb een vreemd probleem waar ik al zeker een klein jaar mee bezig ben.
Een bedrijf waar ik ondersteuning verleen heeft een groot aantal servers en tevens een groot aantal printers, deze zijn vrijwel alleen Xerox en HP printers.

Nu komt het; als mensen iets willen afdrukken met als standaard printer een Xerox dan sluit office programma's af zonder een foutmelding, dit komt ook voor bij bijvoorbeeld Internet Explorer (6.0.xxxx) eventlog geeft ook geen melding.
Dit komt ook voor bij bijvoorbeeld Internet Explorer (6.0.xxxx)

Alle PC's zijn Dell laptops (D6xx) en desktops (GX5xx) met Windows XP SP2 en Office 2003 SP2.
Het probleem lijkt vaker voor te komen op de laptops, maar na de recente update van Office 2003 SP2 lijkt het ook soms voor te komen op de desktops. Een verse installatie is al geprobeerd en lijkt ook niet altijd te lukken.

Als je vervolgens de eigenschappen van een Xerox opvraagt dan crashed de explorer.exe, deze moet dan handmatig weer gestart worden.
Eerste instantie zou het probleem te maken hebben als de driver op de server wordt bijgewerkt naar een andere versie, maar het verwijderen van de printer op de client en opnieuw toevoegen lost dit op.

Xerox printers zijn type DC440 met driver PCL6.

Ik heb me rot gezocht op Microsoft, Xerox, Dell, MSDN, Google, GoT enz. en heb maar 1 oplossing gevonden die ongeveer 80% van alle gevallen werkt, namelijk KB935843.
Aangezien dit probleem bij de meeste Microsoft producten voorkomt ben ik zo bij de betreffende update terechtgekomen.
Echter bij 20% van de gevallen werkt het niet en dit is al 6+ maanden een doorn in me hoofd.

Heeft iemand een soort gelijk probleem? Laat het dan graag horen. Ik zoek graag zelf naar de oplossing maar vind het nu wel genoeg geweest.

Alle informatie, mocht deze missen kan ik jullie aanleveren.

Alvast bedankt voor de moeite. _/-\o_

Spec's PC

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Geen idee of deze info je kan helpen, maar ik heb een gelijkaardig probleem gehad met een HP Color LaserJet 2840 in een klein netwerk van een KMO. Het ging wel maar over één netwerkprinter dus. Ik heb toen op elke toestel alle bestaande HP printergerelateerde drivers verwijderd, de mini-PCL6 driver geinstalleerd op elk toestel en manueel op elk toestel opnieuw geinstalleerd (wat in een groot netwerk onbegonnen werk is). Toen trad het probleem niet meer op.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Kleine netwerken is dit wel te doen, echter helaas gaat het hier om x000 servers x0000 printers en x00000 clients geschat.

Spec's PC

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 18:17
Heb je al contact gehad met een/of alle leverancier over dit probleem? Ik neem aan dat je met die aantallen client/server en printers wel een onderhouds contract oid hebt :?

Hail to the king baby!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

heb dit zelf ook gehad.

(eventueel) bij client printer verwijderen
op server:
Printer verwijderen
drivers verwijderen
spool stoppen
spool starten
drivers van internet halen en opnieuw printer installeren (met NIEUWE drivers)

client opnieuw printer toevoegen

dat was voor mij de oplossing

kwam trouwens omdat ik een vinkje "locale printers gebruiken" (ofzo) aan had in mstsc

[ Voor 12% gewijzigd door Four op 05-12-2007 17:16 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
urk_forever schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:00:
Heb je al contact gehad met een/of alle leverancier over dit probleem? Ik neem aan dat je met die aantallen client/server en printers wel een onderhouds contract oid hebt :?
Nog geen contact gehad moet ik wel zeggen, echter zou dit te maken hebben met een security update van microsoft. Bovenstaande patch zou dit weer moeten oplossen maar helaas werkt deze enkel 80% van alle gevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door nhanssen op 06-12-2007 08:44 . Reden: Update ]

Spec's PC

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Four schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:08:
heb dit zelf ook gehad.

(eventueel) bij client printer verwijderen
op server:
Printer verwijderen
drivers verwijderen
spool stoppen
spool starten
drivers van internet halen en opnieuw printer installeren (met NIEUWE drivers)

client opnieuw printer toevoegen

dat was voor mij de oplossing

kwam trouwens omdat ik een vinkje "locale printers gebruiken" (ofzo) aan had in mstsc
Dit scenario is ongeveer gebeurd, onze 3e partij heeft op de server de printerdrivers vernieuwd (laatste). Vervolgens hebben we de drivers van de client verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Spooler herstart is af en toe inderdaad noodzakelijk.

Dit is voor ons een soort van workaround, maar helaas geen permanente oplossing wat ik wel graag zou willen.

[ Voor 0% gewijzigd door nhanssen op 06-12-2007 08:22 . Reden: Typo ]

Spec's PC

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Misschien beter het onderhoudscontract gebruiken in dit geval.

Toch bedankt voor de aanvullingen.

Spec's PC

Pagina: 1