HP Compaq accu probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SRI
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-10-2025
Beste mensen,

het gaat hier om een HP Compaq nx 8220. Het probleem is als volgt: hij kan wel gebruik maken van een accu of werken op netstroom. Hij kan de accu echter niet zelf opladen. Ik heb de accu al vervangen door een andere. Het probleem bleef echter terwijl de accu in een andere laptop wel op wou laden.

Kortom ik denk dat het laadmechanisme dus kapot of uitgeschakeld is. Iemand enige ervaring ermee? (kan je uberhaubt het laadmechanisme uitschakelen en zoja hoe schakel je het dan weer in?)

Ik hoop dat iemand van jullie een oplossing weet het was een prijzig laptopje en zou het zonde vinden als ik hem moet vervangen/degraderen tot desktop.

Alvast bedankt.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 17:06
ik heb het probleem vaker gezien (ook bij een compaq). komt erop neer dat het laadmechanisme kapot is, en je dus afhankelijk van je laptop type een nieuw moederboard nodig hebt, of heel misschien zit er een klein los voedingsprintje in. (garantie?)

[ Voor 6% gewijzigd door Meester_J op 05-12-2007 15:01 ]

• SRI
Nop geen garantie, heb net ook nog de adaptor en de batterij dubbel gechekt maar alles werkt. Dat word denk ik een duur geintje om te laten maken.

(hp support denkt ook dat het aan iets in het moederbord is).

Verwijderd

Kan je die andere laptop niet altijd gebruiken om de accu op te laden? Of is dat best veel moeite?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SRI schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:38:
Nop geen garantie, heb net ook nog de adaptor en de batterij dubbel gechekt maar alles werkt. Dat word denk ik een duur geintje om te laten maken.

(hp support denkt ook dat het aan iets in het moederbord is).
Als het echt iets met het moederbord is zit je zo op 350+ euro om het te laten maken. Omdat alles op het moederbord zit zijn ze super duur. Ook omdat alleen HP/Compaq ze heeft vragen ze er belachelijk veel geld voor. Je kan altijd vragen wat het ongeveer gaat kosten, maar ik zou het tenzij je de laptop heel veel mobiel nodig hebt niet laten doen.

• SRI
Ja dat laden op een andere laptop was ook door mijn hoofd gegaan maar is niet echt een optie. En de reparatie kosten worden afhnakelijk van waar tussen de 300 tot 500 euro geschat,... Naja kan niet anders nieuwe laptop is duurder.

Verwijderd

Als de laptop aanstaat druk je op de uitknop en houd deze ingedrukt totdat hij uitgaat (hardware reset). In mij geval kan ik de acuu weer opladen. Misschien werkt dat ook voor jou. Susses.

Verwijderd

Een vriend van mij heeft een soortgelijk probleem gehad en dit bleek een BIOS probleem te zijn,opgelost door een bios-update.

Neem ff contact op met HP/Compaq voor de laatste bios versie en mogelijk is jouw probleem opgelost.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 06:12 ]

Pagina: 1