Toon posts:

HP Office PC + Eizo S2411W of Eizo S2431W

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Op het werk heb ik een HP dc7600 PC'tje met onboard videokaart (Intel) en een ellendig oud compaq 17" CRT-scherm van 10 jaar oud.
Ik zou dit graag vervangen door een 24" TFT. Ik dacht daarbij aan het merk Eizo omdat ik geen risico wil lopen zoveel geld te geven aan een middelmatig scherm. De redenering hierbij is dat als je toch veel geld uitgeeft, best genoeg uitgeeft voor de zekerheid iets kwalitatiefs te hebben. Ik heb eerder Eizo's gezien, en was altijd onder de indruk ervan. Thuis heb ik Samsung 770P's, die waren ook heel duur, maar ben er wel tevreden van.
De vraag die ik voor jullie heb bestaat uit twee delen.
1. Er moet een nieuwe videokaart (PCI-Express) in die PC. Hij heeft wel een PCI-e x16 slot, dus dat kan. Heb ik een speciale kaart nodig om zo'n schermresolutie deftig aan te sturen? Iemand zei me dat je daarvoor 512MB geheugen op de kaart nodig hebt, maar is dat wel waar? Want dan moet je al een zware kaart nemen, die dit pc'tje niet gaat kunnen trekken (wat betreft voeding vnl.);
2. Heeft er iemand van jullie een idee wat de verschillen zijn tussen de S2411W of S2431W van Eizo? Want als je de specs bekijkt lijken die wel identiek, buiten de aansluitingen (DVI-D voor de ene, DVI-I voor de andere) en de boxen die de ene wel heeft en de andere niet.

Alvast bedankt voor jullie ideeën!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 13:18
1. Voor Windows gebruik voldoet elke PCI-E videokaart. Ze zullen allen die resolutie wel ondersteunen, en de kaart hoeft ook niet krachtig te zijn, aangezien je denk ik toch alleen met office gerelateerd werk bezig bent op die computer (en niet gamen oid, ten minste, dat hoop ik voor je baas :+ )

2. Google geprobeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyFish op 05-12-2007 14:46 ]

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:41:

De vraag die ik voor jullie heb bestaat uit twee delen.
1. Er moet een nieuwe videokaart (PCI-Express) in die PC. Hij heeft wel een PCI-e x16 slot, dus dat kan. Heb ik een speciale kaart nodig om zo'n schermresolutie deftig aan te sturen? Iemand zei me dat je daarvoor 512MB geheugen op de kaart nodig hebt, maar is dat wel waar? Want dan moet je al een zware kaart nemen, die dit pc'tje niet gaat kunnen trekken (wat betreft voeding vnl.);
Bijna elke videokaart kan 1920*1200 vergeven. Wil je fanatiek gaan gamen, dan pas heb je een zware videokaart nodig. Voor 100 euro heb je al een 8600GT. Prima kaart, zeker voor office werk. Zou wel een passief gekoelde kaart kopen, zeker als je hem op kantoor gaat gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door chrisborst op 05-12-2007 14:52 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 13:18
chrisborst schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:50:
[...]

Bijna elke videokaart kan 1920*1200 vergeven. Wil je fanatiek gaan gamen, dan pas heb je een zware videokaart nodig. Voor 100 euro heb je al een 8600GT. Prima kaart, zeker voor office werk. Zou wel een passief gekoelde kaart kopen, zeker als je hem op kantoor gaat gebruiken.
8600GT is inderdaad een prima deal waar zelfs ook nog echt prima op te gamen valt, maar als er echt puur en alleen office werk op gedaan wordt ben je net zo goed af met een basic PCI-E kaart van misschien 50 euro?

Het is ook maar wat je er voor over hebt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iemand zei me dat je daarvoor 512MB geheugen op de kaart nodig hebt, maar is dat wel waar?
Die iemand kletst uit z'n nek :X

1680x1050 kan ik ook uit een 32MB onboard kaartje halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 05-12-2007 14:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft er iemand van jullie een idee wat de verschillen zijn tussen de S2411W of S2431W van Eizo? Want als je de specs bekijkt lijken die wel identiek, buiten de aansluitingen (DVI-D voor de ene, DVI-I voor de andere) en de boxen die de ene wel heeft en de andere niet.
het verschil zit het hem in de dynamic contrast die de S2411W heeft en de S2431W niet, en de S2431W heeft idd speakers iets wat de S2411W weer niet heeft. Contrast enhancher is dynamishe backlighting wat diepere zwart waardes geeft, maar gaat ten koste van hoe accuraat de kleuren zijn, voornamelijk iets wat imo handig is in combi met games en films.

De S2431W is dus meer een office monitor en de S2411W meer een allround monitor.

[ Voor 5% gewijzigd door Silverfox op 05-12-2007 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden!
Pagina: 1