Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
In deze moderne tijd mag je toch verwachten dat je na een uur of 23.00 nog zonder problemen van Den Helder naar Maastricht kan komen met het OV, maar probeer dat maar nietMAX3400 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:29:
Wat verwacht je? Dat de NS 24 uur per dag met iedereen rekening houdt?
Zeg ik dat? Dat vul jij in, doen veel mensen trouwens invullen wat andere mensen volgens zichzelf denken. En heel snel iets roepen zonder na te denken ook al zoiets modieus.MAX3400 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:29:
Wat verwacht je? Dat de NS 24 uur per dag met iedereen rekening houdt?
Nee, maar 4 keer 3 minuten later 's nachts uit Den Bosch vertrekken lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ja, en dat de NS gedurende 4 uur iemand inzet om je trein te besturen op een tijdstip dat er misschien 2 mensen in NL van Den Helder naar Maastricht willen?johnnyv.nl schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:37:
[...]
In deze moderne tijd mag je toch verwachten dat je na een uur of 23.00 nog zonder problemen van Den Helder naar Maastricht kan komen met het OV, maar probeer dat maar niet
Den Bosch is anders een knooppunt voor treinen uit de richting Eindhoven, Rotterdam etc... Dus 1 trein 3 minuten later laten rijden, is nog 20 andere treinen aanpassen...Spice schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:39:
[...]
Zeg ik dat? Dat vul jij in, doen veel mensen trouwens invullen wat andere mensen volgens zichzelf denken. En heel snel iets roepen zonder na te denken ook al zoiets modieus.
Nee, maar 4 keer 3 minuten later 's nachts uit Den Bosch vertrekken lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 05-12-2007 14:40 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dan heb je toch gewoon 2 minuten overstaptijd? je komt aan om x.19 en je trein naar Utrecht vertrekt om x.21 tochSpice schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:28:
Even gekeken of er voor mij iets veranderde, niet echt gelukkig. Ik had me wel verheugd op de nachttreinen van en naar Brabant (woon zelf in Utrecht). Den Bosch-Utrecht is goed te doen, trein gaat 1.21, 2.21, 3.21 en 4.21. Die van Tilburg naar Utrecht is echt humor![]()
Vertrek van 1.04 2.04 en 3.04 naar Den Bosch en die komt aan, je raadt het al 1.19, 2.19, 3.19 en 4.19 mag je 58 minuutjes wachten op je overstap.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
En vervolgens gaat iedereen die tussen Maastricht en Den-Helder aan het spoor woont klagen over geluidsoverlast van treinen midden in de nacht. Een nachttrein buiten de randstad is wat mij betreft niet nodig. Het nachtnet in de randstad is al betrekkelijk rustig bezet.MAX3400 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:39:
[...]
Ja, en dat de NS gedurende 4 uur iemand inzet om je trein te besturen op een tijdstip dat er misschien 2 mensen in NL van Den Helder naar Maastricht willen?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Midden in de nacht? Knooppunt naar Rotterdam klopt trouwens niet.Den Bosch is anders een knooppunt voor treinen uit de richting Eindhoven, Rotterdam etc... Dus 1 trein 3 minuten later laten rijden, is nog 20 andere treinen aanpassen...
De lijnen zijn nieuw dan lijkt mij het voor de handliggend dat je ze rendabel probeert te maken, je zal geen extra klanten trekken met een reistijd van 1.52 van Tilburg naar Utrecht.
Verhip ja, je hebt gelijk, ben nog niet wakker ofzo, goed gezien, ik ging af op wat de ns-planner je voorschoteld.Dan heb je toch gewoon 2 minuten overstaptijd? je komt aan om x.19 en je trein naar Utrecht vertrekt om x.21 toch
De reisplanner geeft vreemde informatie. Bij een aakomst in Den Bosch (vanuit Utrecht) komt je om 01.41 aan, de suggestie is om de trein vanuit Den Bosch naar Tilburg te nemen van 02.43, meer dan een uur wachten dus. Wanneer je om 02.41 aankomt krijg je de suggestie om de trein vanuit Den Bosch naar Tilburg van 03.43 te nemen. De reisplanner klopt dus niet helemaal. De overstap is goed te doen, de reistijd zal dus minder dan een uur bedragen.Spice schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:43:
[...]
Midden in de nacht? Knooppunt naar Rotterdam klopt trouwens niet.
De lijnen zijn nieuw dan lijkt mij het voor de handliggend dat je ze rendabel probeert te maken, je zal geen extra klanten trekken met een reistijd van 1.52 van Tilburg naar Utrecht.
Wellicht dat de reisplanner uitgaat van een minimale overstaptijd van meer dan 2 minuten. De overstap in Den Bosch past dus niet binnen het algoritme, 62 minuten wachten wel.
[ Voor 9% gewijzigd door argro op 05-12-2007 14:54 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Klopt, ding gaat uit van drie minuten overstaptijd op de meeste stations.argro schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:53:
[...]
Wellicht dat de reisplanner uitgaat van een minimale overstaptijd van meer dan 2 minuten. De overstap in Den Bosch past dus niet binnen het algoritme, 62 minuten wachten wel.
Wat me, door de bank genomen, overigens niet onredelijk lijkt. Soms is het in vijf seconden een perrontje overhoppen maar vaak genoeg moet je je in de spits tussen duizenden anderen allerlei trappen opwurmen om vijf perrons verder uit te moeten komen...Luccus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:24:
[...]
Klopt, ding gaat uit van drie minuten overstaptijd op de meeste stations.
Hoewel de NS natuurlijk best wel sporen zou kunnen vergelijken als ze de overstaptijd berekenen
leoaq.fm // Jeune Loop
TouchéVerwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:31:
Voor wat betreft het nachtnet zal die spits wel meevallen denk ik
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
De verbinding Schiphol-Rotterdam is wel een stuk verbeterd. Nu is er tussen 12 en 2 uur 's nachts nog een groot gat die in de nieuwe regeling met een trein om 1 uur wordt opgevuld.