Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Discoveries are made by not following instructions.
Beetje verkapte vorm van spam.
Verwijderd
Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch
Deze actie is slechts geldig per huishouden. U kunt eenmalig gebruik maken per uniek IP adres.
Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om en zullen deze nooit verstrekken aan derden.
Msn-inloggegevens slaan wij niet op. Door op de "versturen"-button te klikken, verstuurt u een uitnodiging naar al uw msn-contactpersonen, om hen te attenderen op PS3winnen.nl
Deze uitnodiging word maximaal 1x verstuurd, het is onmogelijk dat dezelfde persoon meerdere uitnodigingen ontvangt. Om gebruik te maken van deze dienst dient u 16 jaar of ouder te zijn of toestemming te hebben van een ouder/voogd.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Layout is hetzelfde, contact-formulier is hetzelfde...
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Directe link: Report web forgery [google.com]
Goedkope marketing voor dummies dus.
Ze stellen dat ze de gegevens nooit zullen verstrekken aan derden, maar misschien hebben ze nog een leuk dochteronderneminkje dat niet valt onder "derden" zoals MAX3400 al schetste. In ieder geval geen zuivere koffie.
En mensen die dit invullen het maar gek vinden als hun hotmail 'gehackt' is
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
1
2
3
4
| Domeinnaam ps3winnen.nl Status actief *knip* Administratie door NL Domain Registry |
De WHOIS brengt me nergens. Zoals Xyanide al zei: je contactpersonen gaan gespammed worden. De 100.000en persoonsgegevens die ze op deze manier krijgen zijn veel geld waard, meer dan die ene PS3 die ze weggeven. Het is waarschijnlijk gewoon een manier voor Sensson om extra inkomsten te genereren door de verkoop van klantenprofielen - iets dat veel firma's doen (je zou schrikken hoeveel dat waard is).
Het is idioot iemands wachtwoord te vragen en nog idioter het te geven. Al is de opzet niet viraal van aard, de gevolgen zijn dat wel: spammerdespammerdespam, via jouw mailbox.
Edit: hola, al veel posts op de tijd dat ik effectief mijn bericht verstuurde.
Exact.PromWarMachine schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:15:
Zo heb je dus voor €250 een enorme database aan e-mailadressen. Om te controleren of dezelfde persoon al een uitnodiging heeft gehad, wordt het e-mailadres immers opgeslagen.
Goedkope marketing voor dummies dus.
Ze stellen dat ze de gegevens nooit zullen verstrekken aan derden, maar misschien hebben ze nog een leuk dochteronderneminkje dat niet valt onder "derden" zoals MAX3400 al schetste. In ieder geval geen zuivere koffie.
[ Voor 36% gewijzigd door pasta op 08-12-2007 14:23 . Reden: Die whois-info kunnen ze zelf opzoeken. Hier klakkeloos posten met gebrek aan respect voor de privacy vind ik een beetje te overdreven. ]
[ Voor 77% gewijzigd door pasta op 08-12-2007 14:24 ]
Verwijderd
En gaan ze als Report weg
T klinkt ook al helemaal niet goed dat je je password moetopgeven
Het KAN zijn dat die niet worden opgeslagen, hoewel dat altijd maar is af te wachten (goh hoe zou iemands MSN nou kunnen worden gehackt als msn zo veilig is?)
Maar alsnog zou ik het niet doen, wetende dat je contactpersonen spam gaan krijgen
Ook al keer gehad, kreeg tig keer spam
Wss deed die site eens per week de database op "0" zetten zodat iedereen weer een spammail krijgt, lekker gezellig maar niet heus
Ik zou niet weten waar je dit kunt aangeven, politie misschien, die weten waar je terecht kan waarschijnlijk?
Succes.
T60P Widescreen
Ik denk dat je bedoelt dat Dirk hem ooit verkocht heeft. Die reactie dateert uit 2005
Verder zijn het inderdaad gekke WHOIS gegevens. Vooral dat bedrijf Contraband ICT services heeft een gare homepage
@ onder, ja idd
[ Voor 15% gewijzigd door pasta op 08-12-2007 14:24 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door pasta op 08-12-2007 14:18 ]
T60P Widescreen
Verwijderd
*knip op verzoek*
[ Voor 19% gewijzigd door pasta op 08-12-2007 14:19 ]
Tijd om je zusje een verhaal te vertellen over de bijtjes, de beestjes en de foute websites? En vooral over overdraagbare infectieuze websites?Mr_Groovy schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:57:
Heb deze link gekregen mijn zusje: www.ps3winnen.nl
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
het is officieel "Microsoft Messenger Services" / "Microsoft Live Messenger" of weet ik veel wat, maar zeker geen afkorting
you had me at EHLO
Euh, het heette vroegâh MSN Messenger, van "Microsoft Network" (afgekort: MSN).TheNymf schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:46:
als er "msn" in staat is het al fout
het is officieel "Microsoft Messenger Services" / "Microsoft Live Messenger" of weet ik veel wat, maar zeker geen afkorting
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
maar het kan zijn dat dit een site is die alleen maar een bericht stuurt naar al je contact personen, want dat is mogelijk met het script, en niks opslaat van je wachtwoord.
maar ik zelf zou nooit me wachtwoord opgeven want ze kunnen heb opslaan en daarmee in je account komen
Verwijderd
Gezien het feit dat jullie al 'onderzoek' hebben gedaan, lijkt het me duidelijk dat Sensson een hosting partij is. Daaruit vloeit onherroepelijk voort dat wij een derde persoon zijn in deze kwestie en slechts deze websites faciliteren. Voordat u (of jij) vraagt om de contactgegevens van onze klant: het spreekt voor zich dat wij niet zonder wik of stoot onze klantgegevens bekend maken, ook niet aan instanties zonder gerechtelijk bevel, privacy blijft nu eenmaal een groot goed.
We hebben hier al meermalen contact over gehad met onze klant, die aan heeft gegeven dat deze manier van werken volgens hun jurist volstrekt legaal is. Daar hebben wij op dit moment onze twijfels over en dat is ook de reden dat wij deze zaak bij de OPTA hebben voorgelegd. Als jullie interesse hebben in de uitslag kunnen jullie contact opnemen via onze website. Wij gaan hier derhalve ook geen ethisch standpunt in nemen of deze website al dan niet volgens bepaalde normen en waarden fungeert. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in dit geval zullen wij pas tot afsluiting of contractontbinding overgaan op het moment dat deze websites strafbaar al dan niet legaal bevonden worden door de OPTA.
Verder hebben wij eveneens het punt behandeld wat betreft het opslaan van e-mail gegevens. Dit is bij eenmalige mailings hoe dan ook niet toegestaan. Deze worden, zo is ons verteld, dan ook opgeslagen als MD5 hash. Zoals degene met een iet wat bredere computer opleiding weten, is dit niet terug te coderen tot een e-mail adres en voldoet deze daarom ook aan de eisen voor dit soort mailings (zo niet, hoor ik het graag, dit heb ik nog niet van iemand bevestigd mogen krijgen, ook nog niet van de OPTA).
Ik neem aan dat hiermee de onduidelijkheden voor wat betreft Sensson uit de wereld zijn geholpen. Zo niet, kunt u natuurlijk contact opnemen via de website. Alle serieuze e-mails en telefoontjes zullen worden behandeld. Dus mochten jullie vragen hebben hoor ik deze graag.
maak een msn adres aan, en zet er in je contactpersonenlijst de gegevens in die je kunt vinden in de WHOIS van de website.
En meld je dan aan
[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 05-12-2007 23:19 ]
Hoe wil jij een e-mail sturen naar een MD5 hash? Ik vind het maar een vreemd verhaal, zo'n hash is alleen bruikbaar om een wachtwoord te coderen op je eigen systeem, maar je hebt er verder niks aan. Ook niet voor een eenmalige mailing.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:08:
Mochten jullie niet tot de x aantal personen horen die al reeds contact hebben gezocht met ons, wil ik hierbij wel even publiekelijk onze reactie geven hierop.
Gezien het feit dat jullie al 'onderzoek' hebben gedaan, lijkt het me duidelijk dat Sensson een hosting partij is. Daaruit vloeit onherroepelijk voort dat wij een derde persoon zijn in deze kwestie en slechts deze websites faciliteren. Voordat u (of jij) vraagt om de contactgegevens van onze klant: het spreekt voor zich dat wij niet zonder wik of stoot onze klantgegevens bekend maken, ook niet aan instanties zonder gerechtelijk bevel, privacy blijft nu eenmaal een groot goed.
We hebben hier al meermalen contact over gehad met onze klant, die aan heeft gegeven dat deze manier van werken volgens hun jurist volstrekt legaal is. Daar hebben wij op dit moment onze twijfels over en dat is ook de reden dat wij deze zaak bij de OPTA hebben voorgelegd. Als jullie interesse hebben in de uitslag kunnen jullie contact opnemen via onze website. Wij gaan hier derhalve ook geen ethisch standpunt in nemen of deze website al dan niet volgens bepaalde normen en waarden fungeert. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar in dit geval zullen wij pas tot afsluiting of contractontbinding overgaan op het moment dat deze websites strafbaar al dan niet legaal bevonden worden door de OPTA.
Verder hebben wij eveneens het punt behandeld wat betreft het opslaan van e-mail gegevens. Dit is bij eenmalige mailings hoe dan ook niet toegestaan. Deze worden, zo is ons verteld, dan ook opgeslagen als MD5 hash. Zoals degene met een iet wat bredere computer opleiding weten, is dit niet terug te coderen tot een e-mail adres en voldoet deze daarom ook aan de eisen voor dit soort mailings (zo niet, hoor ik het graag, dit heb ik nog niet van iemand bevestigd mogen krijgen, ook nog niet van de OPTA).
Ik neem aan dat hiermee de onduidelijkheden voor wat betreft Sensson uit de wereld zijn geholpen. Zo niet, kunt u natuurlijk contact opnemen via de website. Alle serieuze e-mails en telefoontjes zullen worden behandeld. Dus mochten jullie vragen hebben hoor ik deze graag.
Ook vraag ik me af of de Opta hier iets mee te maken heeft. De politie lijkt me een beter instituut aangezien het weinig met de telecomsector te maken heeft
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Euh jawel hoor, als je een e-mailadres niet mag opslaan, maar wel bijvoorbeeld de MD5-hash, kun je vervolgens ieder nieuw nieuw e-mailadres ook hashen, en controleren of de hash al in de database voorkomt.Marzman schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:40:
[...]
Hoe wil jij een e-mail sturen naar een MD5 hash? Ik vind het maar een vreemd verhaal, zo'n hash is alleen bruikbaar om een wachtwoord te coderen op je eigen systeem, maar je hebt er verder niks aan. Ook niet voor een eenmalige mailing.
Ook vraag ik me af of de Opta hier iets mee te maken heeft. De politie lijkt me een beter instituut aangezien het weinig met de telecomsector te maken heeft
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dan blijf ik nog wel even zitten met of dit volgens Microsoft is toegestaan. Ik weet niet zeker of er wel of geen sprake is van een overeenkomst op het moment dat er verbinding wordt gemaakt met de MS-servers (ik neem aan van wel), maar er staat in ieder geval in de overeenkomst dat het niet is toegestaan je accountwachtwoord aan derden te verstrekken ("uw wachtwoord voor het serviceaccount geheimhouden"). Wat er op die site gedaan wordt lijkt me dan ook een vorm van uitlokking, ik heb zelf de neiging te zeggen dat dit niet toegestaan is. Verder lijkt me "software of services van onbevoegde derden gebruiken voor toegang tot het netwerk voor Microsoft-expresberichten (momenteel .NET Messenger Service genoemd)" erg duidelijk, ik heb niet het idee dat het geen software van onbevoegde derden betreft. Wat ook niet mag: "een geautomatiseerd proces of geautomatiseerde service gebruiken voor toegang en/of gebruik van de service (bijvoorbeeld een BOT, een crawler, in cache opslaan van gegevens die door Microsoft zijn opgeslagen of 'metazoeken')". Nog een discutabel punt: "U mag de service gebruiken vanaf het moment dat u de registratieprocedure heeft voltooid." en daarvoor dus niet.
Het lijkt me dus niet echt toegestaan. Die juristen kunnen zoveel zeggen, maar als ik de overeenkomst zo lees hebben zij het fout.
Oja, dan blijf je natuurlijk nog zitten met het feit dat die mail commercieel van aard is (waarom ga je anders zomaar playstations weggeven?) en dat die, mocht ik ze ontvangen, direct naar de het Meldpunt Spam gaan.
Ik begrijp verder ook dat u niet hoofdverantwoordelijk bent over deze site, wellicht kunt u uw klant vertellen dat ik, aangezien ik MSN gebruik en derhalve ook aan de overeenkomst gebonden ben, volgens het punt "ons onmiddellijk op de hoogte stellen van eventuele schendingen van het beveiligingsbeleid voor de service" genoodzaakt ben MS hiervan op de hoogte te stellen. Ik heb geen idee wat zij verder voor stappen zullen ondernemen, maar ik denk dat minstens het IP-adres van de server geblokkeerd wordt bij MS.
Een hash om e-mailadressen maar eenmalig lastig te vallen. Daar had ik inderdaad niet aan gedacht, maar je moet dus die zwarte piet op die website maar geloven op zijn mooie ogen dat hij echt niks anders met je logingegevens doet dan eenmalige een script te laten runnen dat een mailing doet naar je contactpersonen en hun e-mailadressen in een hash stopt. En zelfs dan blijft er genoeg over dat het een discutabele website maakt.DataGhost schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:00:
Juist. Eerst mail sturen, dan pas hashen en opslaan.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Zowiezo is die website erg gaar, als in de zin dat je je MSN user/ww op moet geven.
Waarom zo moeilijk doen, gewoon ipv 1 msn bericht versturen, verstuur je er gewoon 2. 1 naar de spam-ontvangers, en 1 naar jezelf met het ww. Je slaat niets op op de hosting server, je doet precies wat je zegt.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:40:
Hashes kunnen ook gebruteforced worden, en daaruit het email adress weer halen.
Zowiezo is die website erg gaar, als in de zin dat je je MSN user/ww op moet geven.
Hoef je niets te bruteforcen, alleen je msn logs na te lezen. Sommige mensen denken zo ingewikkeld over sommige dingen.
Verwijderd
En nog vind ik het een trieste actie, je weet dat mensen hier in trappen, waarom niet eens voor de verandering een waarschuwingslijst laten zien als iemand echt inlogd met zijn of haar gegevens. Niet iedereen heeft veel verstand van computers, kom dan niet met deze kutsites en zet ze later te koop.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:08:
Mochten jullie niet tot de x aantal personen horen die al reeds contact hebben gezocht met ons, wil ik hierbij wel even publiekelijk onze reactie geven hierop.
Sympatie: 0.
Ik raad de hostingprovider aan om de klant een andere host te laten zoeken. De website an sich wens ik veel succes. De boetes van de opta (https://www.spamklacht.nl/asp/ !!) kunnen ook mals zijn. Zodra ik 1 mail ontvang, dan gaat hij direct naar spamklacht toe, en ik raad een ieder aan dat te ondernemen.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Ik denk dat vooral Microsoft not amused is over dit soort acties en die hebben toch wel een paar juristen in dienst....
[ Voor 30% gewijzigd door Henk007 op 08-12-2007 13:25 ]
Signature
Dit topic is gesloten.
![]()