Toon posts:

Hulp bij beeldschermkeuze

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor het werk zijn we op zoek naar een type beeldscherm in het kader van het werken met digitale documenten welke aan de volgende eisen moet voldoen:

Leveranciersoftware die gebruikt wordt voor de digitale documenten is hard gecodeeerd op een resolutie van 1024 * 768
De videokaarten in de bestaande pc's hebben als maximale resolutie 1024 * 768
Er moeten 2 a4 documenten naast elkaar in beeld kunnen worden gebracht zonder overlapping;
Er moet aan de onderkant en bovenkant van de getoond a4 documenten een cm ruimte " over" zijn voor de menubalk van de applicatie waarin de a4 wordt geopend (adobe reader)

Wat hebben we tot nu toe geprobeerd:

22 inch breedbeeldscherm - Bevindingen:

Niet ideaal voor een resolutie van 1024* 768 aangezien het beeld verticaal/ hoogte niet voldoende ruimte heeft voor een a4 + cm. Ook wordt het beeld uit elkaar getrokken waardoor het niet meer schero is.

19 inch en 20 inch scherm:

Kan prima de 1024 * 768 resolutie weergeven maar dit geeft niet voldoende ruimte voor 2 a4 documenten naast elkaar (overlapping)

Nu was mijn oog gevallen op een 21.3 inch beeldscherm bijvoorbeeld Liyama H2130-B1 21,3 inch TFT (geen breedbeeld maar 4:3 verhouding)

Ik ga nu deze optie onderzoeken.

Heeft een van jullie wellicht nog een suggestie welke ik kan onderzoeken rekening houdend met de genoemde eisen/beperkingen ?

Twee beeldschermen naast elkaar wordt hier momenteel niet als optie gezien (wellicht wel als noodoplossing mochten de andere opties niet werken)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-04 16:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uhm, is het niet gewoon zo dat de resolutie van je scherm bepaalt hoeveel je er op kwijt kan en niet het aantal inch :?

Dus koop gewoon willekeurig welke TFT die een native resolutie heeft van 1024x768, aangezien je toch niet meer dan dat kan uitsturen :?

Mgoed, 2x A4 leesbaar weergeven op 1024x768 wordt wel een tikkie lastig denk ik. En dan maakt het volgens mij ook bar weinig uit of het scherm wat je daarvoor gebruikt nu 17"is of 24" :?

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 05-12-2007 12:26 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ja, Het gaat niet zo goed werken allemaal. De combinatie van eisen is wat lastig samen te voegen tot 1 oplossing.

Je wil een TFT eigenlijk altijd op zn native resolutie draaien, dus je wil een scherm kopen met een native reso van 1024x768, al zijn die al aardig schaars geraakt en zeker niet groot (15 inch max ofzo?)

Of je wil zorgen voor een andere videokaart voor hogere resoluties.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat jij wil kan niet. De hoeveelheid die je op je scherm kwijt kunt hangt af van de reso, niet van het beeldoppervlak.
Met het prog dta je nu gebruikt, op die 1024*768, passen daar 2 A4s naast elkaar? Zo nee, dan maakt het geen bal uit of je daar nu een 14" CRTje of een 60" plasma aan hebt hangen als je op 1024 *768 als reso blijft.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:33
Met Terw_Dan. Zelf nog geen ervaring met hogere resoluties (zelf zit ik met mn laptopje op 1280x800 vastgeroest) maar ik denk dat je minimaal 1650x1050 pixels nodig hebt om 2x A4 naast elkaar te zetten, misschien beter nog 1920x1200.

Dat de software hardcoded op 1024x768 zit zou toch niet moeten uitmaken, of gaat hij fullscreen oid? Ik heb zelf een kassasysteem geschreven voor een restaurantje van mn buurman die vanwege de schermen daar ook maar op 1024x768 is vastgezet. Dat is daar de resolutie en meer hebben ze (voorlopig) niet nodig. Code schrijven die alles mee rekt ed was dus ook zinloos. Programma werkt gewoon prima windowed op mijn laptop, houd alleen vele ruimte aan de zijkant over, maar dat is geen probleem.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:28
Ik heb zelf nu een 20" scherm met 1680*1050 reso. Hier kan ik met moeite 2 a4 naast elkaar weergeven. In de lengte gaat het niet, kom dan net iets te kort.
Ben nu dan ook op zoek naar een 24" scherm met 1920x1200 reso. Dan kan je wel fatsoenlijk 2 a4-tjes naast elkaar hebben.
Je zult dus een videokaart in je pc moeten stoppen die 1920*1200 kan weergeven, of je moet 2 schermen gaan neerzetten.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 05 december 2007 @ 12:31:
Wat jij wil kan niet. De hoeveelheid die je op je scherm kwijt kunt hangt af van de reso, niet van het beeldoppervlak.
Met het prog dta je nu gebruikt, op die 1024*768, passen daar 2 A4s naast elkaar? Zo nee, dan maakt het geen bal uit of je daar nu een 14" CRTje of een 60" plasma aan hebt hangen als je op 1024 *768 als reso blijft.
Precies wat hij zegt! ;) Of neem linux ubuntu dan kan je mooi met meerdere bureaubladen bovenelkaar werken waardoor het lijkt alsof je op 1 scherm 2 a4 word bladen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

We gaan het 20inch en 24 inch scherm testen met een hogere resolutie.
Betekent andere videokaart die deze resolutie wel aankan.

We gaan dan ook kijken wat de gevolgen zijn voor de applicatie.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:21:
Bedankt voor alle reacties.

We gaan het 20inch en 24 inch scherm testen met een hogere resolutie.
Betekent andere videokaart die deze resolutie wel aankan.

We gaan dan ook kijken wat de gevolgen zijn voor de applicatie.
Tja, 1680*1024 kun je al draaien met een kaartje met 8 MB geheugen. Dus wat dat betreft zal iedere kaart wel voldoen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-04 16:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 begint zich nu wel af te vragen wat er dan in 's hemelsnaam inderdaad voor videokaart in zit nu :?

Een pc die een of ander antiek custom programma kan draaien kan ik me nog voorstellen dat de pc net zo antiek is, maar en pc waar fatsoenlijk PDF's op gelezen kunnen worden, maar waarvan de videokaart max. 1024x768 ondersteunt :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1