Toon posts:

Nieuwe 3D-kaart niet aan de praat kunnen krijgen noobs vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik een nieuwe pc in onderdelenen besteld en ik was gister helemaal happy toen TNT post me pakketje kwam brengen. Ik alle onderdelen in de kast proppen en starten maar. Maar hij doet het niet

Het probleem:
Als ik me pc start dan hoor ik "pieeeeeeeeeep, piep, piep, piep" (1 lange piep gevolgt door 3 korte).
In me moederbord boekje staat dat deze piep volgorde betekent dat er geen VGA kaart gevonden is.

Me 3D-kaart:
Het is een HD 2900 PRO van Sapphire

Opmerkingen:
* Er brand een rood lampje op me 3D-kaart
* Er zitten 2 'stroom pluggen' aan de bovenkant van me 3D-kaart, een 6 pins (2x3) en een 8 pins (2x4). Ik heb alleen een stekker voor de 6 pins connector
* Het boekje bij de kaart is een algemeen boekje en hier staat niet in of het lampje ook groen kan kleuren en welke van de stroom pluggen ik moet gebruiken.

Weet iemand hoe ik me 3D-kaart aan de praat krijg?

Ty ;-)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Duw de kaart eens goed aan, helpt dat?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kaart zit niet goed in het slot en/of de 6-pin is niet (goed) aangesloten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop zo dat jullie gelijk hebben en dat de kaart er niet goed in zit. Maar ik kan het me niet voorstellen aangezien ik hem er zeker 8 keer uit heb gehaalt om hem eropnieuw in te doen en de schroeven goed vast te draaien.

Wat kan het nog meer zijn?

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-07 14:55
probeer eens een andere connector van je voeding, eetje die van een totaal andere draad afkomt,

het kan zijn dat je voeding door deze kaart in onbelans is door deze zwaardere videokaart.

het kan ook nog zijn dat je voeding het gewoon niet aan kan (bv als je een 380watt voeding heb)

of de kaart is defect

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:15
Ga met je pc onder de arm naar je lokale computer shop

Laat hun even kijken waar je bij bent ( kan vaak wel ) wat er miss is :) , zelf kom je er al niet uit kan je beter miss 12 15 euro kwijt zijn hun ff snel kijken voor je en het fixen , dan zelf kutten en niet verder komen

Verwijderd

Uit je eerste post maak ik op dat je slechts 1 6-pins connector hebt aangesloten? Dan krijgt de kaart niet genoeg stroom en zal dus niet werken. Het moederbord kan hem dus niet herkennen. Je hebt echt die 2e 6-pins connector nodig, desnoods met een verloopstukje (van 2 x molex naar 1x 6-pins).

Verwijderd

Topicstarter
Master_duck schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:03:
probeer eens een andere connector van je voeding, eetje die van een totaal andere draad afkomt,

het kan zijn dat je voeding door deze kaart in onbelans is door deze zwaardere videokaart.

het kan ook nog zijn dat je voeding het gewoon niet aan kan (bv als je een 380watt voeding heb)

of de kaart is defect
Ik denk niet dat me voeding het niet aankan aangezien het een 620 voeding is. Ik heb al geprobeert om er andere draadjes aan vast te maken maar dat gaf geen verandering

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:06:
Ga met je pc onder de arm naar je lokale computer shop

Laat hun even kijken waar je bij bent ( kan vaak wel ) wat er miss is :) , zelf kom je er al niet uit kan je beter miss 12 15 euro kwijt zijn hun ff snel kijken voor je en het fixen , dan zelf kutten en niet verder komen
Dit is zeker geen slecht idee maar ik ben pas om 7 uur thuis. En de computershop is 20 minuten rijden met de auto (door de stad edg) die zijn tegen die tijd allang dicht ;-)
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:06:
Uit je eerste post maak ik op dat je slechts 1 6-pins connector hebt aangesloten? Dan krijgt de kaart niet genoeg stroom en zal dus niet werken. Het moederbord kan hem dus niet herkennen. Je hebt echt die 2e 6-pins connector nodig, desnoods met een verloopstukje (van 2 x molex naar 1x 6-pins).
Ik heb nog iets van vijf 6 pins connector over maar die heb ik niet in die 8 pins gedaan (omdat ik dacht dat het niet kon). Ik kon bij me voeding geen 8 pins connector vinden dus liet ik deze open (dacht dat hij bedoelt was voor andere voedingen) Ik zal er vanavond een 6 pins connector in proppen :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 13:30 ]

Verwijderd

Vijf 6 pin connectors?

Wat voor monster voeding/tentaclemonster heb jij in je PC hangen? :o

En nog wat extra info over je PC kan handig zijn. Specificaties kunnen al wat verder helpen.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41

QinX

Shai-Hulud

duw 1 6 pins eens in die van de 8 pins

en als je de rest van je systeem ook even meld want als je een chipset hebt die 2 PCI-E sloten heeft moet je hem ook in de bovenste doen.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:28:
[...]

Dit is zeker geen slecht idee maar ik ben pas om 7 uur thuis. En de computershop is 20 minuten rijden met de auto (door de stad edg) die zijn tegen die tijd allang dicht ;-)

[...]

Ik heb nog iets van vijf 6 pins connector over maar die heb ik niet in die 8 pins gedaan (omdat ik dacht dat het niet kon). Ik kon bij me voeding geen 8 pins connector vinden dus liet ik deze open (dacht dat hij bedoelt was voor andere voedingen) Ik zal er vanavond een 6 pins connector in proppen :-)
Afbeeldingslocatie: http://www.atxpowersupplies.com/images/Molex-to-PCI-Express-Adapter-350x350.gif

Deze bedoel je ? :)

Verwijderd

Als je geen 8 pins pci-e connector hebt, moet er alsnog een 6-pins stekker in (dat kan maar op 1 manier, dus je kan het niet fout doen :) ). Beide connectors moeten sowieso aangesloten worden.

Verwijderd

Topicstarter
@iedereen, en Mektheb voor het plaatje
Ja die bedoel ik met 6 pins, en ik zal hem vanavond in me 8 pins trappen

Dit is me systeem:
Moederbord: Asus P5k
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600
Voeding: RealPower M620
Ram: OCZ 4 GB DDR2-800 (2 slots, 2gb per slot)
3D-kaart: Sapphire HD2900PRO 512mb 521bit PCIe x16

Meer is niet nodig toch?

Verwijderd

Er moeten gewoon 2 voedingskabels in. 6+8 pins of 6+6 pings, dat maakt niet uit.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:44:
Er moeten gewoon 2 voedingskabels in. 6+8 pins of 6+6 pings, dat maakt niet uit.
Idd dit heeft me ook 1,5 uur gekost voordat ik er achter was

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus hopenlijk is het probleem opgelost ik moet er gewoon een 6pins connector in die 8 pins connector trappen.

Ik laat vanavond horen of het is gelukt.
Bedankt allemaal

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Heb je je videokaart niet in het onderste slot gedaan ipv het bovenste?

Verwijderd

haal toch gewoon ff een plug uit de dvd-lezer of zo om snel te testen? :) ik zou daar geen geduld voor hebben iig :D

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:07:
haal toch gewoon ff een plug uit de dvd-lezer of zo om snel te testen? :) ik zou daar geen geduld voor hebben iig :D
Sure, en die past natuurlijk op een videokaart :')

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:06:
Heb je je videokaart niet in het onderste slot gedaan ipv het bovenste?
Hij zit nu in het bovenste slot maar heb hem ook in de onderste geprobeert
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:07:
De dvd plugs hebben andere connectors ;-)
Een nieuwe 6pins in me voeding trappen is zo gedaan. Maar dat kan pas als ik thuis ben <_<

Verwijderd

Topicstarter
Jeej het werkt :-)
Bedankt allen

Verwijderd

No offence, maar stond het ook niet gewoon in de handleiding? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat stond niet in de handleiding. Ik heb ook de online handleiding opgezocht en die is precies het zelfde als de handleiding die ik kreeg:
http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/138manual.pdf

Dit is een handleiding voor 'standaard' kaarten, er wordt niets gezegt over die stroom connectors aan de bovenkant.

Verwijderd

Dan heb ik niets gezegd :)
Het gebeurt inderdaad nog te vaak dat een nieuwe kaart met een handleiding komt die beschrijft hoe je een AGP kaart plaatst, en hoe je een molex op de kaart moet aansluiten :(
Pagina: 1