Videokaart/PSU probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-03 16:27
Ik heb nieuwe onderdelen gekocht en ben nu de boel in elkaar aan het zetten.. Nadat ik alles aangesloten had en de power button indrukte gebeurde er helemaal niets.. Wat is er nu weer stuk dacht ik meteen? :S..

Ik heb alles een voor een er uit gehaald en gekeken waar het probleem lag.. Het meeste werkte wel, maar toen de videokaarten erin gingen, deed het weer niets.. Volgende systeem:

Antec Nine Hundred
Antec True Power Quattro 850W Modular
Asus P5N32E SLI 680i
Intel Core 2 Quad Q6600
Thermalright Ultra-120 Extreme
2GB OCZ sli-ready RAM
32GB WD Raptor
500GB Samsung Spinpoint
2x Sparkle 8800GT 512MB
Samsung optical drive

Ik had ze weer losgekoppeld en nu gaat de pc weer wel aan.. Dus het moet aan de videokaarten liggen lijkt mij.. Ik heb nog geprobeerd om tijdens het draaien van de pc de videokaarten aan te sluiten, maar zodra ik dat doe, slaat de computer af.. Het lijkt me toch niet dat ik niet genoeg voeding heb voor dit systeempje.. Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

Gr. Mike

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag; de videokaarten hebben wel een 12V-kabeltje gekregen vanaf de PSU?

*edit*
Owja, heb je mogelijkerwijs de SLI-bridge wel aangesloten?

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 05-12-2007 11:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik heb nog geprobeerd om tijdens het draaien van de pc de videokaarten aan te sluiten, maar zodra ik dat doe, slaat de computer af..
Het is nooit slim om aan hardware te sleutelen als de pc ingeschakeld is :X :X

Test eerst de ene GT, dan de andere GT. Zijn ze beide ok, dan bios updaten en beide plaatsen.

• aschja
Ik weet het, maar was einde raad :P.. Videokaarten zijn gewoon aangesloten met 12V kabel.. SLI bridge is ook aangesloten.. Hoe test ik mijn GT's zonder andere computer? :P haha..

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
850W is ruim voldoende voor deze setup.

Start je pc nu ook niet meer op zonder een enkele GT?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mikevdzanden schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:28:
Ik weet het, maar was einde raad :P.. Videokaarten zijn gewoon aangesloten met 12V kabel.. SLI bridge is ook aangesloten.. Hoe test ik mijn GT's zonder andere computer? :P haha..
Tja, als je in Zoetermeer woont, kan je vanavond langskomen maar die kans is klein... :+

Heb je niet toevallig een andere/oudere PCI-E kaart liggen in plaats van je 8800GT?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• aschja
helaas, mijn vriendin woont in bodegraven.. misschien het weekend?
Mijn pc start wel op zonder de videokaarten..

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
mikevdzanden schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:52:
Mijn pc start wel op zonder de videokaarten..
Heb je ze nou wél of niet apart (dus met één enkele kaart) getest, zoals hierboven al wordt aangegeven?

• aschja
ow sorry.. ik heb enkel van elkaar getest..

Verwijderd

Je kan ook nog proberen om de 12v kabels te verwisselen. Zorg ervoor dat elke 8800 gt zijn eigen 12v lijn krijgt en niet deelt met andere onderdelen van je pc. Het kan zijn dat je daarom niet genoeg ampere hebt op 1 12v lijn, maar ik denk t niet. Werkt het niet, koppel is alles dan los behalve je videokaarten en kijk op je pc dan start, probeer het ook met eerst een enkele 8800 GT.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
Dat zou imo niet veel uit moeten maken met alleen naar windows te gaan. Dan zitten de kaarten langerna niet op full load.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 05-12-2007 12:31 ]

>PC specs<

Pagina: 1